Jump to content

Salainen lohkon niputus häppeninki Lahden nurkilla


P_Valtonen

Recommended Posts

Se oli eilen. "Niin mikä?" sä kysyt.......................No tämä salainen lohkon niputus tilaisuus.

 

Taustaa pikkusen:

Toissaviikolla lahden hörhöt otti yhteyttä ja kyseli jos vetästäs kimpassa useampi lohko nippuun. Tyypeillä olis osat, mutta tallimotivaatio pikkusen hakusessa (kuten mullakin).

No kaikkea pitää kokeilla totesin, jopa siis VW ukkojen kanssa ns kimppa- kivaa :)

 

Salainen lootan kasaus sai siis ansaitun jatko-osan.

Edited by P_Valtonen
  • Like 2
Link to comment

Alotuskuvissa vasemmalta oikealle

 

94 / 82 = 2275ccm

AA kampiakseli, 8 tapitus, 200mm ei kevennetty, Luk paineasetelma. Painotettu koko setti; ensin erikseen ja sitten yhdessä

Kiertokanget uudet AA I-profiili (3g sisällä painot)

Nokka VZ-30 + Febi nostajat

Laakerit: Mahle, Kolben ja Clevite

 

94 / 69 = 1915ccm

VW kampura, 180mm kevennetty, tiukennettu VW paineasetelma. Painotettu koko setti; ensin erikseen ja sitten yhdessä

Kiertokanget vakiot, (1g sisällä painot). Niputettu jo aikasemmin kampuraan kiinni

Nokka C-35 hiottu + Febi nostajat

Laakerit: Mahle, Sinter ja Clevite

 

94 / 78 = 2165ccm

AA kampiakseli, 200mm katu kevennetty, Sachs paineasetelma. Painotettu koko setti; ensin erikseen ja sitten yhdessä

Kiertokanget uudet AA  I-Profiilit (1g sisällä painot)

Nokka C-35 + Febi nostajat

Laakerit: Silverline, Kolben ja Clevite

 

94 / 76 = 2109ccm

AA kampiakseli, 200mm katu kevennetty, Kennedy 2 paineasetelma. Mörkö hihnis. Painotettu koko setti; ensin erikseen ja sitten yhdessä

Kiertokanget uudet AA h-profiilit (1g sisällä painot)

Nokka C-45 + Febi nostajat (kuvan Scattilaiset meni muuhun käyttöön)

Laakerit: Mahle, Kolben ja Clevite

 

87 / 69 = 1641ccm

VW kampura, 215mm ei kevennetty, testattu 215 VW paineasetelma. Tehdaspainoissaan

Kiertokanget vakiot, (1g sisällä painot), rempattu setti.

Nokka C-35 hiottu + Febi nostajat

Laakerit: Mahle, 2x Kolben

post-37-0-95069800-1410725710_thumb.jpg

post-37-0-80824200-1410725731_thumb.jpg

Edited by P_Valtonen
  • Like 2
Link to comment

Homman piti alkaa 09.00 aamulla, mutta mulla oli yksi päälekkäinen juttu ja alotus oli vasta kympiltä. (sorry ukot turhasta odottelusta!)

 

Kasaus paikka oli peräkärrin päällä olevilla 18mm vanerian päällä. Vielä kun kärri oli vetokoukussa kiinni ja keli mitä parhain oli oikeastaan täydelliset puitteet homman tekemiseen. Toki seuraki  ja ryhmän ohjaaja olivat täydelliset :P

 

Tässä kuvassa on rattaat polkastu sarjatyönä paikalleen. Tätä ennen merkattiin laakereihin rannut lohkon saumaa vasten, niin ei tarvinnu arpoa asentoa myöhemmin.

 

Tän jälkeen oli uusista kammista kanavien puhdistukset ja tulppien liimaamiset + piikillä varmistamiset edessä

post-37-0-43509700-1410726016_thumb.jpg

Edited by P_Valtonen
  • Like 1
Link to comment

Sitten kiusasin veijareita ja avasin yhden lohkon ö-kanavat ja sisään kurkkaamisen jälkeen kaikki jäljellä olevat oppilaat halus että kanavat puhdistetaan myös heidän lohkoistaan. Meni ainakin se tieto perille asti :)

 

Tän jälkeen oli urakalla puhdistamista lohkooon ja liikkuviin. Päittäisen säätö myös tehtiin kampura irti koneesta.

 

Tässä vaiheessa kamera jäi johonkin ja on vain yhden koneen liikkuvien niputuksesta kuvat :(

post-37-0-35231600-1410726246_thumb.jpg

post-37-0-70084100-1410726260_thumb.jpg

Edited by P_Valtonen
  • Like 1
Link to comment

Sitten hommat jatku ja kairatiin yksi lohko lisää rookeriksi. Onneksi muuta oli jo valmiiksi.

 

Kun 3 oikeanpuoleisinta lohkoa oli nipussa alko kello olemaan jo sen verran (pikku tunnit päällä), että oli parasta laittaa ns pillit pussiin.

 

Tuotannossa pullon kaulaksi osottautu ruuvipenkki. Jos niitä olisi ollu 2, olis kaikki saatu valmiiksi ajoissa.

 

Rästioppilaat kasaa kuulemma omat lohkonsa nippuun ensiviikoolla, kun kadonnut tallimotivaatio löyty tästä tilaisuudesta. HyväHyvä

 

Olessa loppukuva kasaamisesta

post-37-0-03190100-1410726441_thumb.jpg

Edited by P_Valtonen
  • Like 1
Link to comment

Lohkon niputuksen salakasaajista sain vain yhden kuvattua. Hän pyysi huomatuttamaan, jotta on sama vaatetus kuin lootan kasaamisessa :)

 

Taustalla oleva (alussa mainittu) kasaupöytäkin saatu näköjään jo siivottua.....

post-37-0-66289700-1410726557_thumb.jpg

Edited by P_Valtonen
  • Like 1
Link to comment

Kiitos ukoille rohkeudesta tulla paikalle, pitsalähetin piikin maksaneelle, sekä juomatarjoilusta vastannelle henkilölle :)

 

Nyt kun on kokeiltu vaihdelaatikot ja koneen kasaamiset. Mitä otetaan seuraavaksi? Auton maalaus talkoot . . . . .?

Edited by P_Valtonen
  • Like 1
Link to comment

No höh. Äsken jo eka ukko kyselii että millon kasataan runkokoneet loppuun asti. Hepulle jäi liikaa virtaa jälelle lauantaista :) 

 

AtRo:

Vai että salarakkaita soot hakemassa. Eikö Fiiatin haju lähe peseytymällä, kun naaraat kiertää sut?  ;)

 

Ketsa:

Moottori puolelle tarjottu talkoo apua, ei ole kelvannu.Pitänee laajentaa reviiriä koskemaan myös koritöitä?

Edited by P_Valtonen
Link to comment

Suuret kiitokset gurulle :) oli hyvä päivä vaikka moni asia vastusti ainakin mun koneessa. Tuli tunteella kasattua :) Ja opittua monta jippoa mistä ei ennen ollut hajuakaan. 76mm akseli vaatii lohkoon tai anteeksi kampikammioon pientä vingutusta ainakin h-profiiliveivien kanssa toisin kuin luulin... Kunhan saa kannet viilauksesta niin pääsee kasaamaan loppuun. Dynopäiviä odotellessa niin näkee onnistuko homma :)

 

edit1; 94x78 koneeseen tuli c35 nokka

Edited by Simo
  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...