J.Ussi Posted December 3, 2014 Share Posted December 3, 2014 (edited) Eli tuolla toisessa topicissa ohimennen kommentoitiin laittamastani kuvasta että mulla ei vaijeri tee tarpeeksi mutkaa. Nyt asiaa tutkiskelin, enkä saa riittävää mutkaa 20mm nipulla aluslevyjä. Otin vaihdekepin irti ja katselin runkotunnelin sisään niin kytkintä polkiessa vaijerin suojaputki heiluu ? Sen pitäisi ilmeisesti olla kiinni ? Mitä olisi tehtävissä? Onkohan putkenpää karannut runkotunnelin suuntaan ja siksi ei mutkaakaan saa tehtyä. Se ulottuu nyt takaa juuri ja juuri aukolle josta vaijeri menee ulos. Myös runkotunnelin takapään luukusta kun katsoo, niin vaihteiston siirtäjä, eli täten myös koko vaihteisto niiaa kun kytkinpoljinta painaa??? Siirtäjä tuntuu myös todella väljältä vaihteiston päästä. Millaisia diagnooseja toimenpiteitä suosittelisitte. Ja autonahan on KG 1960 Edited December 3, 2014 by J.Ussi Quote Link to comment
Anpu Posted December 3, 2014 Share Posted December 3, 2014 (edited) Ei oo KG:ta, mut kuplassa suojaputki on hitsattu tunneliin kiinni edestä sekä takaa. Edestä hitsaaminen nihkeää jos ei laikkaa aukkoa, mutta pelkästään takapäästä hitsaamalla vois kestää. Vaijeri irti lootasta "mutkasuojaputki" pois älä säre korvallista lootasta, läpivientikumi pois, kikkaile suojaputki paikallee (luulis näkyvän mistä kohtaa irronnut) hitsaa kiinni. Lootan heilumisesta jos kumit ehjät, heiluminen johtuu irronneesta suojaputkesta. Kuvat palstalta Edited December 3, 2014 by Anpu Quote Link to comment
J.Ussi Posted December 4, 2014 Author Share Posted December 4, 2014 (edited) No niin, tuli reikäsahaa laulatettua. Putki on ainakin tuosta kohtaa irti. Kannake on poikki kuten näkyy. Kannakehan on katkennut paikasta joka on sitonut sen vain toiseen putkeen kiinni. En vielä sisäistänyt, mistä tuo on irronnut. Luulisi että koko nippu on ollut kiinnitettynä tuonne runkotunnelin seinään, eikä pekästään tuohon toiseen putkeen?? Pitää vielä ensiviikolla irrottaa polkimet ja käsikopelolla tutkia onko putki irti etukannakkeestakin. Taaempaa putki ei ilmeisesti enää ole kiinni missään ?? Edited December 4, 2014 by J.Ussi Quote Link to comment
Anpu Posted December 4, 2014 Share Posted December 4, 2014 (edited) Onhan KG:ssa luukku keskitunnelin etupäässä etuakselin putkien välissä, onhan? Kuvasta päätellen putki on siirtynyt n. 20 mm eteenpäin, joten irti kauttaaltaan. Putket on heppailtu toisiinsa kiinni räpinöitten ja kolinoitten takia. Edited December 4, 2014 by Anpu Quote Link to comment
J.Ussi Posted December 4, 2014 Author Share Posted December 4, 2014 (edited) Pitäisihän siellä olla ja toivottavasti onkin. Täytyisi tuo vaihteensiirtotanko vetää ulos puslan vaihtoa varten. Kuinka niin ? Vaikka ne on yhteen heppailtu yhteen niin kai myös kiinnitetty tunnelin seinään ? Edited December 4, 2014 by J.Ussi Quote Link to comment
Anpu Posted December 4, 2014 Share Posted December 4, 2014 Näkis putken sitä kautta. Quote Link to comment
metake Posted December 4, 2014 Share Posted December 4, 2014 Tuossa jotain samanlaista proggista: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?p=5277362 Quote Link to comment
J.Ussi Posted December 5, 2014 Author Share Posted December 5, 2014 Tuossa jotain samanlaista proggista: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?p=5277362 Kiitos, täytyypä tutkia tarkemmin. Quote Link to comment
J.Ussi Posted December 8, 2014 Author Share Posted December 8, 2014 Otin polkimet irti ja sormikopelolla testasin, niin irtihän se putki oli etupäästäänkin. Tein sitten myös sinne eteen tuommoisen "huoltoluukun" että pääsee hitsaamaan paikalleen. Täytyy samalla laittaa hieman vahviketta sinne että kestää taas seuraavat +50-vuotta. Kuten Anpu mainitsi, niin putki oli siirtynyt 20mm, ehkä hitusen enemmänkin eteenpäin. Ei siis ihme ettei vaijeirinkuoreen oikein mutkaa saanut muodostettua. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.