nalleolut Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 eli autoni 1300cc vm73 tasavirta laturilla 30amp! mitä tarvii tehdä että saan esim 50amp laturin.... kertokaa mitä tarvii! vaihtuuko se vaihtovirta laturiksi sitten..? mites laturin jalka? bensapumppu? Quote Link to comment
Racing Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 Laturi vaihtoon vaihtovirraksi (laturista riippuen tarvitset erillisen säätimen tai et),alkuperäisen saat molemmissa tapauksissa heittää vaikka naapurin takapihalle. Lisäksi tarvitset vaihtovirtalaturin jalan tosin autossasi voi jo sellainen olla koska vaihtovirtalaturin jalkaan sopii sekä tasa että vaihtovirtalaturi,mutta tasavirtalaturin jalkaan vain tasavirtalaturi. Ja sähkötöitä ja hermoja. Helpoin on ostaa sisäänrakennetulla säätimellä oleva jolloin tarvitsee vain kaksi johtoa toinen valolle ja toinen akulle. Bensapumppukin on erilainen pitää olla 74-> mallinen "vinossa" oleva pumppu. myös vw:n alkuperäinen 68-73 malli käy jos asennat laturin bensapumpun jälkeen,mutta sitten et saa pumppua pois ilman laturin irrotusta... Quote Link to comment
nalleolut Posted January 7, 2006 Author Share Posted January 7, 2006 eli "uudempi" bensapumppu käy silti heittämällä paikoilleen!.... hmm pitänee tutkia asiaa! se 30amp tuskin riittää soittimelle ja isolle puhaltimelle joka huolehtii huurteen poistosta! Quote Link to comment
Racing Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 Käy mutta työntötanko on eri mittainen sekin pitää vaihtaa! Quote Link to comment
Racing Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 Ainiin ja joissakin tapauksissa saatat tarvita kaasarin alle muutaman millin pakeliittilevyn jos kaasari ottaa laturin kylkeen. Quote Link to comment
nalleolut Posted January 7, 2006 Author Share Posted January 7, 2006 hmm tulee nurkka tuplat..... eli kaikkea pikku osaa tarvii hommata! tutkitaan asiaa! Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 Etenkin sisäänrakennetulla säätimellä varustetussa laturissa homma on varsin helppo, suurimman työn tekee lähinnä vanhan laturin irroitus ja uuden kiinnitys - homma on helppo mikäli pata on irti, mutta jos se on paikallaan, on himpun työlästä irroitella puhallinpyörää tai laturia puhallinkopasta. Puavo @ dwl Quote Link to comment
nalleolut Posted January 7, 2006 Author Share Posted January 7, 2006 juu niin mie ajattelin jos sitten uuteen pataan kasaus vaiheessa! tekis modifioinnit.... sais kerrankin 60ah akun ladattua kuplalla täyteen....heh Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 60Ah on eri kun 60A. Eikä oo ulkoisellakaan säätimellä iso homma. Ei siinä oo kun kolme piuhaa ja ne on samoilla merkeillä kun laturin navat. Autosähköstä saa ja maksaa suurinpiirtein 13€. Quote Link to comment
nalleolut Posted January 7, 2006 Author Share Posted January 7, 2006 juu amppeeri tunnit ja amppeerit on eri kauraa.... noh pitää tutkia vaihto ehtoja.... eli tarviin 100mm pitkän bensapumpun käyttö tangon ja uudemman bensapumpun! tarjouksia kehiin vaikka yv:nä.... Quote Link to comment
Racing Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 onhan noita tuolla tallissa useampiakin...mutta kannattaisko ostaa suosista uus pumppu ja hilut kun ne ei paljoa maksa. Helpoiten sen laturin laittaa koneeseen kun ottaa konepellin saranoiden kanssa irti ja nostaa koko puhallinkotelosysteemin irti kerralla...siis siinä tapauksessa että pitäis autoon päin laittaa. Quote Link to comment
Guest Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 Poppivehkeitä varten ei riitä 50/55A laturikaan yksin, enemmän hyötyä on kun laitat sinen kondensaattorin, hifiliikkeet myy noita. Se on kaljatölkin kokoinen mötikkä joka varastoi suuria määriä (voimaa) sähköä ja luovuttaa sitä salamannopeasti, paljon nopeammin kuin auton akku tai laturi pystyy. Näin saat virran riittämään poppisvehkeille bassonjytkytyksessäkin, niin ettei koko auton valot vilku. Kaikki kunnon autohifiasennukset käytävät tätä. Tietysti akkukin pitää olla jytympi ja laturin hyvä, jos meinaat parkissa luukuttaa :) 50 tai 55A vaihtovgirtalaturi on tosiaan paljon parempi kuin 30A tasavirtanen. Niitä saa muuten myös 75 ja jopa 90A versioita. SILTI ne ei korvaa konkkaa, kun popittaa pitäisi muutaman isomman vahvarin ja subbarin kera. Jan Quote Link to comment
Fileas Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 totta t: 1000 KISSANKOKOISTA wattia Quote Link to comment
UltraVW Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 Bugfuel on oikeassa.Konkka pelastaa jos todella haluaa kuunnella kunnon subbarilla vahvistettua musaa.Siinä ei paljon laturit auta jos on kunnon vahvistimet+subbarit.Konkan vaatii ehdottomasti.Valot rupee muuten aikas äkkiä vilkkumaan ja kohta ei tarvi startata koko autoa.Eikä se konkka ees maksa paljoa. Eli sellane ostoon ja kunnon piuhat kanssa. Quote Link to comment
nalleolut Posted January 8, 2006 Author Share Posted January 8, 2006 ei ole tarkoitus laittaa mitään järjetöntä laitteistoa! mut tuo konkka homma vois olla ihan jees ajatus jo tuon 30 amp laturin kaa.... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 uudesta vesikoneesta 140A laturi remmiin ylimääräiseksi ni piisaa ihan salettiin, vaikka vedät kuorma-autotyyliset lisävalopatterin naamalle Quote Link to comment
nalleolut Posted January 8, 2006 Author Share Posted January 8, 2006 heh h4 100/130w polttimot keulalle 4 kpl ja katolle kaari johon 4 kpl lisäpitkiä vielä.....heh ei taida olla tilaa laittaa toista laturia rinnnalle..... höh Quote Link to comment
nalleolut Posted January 17, 2006 Author Share Posted January 17, 2006 hmm ajatukseen palaten löytyykö typ1:seen tupla urallista siiva pyörää jos haluaisi laittaa erillisen laturin....? Quote Link to comment
-MITO- Posted January 17, 2006 Share Posted January 17, 2006 Eiköhän joku palstan metallimiehistä semmosen sulle tee korvausta vastaan :) Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 17, 2006 Share Posted January 17, 2006 Eihän siihen tuplahihnaa välttämättä tarvii, vaan saattais jopa riittää pito kun kierrättää vaan toisen laturin kautta. Quote Link to comment
nalleolut Posted January 17, 2006 Author Share Posted January 17, 2006 hmm ajattelin et olis oma remmi toisellekkin laturille... vai jos laittais niin pitkän remmin et riittäis koko hoidolle! Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 17, 2006 Share Posted January 17, 2006 Kiertäähän ne remmit vesivessoissakin. Puhaltimelta on mahollista tietty luistaa, mut loppuu sekin ongelma jos sieltä riisuu painavat kuparit roottorista vekkaks. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted January 17, 2006 Share Posted January 17, 2006 ketjua tilalle! ;) Quote Link to comment
nalleolut Posted January 17, 2006 Author Share Posted January 17, 2006 hitsaa koko paskan kasaan! hmm omasta laturista sisäosat huitsin nevadaan et pyörittää vaan puhallinta ja sit piiitkä remeli.... / sukkahousut! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.