Simon Templar Posted February 6, 2015 Share Posted February 6, 2015 Lohko tuli koneistamosta ja se oli aarporattu 1.5mm. Kampiakseli on STD ja laippa on 21mm. Miksi tuolle yhdistelmälle ei löydy nettikatalookeista laakereita? Quote Link to comment
P_Valtonen Posted February 6, 2015 Share Posted February 6, 2015 (edited) Siksi että laippa mitta 21 on ekassa ylikossa ja runkolinja 1,5 on jo kolmannessa Oletusarvona vissin että laippa mitta olis jo tokassa ylikoossa (20) Osta 20 ja sorvaita se 21'een. Tällä saat sopivan.... Edit ja jälkiviisaana; Ensikerralla porautat lohkon siihen kokoon jossa laakereita löytyy? ;) Edited February 6, 2015 by P_Valtonen Quote Link to comment
metake Posted February 6, 2015 Share Posted February 6, 2015 Ensikerralla porautat lohkon siihen kokoon jossa laakereita löytyy? ;)Miksi siitä laipasta pitäisi ottaa yhtään enempää pois kuin sen verran että tulee suora? Quote Link to comment
P_Valtonen Posted February 9, 2015 Share Posted February 9, 2015 Miksi siitä laipasta pitäisi ottaa yhtään enempää pois kuin sen verran että tulee suora? Siksi että käy ko laakeriin. :) Menee samalla vetäsyllä ylimääränenkin milli lohkon päittäisestä, kuin pelkkä oikasu lastu. Toki parempi vaihtoehto silipasta laakerista em extra milli pois sorvilla. Tästä vaan koneistamon heppu pyyttää taas lisää rahaa... Quote Link to comment
metake Posted February 9, 2015 Share Posted February 9, 2015 Toki parempi vaihtoehto silipasta laakerista em extra milli pois sorvilla. Ja ehkä paras ratkaisu sipasta laipasta vaan sen verran kuin on tarvis ja sovittaa laakeri siihen mittaan. Toki siitä joutuu sille koneistajalle hiukan maksaan ylimääräistä. Quote Link to comment
Simon Templar Posted February 9, 2015 Author Share Posted February 9, 2015 Sopiva laakeri löytyi paruzzilta. Olikin varmaan ainoa paikka josta en ollut vielä etsinyt. Kannattaa olla sitten tarkkana kun vie hämeen dieseliin aarporaukseen. Lohkoa viedessä hinta oli 99€ hinnaston mukaan ja se sovittiin. Hakiessa rupesivat kinuamaan melkein 290€ kun oli mennyt aikaa melkein 3 tuntia. Pitkin hampain antoi tuohon 99€. Ihme porukkaa...en varmasti käytä enää ikinä tuota koneistamoa. Quote Link to comment
metake Posted February 9, 2015 Share Posted February 9, 2015 Sopiva laakeri löytyi paruzzilta. Olikin varmaan ainoa paikka josta en ollut vielä etsinyt. Kannattaa olla sitten tarkkana kun vie hämeen dieseliin aarporaukseen. Lohkoa viedessä hinta oli 99€ hinnaston mukaan ja se sovittiin. Hakiessa rupesivat kinuamaan melkein 290€ kun oli mennyt aikaa melkein 3 tuntia. Pitkin hampain antoi tuohon 99€. Ihme porukkaa...en varmasti käytä enää ikinä tuota koneistamoa. Käytin kuplan lohkon koneistuksessa. ainoa asia mitä tehtiin oli lohkon päittäisen koneistus ensimmäiseen alikokoon eli 21mm. hakiessani lohkoa sanottiin hinnaks 99e! no sain tingattua hinnaks76,50e. ja ahdistus alkoi.... no sit rupesin mittaileen sitä lohkon laippaväliä niin se olikin mitassa 20.90mm ja laakerihan oli sinne väljä. tämä kyseinen koneistamo oli HÄMEEN DIESEL hämeenlinnassa!!!!! Kiertäkää hyvät ihmiset temä pulju kaukaa! Quote Link to comment
Rebel Posted February 9, 2015 Share Posted February 9, 2015 Tossa mun lohkossa toi päittänen oli viä koneistettu reilusti vinoon. toinen sivu tais olla 20,90 ja toinen 20,96 tai jotain sinne päin. vein sillon lohkon takasi niin ne rupes siä vittuileen että et osaa kasata moottoria ja et kyllä ton verran välystä saa olla! Quote Link to comment
Guest Kaiponen Posted February 9, 2015 Share Posted February 9, 2015 Tollanen kympin välyksellä oleva laakeri ei kestä yhtäkään kytkimen nostoo edes alle neljän tonnin kierroksilla Quote Link to comment
Simon Templar Posted February 10, 2015 Author Share Posted February 10, 2015 Olisin muuten käyttänyt Riihimäellä Mankisen Koneistamossa mutta ne ei tee aarporauksia kun ei ole tekijää. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.