Jump to content

lauhutin


Guest kupla72*

Recommended Posts

Guest kupla72*
Posted

Miten se on kun laitetaan kuplan nokalle aika suh kot iso öljyn lauhdutin niin onko hyvä vaihtaa tehokkaampi öljypumppu?? vai riittääkö omassa pumpussa teho pumpata öljyä?

Posted

Äläs nyt joksa ala viisastelemaan! Eihän sitä tiedä kuinka kuumat öljyt 72kuplassa on ;)

Posted

On vakio pumpullakin keulan kautta öljyt kiertäneet. Vähän ohivuotava termari varmasti hyvä kapistus konehuoneeseen.

Posted

ja minä tapani mukaan kyseenalaistan, tai kehotan tarkkaan miettimään, onko tuo ylimääräinen cooleri edes tarpeellinen.. 80-90% tapauksista joissa sellainen on laitettu, se on ollut tarpeeton.. enemmän haittaa kuin hyötyä. Varmuuden vuoksi sitä ei kannata laittaa, ja jos kone ylikuumenee niin sen AIHEUTTAJA on syytä selvittää ensin, eikä vain piilottaa mekaanista vikaa jäähdyttämällä öljyä enemmän.

 

Jan

Posted

Älä Jan aattele pahinta mahdollista... Jos tässä vaikka olisi kyse possun flextin takia siirretystä öljynjäähdyttäjästä ;-)

Guest VW 1303
Posted

mulla on ralli kuplassa jäähdytin keulalla ja schadekin sumppu pumppu koneessa. on toiminu hyvin.

Guest Mika Raussi
Posted

Mitä väliä sillä pumpun merkillä on? Shädekki miullakin on.

Guest VW 1303
Posted

ei kai sillä pumpun merkillä mitään väliä ole. mulla on nyt semmonen käytössä.

Guest Mika Raussi
Posted

Se on kiva tietää.. Varmaan kiinnostavampaa olis varmaan, että minkä kokonen se on?

Posted

Mulla on samanlainen rojekti menossa, joten miten ootte jäähdyttimiä keulaan asentanu? Itse oon ajatellut laittaa kennon johonkin kuskin etu pyörän lähettyville, mutta onko "helpompia"/parempia paikkoja? Keulan sisäpuolelle en viitsis ruveta asenteleen kun tulee ylimääräistä pelti kässää mut pistäkäähän vaikka kuvia völjyyn jos löytyy ;)

Guest Jari Pekkarinen
Posted

Mikä on kuplassa öljyn "normaalilämpötila" kesällä ajettaessa? Eli missä vaiheessa alkaa tarvitsemaan lisäjäähdytystä?

 

Kyseleepi

Jari Pekkarinen

 

Ps ostin juuri kuppeliin öljynlämpömittarin ja olisihan se mukava tietää miten sitä luetaan.

Posted

115 yli ei kannata hirveesti enää päästää hetkellisesti kestää kyllä enemmänkin. Toivottavasti ostit Vdo:n mittarin etkä leikkikalu equus:ia tai vastaavaa.

Guest Jari Pekkarinen
Posted

Ei ollut VDO, oli Trisco. Menikö valinta pahasti pieleen?

 

Toinen kysymys:

 

Jos anturin laittaa normaalin öljykellon kanssa T-kappaleen kanssa lohkon kylmeen niin mittaako kuinka epätarkasti koska anturin pää ei ole suoraan öljypohjassa. Ei tullut porattua anturille reikää kun lohko oli levällään.

 

T Jari

Guest ritariässä
Posted

vdon öljytikun paikalle laitettava anturi tuntunut luotettavalle. ensviikolla voin lisätä saksan tilaukseen noita pari zipaletta jos kiinnostuneita löytyypi.

Posted

Niin tekee mullakin,ihmettelin aluksi mistä öljy oikein lentää mutta tikku oli joka kerta vähän ilmassa ja syy löyty.Minulla on myös anturi öljypropun tilalle.Onko ideoita miksi se ei mahdu paikalleen.Ottaa ilmeisesti sihti kiinni?Miten sen saa sinne asennettua???

Posted
Sellainen mullakin on,ainoana ongelmana on se että öljyä loiskii tikun reijästä kun kunnolla antaa jenkaa.

 

Auttaisko tuohon, jos tekis huohottimen, joka käyttää alipainetta (imu- tai pakosarjan avulla). Samanlainen kuin type4-ruiskussa ja muissa uudemmissakin vehkeissä. Suodatettua ilmaa kansiin ja lohkoon alipainetta.

Guest ritariässä
Posted

anturitikku on rakenteeltaan sellanen et se kyl paljastaa missä koneessa kampikammion paineet nousee joko ohivuotojen ja/tai kovien kierrosten takia. ittekki kun tollasta ekaa kertaa koneeseen laittelin, epäilin sen pysymistä paikallaan. kolmessa koneessa oon moista käyttäny ja öljyy ei oo tullu sen kautta, tosin ovat olleet joko vakioita tai pikkuviilattuja ja kierrokset pysyneet aina alle 6 tonnin.

Posted
Sellainen mullakin on,ainoana ongelmana on se että öljyä loiskii tikun reijästä kun kunnolla antaa jenkaa.

 

Auttaisko tuohon, jos tekis huohottimen, joka käyttää alipainetta (imu- tai pakosarjan avulla). Samanlainen kuin type4-ruiskussa ja muissa uudemmissakin vehkeissä. Suodatettua ilmaa kansiin ja lohkoon alipainetta.

 

 

En tiedä,koneessa on alkuperäinen huohotus ainoastaan joten joutuu sitä parantamaan huohotinboxi ja koppiin liitännät jne. joka tapauksessa kun öljyä tulee kampiakselin hihnapyöränkin takaa oikein kovassa ajossa. Normaalissa ei mitään. Ja nämäkin ominaisuudet on ollut monessa eri koneessa. Vakiossa tuollainen tikku menee varmasti ilman ongelmia...

Posted
Minulla on myös anturi öljypropun tilalle.Onko ideoita miksi se ei mahdu paikalleen.Ottaa ilmeisesti sihti kiinni?Miten sen saa sinne asennettua???

Mulla on just tollanen VDO:n öljyproppuanturi eikä se mitenkään ahista, menee heittämällä sisään ja koneessa on vakiosihti. Ehkä sun proppus ei oo kuplaan tarkotettu, VDO:han on valmistanu noita proppuja jos johonki kulkineeseen..

Posted

En tiedä,koneessa on alkuperäinen huohotus ainoastaan joten joutuu sitä parantamaan huohotinboxi ja koppiin liitännät jne.

 

Monesti näkee systeemejä, missä samaan huohotin astiaan vedetään letkut venakopista ja lohkosta, mutta tuolla tuskin saadaan aikaan mitään alipainetta?

 

Ilmanputsarin sisältä jos vetäis letkut venakoppiin ja huohotusastiaan alipaine vaikka pari-kolmemillisen kuristimen läpi imusarjasta/-sarjoista. Tai sitten joku injektorityyppinen häsäkä pakoputkeen.

Posted

Se on ainakin kierteiltään oikea ja kyllä se kuplaan on ostettu,mutta voi toki olla vääräkin.Tuntuu että se olis liian pitkä kun ottaa heti johkin kiinni.

No täytyy tutkia ens kerralla kun tiputtaa öljyt pois ja putsaa sihdin

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...