Jump to content

lauhutin


Guest kupla72*

Recommended Posts

Guest kupla72*

Miten se on kun laitetaan kuplan nokalle aika suh kot iso öljyn lauhdutin niin onko hyvä vaihtaa tehokkaampi öljypumppu?? vai riittääkö omassa pumpussa teho pumpata öljyä?

Link to comment

ja minä tapani mukaan kyseenalaistan, tai kehotan tarkkaan miettimään, onko tuo ylimääräinen cooleri edes tarpeellinen.. 80-90% tapauksista joissa sellainen on laitettu, se on ollut tarpeeton.. enemmän haittaa kuin hyötyä. Varmuuden vuoksi sitä ei kannata laittaa, ja jos kone ylikuumenee niin sen AIHEUTTAJA on syytä selvittää ensin, eikä vain piilottaa mekaanista vikaa jäähdyttämällä öljyä enemmän.

 

Jan

Link to comment

Mulla on samanlainen rojekti menossa, joten miten ootte jäähdyttimiä keulaan asentanu? Itse oon ajatellut laittaa kennon johonkin kuskin etu pyörän lähettyville, mutta onko "helpompia"/parempia paikkoja? Keulan sisäpuolelle en viitsis ruveta asenteleen kun tulee ylimääräistä pelti kässää mut pistäkäähän vaikka kuvia völjyyn jos löytyy ;)

Link to comment
Guest Jari Pekkarinen

Mikä on kuplassa öljyn "normaalilämpötila" kesällä ajettaessa? Eli missä vaiheessa alkaa tarvitsemaan lisäjäähdytystä?

 

Kyseleepi

Jari Pekkarinen

 

Ps ostin juuri kuppeliin öljynlämpömittarin ja olisihan se mukava tietää miten sitä luetaan.

Link to comment
Guest Jari Pekkarinen

Ei ollut VDO, oli Trisco. Menikö valinta pahasti pieleen?

 

Toinen kysymys:

 

Jos anturin laittaa normaalin öljykellon kanssa T-kappaleen kanssa lohkon kylmeen niin mittaako kuinka epätarkasti koska anturin pää ei ole suoraan öljypohjassa. Ei tullut porattua anturille reikää kun lohko oli levällään.

 

T Jari

Link to comment

Niin tekee mullakin,ihmettelin aluksi mistä öljy oikein lentää mutta tikku oli joka kerta vähän ilmassa ja syy löyty.Minulla on myös anturi öljypropun tilalle.Onko ideoita miksi se ei mahdu paikalleen.Ottaa ilmeisesti sihti kiinni?Miten sen saa sinne asennettua???

Link to comment
Sellainen mullakin on,ainoana ongelmana on se että öljyä loiskii tikun reijästä kun kunnolla antaa jenkaa.

 

Auttaisko tuohon, jos tekis huohottimen, joka käyttää alipainetta (imu- tai pakosarjan avulla). Samanlainen kuin type4-ruiskussa ja muissa uudemmissakin vehkeissä. Suodatettua ilmaa kansiin ja lohkoon alipainetta.

Link to comment
Guest ritariässä

anturitikku on rakenteeltaan sellanen et se kyl paljastaa missä koneessa kampikammion paineet nousee joko ohivuotojen ja/tai kovien kierrosten takia. ittekki kun tollasta ekaa kertaa koneeseen laittelin, epäilin sen pysymistä paikallaan. kolmessa koneessa oon moista käyttäny ja öljyy ei oo tullu sen kautta, tosin ovat olleet joko vakioita tai pikkuviilattuja ja kierrokset pysyneet aina alle 6 tonnin.

Link to comment
Sellainen mullakin on,ainoana ongelmana on se että öljyä loiskii tikun reijästä kun kunnolla antaa jenkaa.

 

Auttaisko tuohon, jos tekis huohottimen, joka käyttää alipainetta (imu- tai pakosarjan avulla). Samanlainen kuin type4-ruiskussa ja muissa uudemmissakin vehkeissä. Suodatettua ilmaa kansiin ja lohkoon alipainetta.

 

 

En tiedä,koneessa on alkuperäinen huohotus ainoastaan joten joutuu sitä parantamaan huohotinboxi ja koppiin liitännät jne. joka tapauksessa kun öljyä tulee kampiakselin hihnapyöränkin takaa oikein kovassa ajossa. Normaalissa ei mitään. Ja nämäkin ominaisuudet on ollut monessa eri koneessa. Vakiossa tuollainen tikku menee varmasti ilman ongelmia...

Link to comment
Minulla on myös anturi öljypropun tilalle.Onko ideoita miksi se ei mahdu paikalleen.Ottaa ilmeisesti sihti kiinni?Miten sen saa sinne asennettua???

Mulla on just tollanen VDO:n öljyproppuanturi eikä se mitenkään ahista, menee heittämällä sisään ja koneessa on vakiosihti. Ehkä sun proppus ei oo kuplaan tarkotettu, VDO:han on valmistanu noita proppuja jos johonki kulkineeseen..

Link to comment

En tiedä,koneessa on alkuperäinen huohotus ainoastaan joten joutuu sitä parantamaan huohotinboxi ja koppiin liitännät jne.

 

Monesti näkee systeemejä, missä samaan huohotin astiaan vedetään letkut venakopista ja lohkosta, mutta tuolla tuskin saadaan aikaan mitään alipainetta?

 

Ilmanputsarin sisältä jos vetäis letkut venakoppiin ja huohotusastiaan alipaine vaikka pari-kolmemillisen kuristimen läpi imusarjasta/-sarjoista. Tai sitten joku injektorityyppinen häsäkä pakoputkeen.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...