Guest kupla72* Posted January 22, 2006 Share Posted January 22, 2006 Miten se on kun laitetaan kuplan nokalle aika suh kot iso öljyn lauhdutin niin onko hyvä vaihtaa tehokkaampi öljypumppu?? vai riittääkö omassa pumpussa teho pumpata öljyä? Quote Link to comment
joksa Posted January 22, 2006 Share Posted January 22, 2006 Soon jäähdytin (eka :)) Quote Link to comment
Guest Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 Äläs nyt joksa ala viisastelemaan! Eihän sitä tiedä kuinka kuumat öljyt 72kuplassa on ;) Quote Link to comment
Ketsa Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 On vakio pumpullakin keulan kautta öljyt kiertäneet. Vähän ohivuotava termari varmasti hyvä kapistus konehuoneeseen. Quote Link to comment
Guest Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 ja minä tapani mukaan kyseenalaistan, tai kehotan tarkkaan miettimään, onko tuo ylimääräinen cooleri edes tarpeellinen.. 80-90% tapauksista joissa sellainen on laitettu, se on ollut tarpeeton.. enemmän haittaa kuin hyötyä. Varmuuden vuoksi sitä ei kannata laittaa, ja jos kone ylikuumenee niin sen AIHEUTTAJA on syytä selvittää ensin, eikä vain piilottaa mekaanista vikaa jäähdyttämällä öljyä enemmän. Jan Quote Link to comment
Ketsa Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 Älä Jan aattele pahinta mahdollista... Jos tässä vaikka olisi kyse possun flextin takia siirretystä öljynjäähdyttäjästä ;-) Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 mulla on ralli kuplassa jäähdytin keulalla ja schadekin sumppu pumppu koneessa. on toiminu hyvin. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 Mitä väliä sillä pumpun merkillä on? Shädekki miullakin on. Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 ei kai sillä pumpun merkillä mitään väliä ole. mulla on nyt semmonen käytössä. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 Se on kiva tietää.. Varmaan kiinnostavampaa olis varmaan, että minkä kokonen se on? Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 imupuoli 26 ja paine 21. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted January 24, 2006 Share Posted January 24, 2006 Mulla on samanlainen rojekti menossa, joten miten ootte jäähdyttimiä keulaan asentanu? Itse oon ajatellut laittaa kennon johonkin kuskin etu pyörän lähettyville, mutta onko "helpompia"/parempia paikkoja? Keulan sisäpuolelle en viitsis ruveta asenteleen kun tulee ylimääräistä pelti kässää mut pistäkäähän vaikka kuvia völjyyn jos löytyy ;) Quote Link to comment
Guest Jari Pekkarinen Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 Mikä on kuplassa öljyn "normaalilämpötila" kesällä ajettaessa? Eli missä vaiheessa alkaa tarvitsemaan lisäjäähdytystä? Kyseleepi Jari Pekkarinen Ps ostin juuri kuppeliin öljynlämpömittarin ja olisihan se mukava tietää miten sitä luetaan. Quote Link to comment
Racing Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 115 yli ei kannata hirveesti enää päästää hetkellisesti kestää kyllä enemmänkin. Toivottavasti ostit Vdo:n mittarin etkä leikkikalu equus:ia tai vastaavaa. Quote Link to comment
Guest Jari Pekkarinen Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 Ei ollut VDO, oli Trisco. Menikö valinta pahasti pieleen? Toinen kysymys: Jos anturin laittaa normaalin öljykellon kanssa T-kappaleen kanssa lohkon kylmeen niin mittaako kuinka epätarkasti koska anturin pää ei ole suoraan öljypohjassa. Ei tullut porattua anturille reikää kun lohko oli levällään. T Jari Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 vdon öljytikun paikalle laitettava anturi tuntunut luotettavalle. ensviikolla voin lisätä saksan tilaukseen noita pari zipaletta jos kiinnostuneita löytyypi. Quote Link to comment
Racing Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 Sellainen mullakin on,ainoana ongelmana on se että öljyä loiskii tikun reijästä kun kunnolla antaa jenkaa. Quote Link to comment
UltraVW Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 Niin tekee mullakin,ihmettelin aluksi mistä öljy oikein lentää mutta tikku oli joka kerta vähän ilmassa ja syy löyty.Minulla on myös anturi öljypropun tilalle.Onko ideoita miksi se ei mahdu paikalleen.Ottaa ilmeisesti sihti kiinni?Miten sen saa sinne asennettua??? Quote Link to comment
joksa Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 Sellainen mullakin on,ainoana ongelmana on se että öljyä loiskii tikun reijästä kun kunnolla antaa jenkaa. Auttaisko tuohon, jos tekis huohottimen, joka käyttää alipainetta (imu- tai pakosarjan avulla). Samanlainen kuin type4-ruiskussa ja muissa uudemmissakin vehkeissä. Suodatettua ilmaa kansiin ja lohkoon alipainetta. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 anturitikku on rakenteeltaan sellanen et se kyl paljastaa missä koneessa kampikammion paineet nousee joko ohivuotojen ja/tai kovien kierrosten takia. ittekki kun tollasta ekaa kertaa koneeseen laittelin, epäilin sen pysymistä paikallaan. kolmessa koneessa oon moista käyttäny ja öljyy ei oo tullu sen kautta, tosin ovat olleet joko vakioita tai pikkuviilattuja ja kierrokset pysyneet aina alle 6 tonnin. Quote Link to comment
Racing Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 Sellainen mullakin on,ainoana ongelmana on se että öljyä loiskii tikun reijästä kun kunnolla antaa jenkaa. Auttaisko tuohon, jos tekis huohottimen, joka käyttää alipainetta (imu- tai pakosarjan avulla). Samanlainen kuin type4-ruiskussa ja muissa uudemmissakin vehkeissä. Suodatettua ilmaa kansiin ja lohkoon alipainetta. En tiedä,koneessa on alkuperäinen huohotus ainoastaan joten joutuu sitä parantamaan huohotinboxi ja koppiin liitännät jne. joka tapauksessa kun öljyä tulee kampiakselin hihnapyöränkin takaa oikein kovassa ajossa. Normaalissa ei mitään. Ja nämäkin ominaisuudet on ollut monessa eri koneessa. Vakiossa tuollainen tikku menee varmasti ilman ongelmia... Quote Link to comment
Guest Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 Minulla on myös anturi öljypropun tilalle.Onko ideoita miksi se ei mahdu paikalleen.Ottaa ilmeisesti sihti kiinni?Miten sen saa sinne asennettua??? Mulla on just tollanen VDO:n öljyproppuanturi eikä se mitenkään ahista, menee heittämällä sisään ja koneessa on vakiosihti. Ehkä sun proppus ei oo kuplaan tarkotettu, VDO:han on valmistanu noita proppuja jos johonki kulkineeseen.. Quote Link to comment
joksa Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 En tiedä,koneessa on alkuperäinen huohotus ainoastaan joten joutuu sitä parantamaan huohotinboxi ja koppiin liitännät jne. Monesti näkee systeemejä, missä samaan huohotin astiaan vedetään letkut venakopista ja lohkosta, mutta tuolla tuskin saadaan aikaan mitään alipainetta? Ilmanputsarin sisältä jos vetäis letkut venakoppiin ja huohotusastiaan alipaine vaikka pari-kolmemillisen kuristimen läpi imusarjasta/-sarjoista. Tai sitten joku injektorityyppinen häsäkä pakoputkeen. Quote Link to comment
Racing Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 Ei ehkä alipainetta mutta saadaan pihalle pyrkivää painetta pois onhan astiassa tietenkin yhteys ulkoilmaan suodattimen kautta tai ei. Quote Link to comment
UltraVW Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 Se on ainakin kierteiltään oikea ja kyllä se kuplaan on ostettu,mutta voi toki olla vääräkin.Tuntuu että se olis liian pitkä kun ottaa heti johkin kiinni. No täytyy tutkia ens kerralla kun tiputtaa öljyt pois ja putsaa sihdin Quote Link to comment
Racing Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 Ei ole järkevää laittaa propun tilalle joudut aina irrottaan kun otat koneen pois... Quote Link to comment
UltraVW Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 Niinhän se on, mutta tossa kuva propusta. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.