Jump to content

Hieno lasimurska


Recommended Posts

Löytyiskö lasimurskan isommalle (500kg) määrälle kimppaostajia pirkanmaalta,tai miksei kauempaakin . Postitse hankalaa ja kallista lähettää,joten nouto olis kangasalta. Maksaa 370 euroa,jos paljon käyttää niin tulee aikas paljon halvemmaksi kuin pikkusäkeissä. Hieno lasimurska on uusiokäytettävää,ja tehokas maalin ja ruosteen poistoon esim. auton pelleissä. Jättää hienon pinnan,eikä venytä peltiä. Pistä yv jos kiinnostaa.

Link to comment

Kysyin siis siksi kun olen elänyt siinä oletuksessa että lasikuula maksaa about 50€/25kg tai onko lasimurska ja kuula eriasioita.

Joo,lasikuulaa ei voi kai kierrättää,sopii paremmin esim. alumiinipinnan viimeistelyyn. Lasi murskaa voi kierrätää,esim. puhalluskaapissa hyvä. Sitä hienoa kannatais käyttää pikkukannuissa esim. kotivehkeillä, karkeampaa järeemmillä vehkeillä puhallettaessa ja isommilla pinnoilla. Edited by 68teevee
Link to comment

Kyllä se lasikuulakin kierrättyy kaapissa ihan kivasti, Motonetin viiden litran kanisterillisella puhaltelee aika pitkät pätkät. Omaan bussi projektiin ostin 10 litraa ja samoilla puhaltelen edelleen ;)

Ok, toimii siis sekin. Olen saanut väärää tietoa. Kuinka isoa raetta motonetin kuula on? Jos toimii noin pitkään ,on kyllä turha ostella 500 kiloo! Täytyy kipaista motonettiin. Mutta tuota hienoa murskaa täytyy vielä hommata,asikkalasta (laspek) ainakin saa 25 kilon pussissa. On aika pitkä matka hakee tänne kangasalle,täytyy vielä etsiä saisko lähempää. Edited by 68teevee
Link to comment

Kaapissa jos puhallat, niin tuolla Motonetin aineella puhaltaa ison läjän osia. Raekokoa en nyt muista mutta aika hienoa se on. Tuolla 10 litralla, mitä pari vuotta sitten ostin, oon puhaltanut kaikki bussin alumiini osat, moottoria myöten ja kaikki pikkuosat mitä nyt kaappiin ylipäätään mahtuu, jne. Samaan aikaan ostin 25 kilon säkin soodaakin ja sillä samalla soodallakin menen edelleen. Vaihtelen tarpeen mukaan kaappiin ämpäristä joko soodan tai lasikuulaan. Työkseen puhaltajat on asia erikseen mutta harrastushommissa on pärjännyt vähällä. Imuri imee hienoksi pölyksi menevän osan pois ja "kierrätettävä" aine valuu sitten takaisin kaapin pohjalle. Kannattaa siis testata eka sillä halvalla kanisterilla, toimii ainakin mun laitteilla pirun hyvin.

 

Tuon 500 kiloa ymmärtäisin, jos puhaltaisin ulkona isommilla laitteilla isompia kokonaisuuksia ja murska lentäisi sitten samantien taivaan tuuliin mutta kaapissa sillä puhaltaisi loppuelämän ja jäisi jälkipolvillekkin :D

Edited by KimmoH
Link to comment

Kaapissa jos puhallat, niin tuolla Motonetin aineella puhaltaa ison läjän osia. Raekokoa en nyt muista mutta aika hienoa se on. Tuolla 10 litralla, mitä pari vuotta sitten ostin, oon puhaltanut kaikki bussin alumiini osat, moottoria myöten ja kaikki pikkuosat mitä nyt kaappiin ylipäätään mahtuu, jne. Samaan aikaan ostin 25 kilon säkin soodaakin ja sillä samalla soodallakin menen edelleen. Vaihtelen tarpeen mukaan kaappiin ämpäristä joko soodan tai lasikuulaan. Työkseen puhaltajat on asia erikseen mutta harrastushommissa on pärjännyt vähällä. Imuri imee hienoksi pölyksi menevän osan pois ja "kierrätettävä" aine valuu sitten takaisin kaapin pohjalle. Kannattaa siis testata eka sillä halvalla kanisterilla, toimii ainakin mun laitteilla pirun hyvin.

 

Tuon 500 kiloa ymmärtäisin, jos puhaltaisin ulkona isommilla laitteilla isompia kokonaisuuksia ja murska lentäisi sitten samantien taivaan tuuliin mutta kaapissa sillä puhaltaisi loppuelämän ja jäisi jälkipolvillekkin :D

Kyllähän tietysti varmaan teho laskee,kun käyttää samaa pitkään,mutta hyvä jos pelittää pitkään vaihtamatta.
Link to comment

Niin paljon ei ole vielä tehot laskeneet, että olisin joutunut aineita vaihtamaan ;) Jos 10 litralla tekee yhden auton, niin se on aika halpaa lystiä. Itseasiassa tuolla puhaltaisi varmaan vielä toisen mokoman osia. Mutta sitä ennen pitää hommata lämmintä säilytystilaa valmiille autoille :D

Edited by KimmoH
  • Like 2
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...