jokkep Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 No ni. Kupla (-74) on levitetty pulteiksi hyllyyn ja peltikasaksi tallin nurkkaan. Nyt pitäisi ryhtyä rakentamaan tästä autoa. Alusta on sen kuntoinen, että hiukset nousivat pystyyn, kun purkaessa totuus kunnosta paljastui. Ja tällä me ollaan siis ajeltu autuaan tietämättömänä kaikista näistä ruostevaurioista, jotka olisivat voineet johtaa matkan metsähallituksen puolelle milloin tahansa. Hyvin oli piilotettu, kun katsurikaan ei muka ollut noita löytänyt. Tai sitten on ollut tosi hyvät suhteet katsastusmieheen. No, joka tapauksessa nyt tarvitaan enshätään suurin osa pohjapelleistä, keulapala ja etuakseli. Näyttää siltä, että nykyisestä alustasta jää jäljelle vain runkotunneli napoleoninhatusta taaksepäin ja peräpää. Minkähänlaisia nuo mynnissä olevat pohjapellit mahtavat olla? Paruzilla on ainakin 1,2 mm pellistä pokattuja parempia ja sitten puolta ohkaisempaa ja yli puolta halvempaa osaa. Aircooledilla näkyy olevan jotain hevyduty versiota kohtuuhinnalla ja sitten myös halvempia malleja. Ei vaan kerrota tuon HD:n paksuutta missään. Onkos jotain tärkeää huomattavaa, kun noita ryhtyy laittamaan? Korista menee myös uusiksi kaikki pohjaa vasten tulevat peltiosat, eli sieltä suunnalta ei hirveästi ole asemointiapuja saamaksissa. Tässähän oli se hauskuus, että joku oli keksinyt rempata pohjan hitsaamalla alustan ja korin yhteen. Erottamiseen tarvittin rälläkkää ym. hienosäätötyökaluja. "Pientä pintaremonttia" siis tiedossa, ei ole vapaa-ajan ongelmia. Kaikki hyvät neuvot otetaan kiitollisuudella vastaan. Kyllä tästä auto tehdään, on asia erikseen, koska valmistuu. Quote Link to comment
tolvana Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 Hakua käyttämällä löydät varmasti pohjalevyn mitat ym.tiedot. Quote Link to comment
PetriH Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 (edited) Yhteen autoon viime talvena tuli pohjapelti vaihdettua kuskin puolelle, oli joku brassipelti. Yksi vinkki, pätee ainakin näihin halvempiin mustiin pohjapelteihin. Älä laikkaa pohjan takapäässä olevaa runkotunneliin hitsattua tukea kokonaan irti. Korjauspellin muoto ei ole lähelläkään alkuperäistä, kuten kuvista saattaa nähdä. Itsehän huomasin asian vasta kun oli jo laikka laulanut. Tuo alkuperäinen tuki oli ruostunut ulkopäästä, niin uudesta pellistä siihen sitten siivu tilalle. Edited June 12, 2015 by PetriH Quote Link to comment
sleepercooler Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 Mulla on hyllyssä noi Aircooledin hd-pellit, on vitunpaljon jämäkämmät kuin nuo halvemmat palat! ja laadukkaammat, painaakin huomattavasti enemmän. Quote Link to comment
jokkep Posted July 4, 2015 Author Share Posted July 4, 2015 Nyt olis hyvä saada tuo sähköpiuhakasa pois korista, eli siis se joka menee kuskin puolelta kurakaaren yli moottoritilan puolelle. Siellä on sitä vaahtoa välissä ja johtonippu ei tunnu liikahtavan millään mihinkään suuntaan. Miten olette tuon purkaneet? Riski mies piuhan päähän ja vetoa vai? Alusta on nyt riisuttu niin, että runkotunneli on jäljellä. Nyt pääsee kasaamaan uutta palikkaa. Tunnelissakin on vielä hiukan paikkailtavaa. Mutta mukavaa kun pääsee purkamisesta rakentamisen puolelle. Quote Link to comment
Guest a-p Posted July 4, 2015 Share Posted July 4, 2015 Sahasin rautasahan terällä johtonipun ympäristön ja nykäisin johdot irti . Samalla kun vedin johtonipun pois vedin sinne langan johtojen paikalleen vetämistä varten. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.