Jump to content

pieniä vw rojekteja


Recommended Posts

Eli jos on niin pieni projekti, ettei omaa juttua jaksa laittaa.

Niin mättäkää omanne tän jatkoksi

 

------------------------------

 

Letkukela

 

- vanne maalattu

- pöläri kiillotettu

- seinään koko roska hiltivanteen pätkällä ja kiinnitys tarvikkeilla

 

Hoitanee hommassa :)

post-37-0-14808700-1436977536_thumb.jpg

Link to comment

Päivän rojektin ainekset:

- rivikoneen tuplat

- vivuston kaasareihin tulevat osat tosta sarjasta http://www.aircooled.fi/tuote/533/kaasutinvivusto-t1-idfdrla-3648mm-csp

- kätisyyden vaihtosarja http://www.aircooled.fi/tuote/1493/tuplakaasuttimen-katisyyden-vaihtosarja-cb

- vähän mikkilankaa mausteeksi

 

Ennen ja jälkeen päivän puuhastelua olin sitä mieltä, että kannattisi ostaa bolt-on osia, mutta kuten aina - siitä tehdään mitä tallista sattuu löytymään :)

post-52-0-83959000-1437077142_thumb.jpg

post-52-0-75734800-1437077192_thumb.jpg

Link to comment

Case 1.25 - vippaset

 

Tää homma ollu jäissä kohta 10v, kun hitsaajilla aina tullu ajanpuutetta syystä tai toisesta. Katsotaas jos löytys tätä kautta edistymistä :)

 

Eli tuossa olis n. puoli sankollista 1,1 vakiovippasia, joista oli tarkotus tehdä 1,25 vippasia made-in-mommola tyylillä. Eli pätkä pois ja osat takas yhteen.

Näitä on tehty isojenpoikien puolesta pönttis puolelle aikoinaan ja ovat siellä kestäneet. Joten osaava tekijä saa katupuolelle näistä kestävät osat. 

Hintareferenssinä olen pitänyt irtona myytäviä, esim näitä (juu juu, on eri tavaraa, uutta ja lisäksi pallopää säädöt...)

http://aircooled.fi/tuote/22/keinuvipusarja-125-suhteella-t1-scat

 

*

 

Nyt kaikki on putsattu & puhallettu. Päällä kevyt säilytysrasva

 

Eteneminen:

- 2mm laikalla tönärinpuolen varsi poikki (ei viistämisiä)

- Rautalanka ö-kanavaan ohjuriksi

- Mikki-liimalla osat heppiin (puskusaumalla)

- Rautalanka pois & puolikkaat yhteen 

 

Mahdollisia miinoja ovat

- Liialla virralla sulatat ö-kanavan umpeen & akselinreikä alkaa vetelemään pahasti

- Akselin reikä kutistuu oikeallakin virralla, joten siellä on lisätyön tarvetta jokatapauksessa.

- Muita miinoja?

 

*

 

Noita jos tekis vainna tusinan kpl, jotta tekniiikan oppis & virta-arvot löytys, niin siten pääsis kokeilee ruuvipenkissä onnistumista:

- Ensin nitkuttaa muutaman alkuperäsen poikki

- Tän jälkeen sitten muutaman hitsatun myös

- Jos voiman & nitkutuksen määrän tarve suunnilleen sama = lujuus saavutettu :)

 

*

 

Minä en tuommosta määrää välitettyjävippaisa ikuna tarvia. Kuvasta laskin 97kpl, eli +12 koneen tarve.

Mutta jos työtä vois vaihtaa osiin niin se olis mulle paras vaihtoehto:

Tee mulle noista 3 settiä, ja saat loput työpalkkana (käytä omissa koneisiisi tai laita mun puolestani vaikka myyntiin)

 

*

 

Ketä kiinnostaa? Rojut kerkeisin tuoda BIF

 

nolViisNol-339669I

post-37-0-11080200-1437559457_thumb.jpg

Edited by P_Valtonen
Link to comment

Petterille vink vink... Laita sinne öljy reikään hammastikun pätkä ja hitsaa tarpeeks kovalla virralla niin ei tartte huolehtia pois otosta kun se palaa sieltä pois kuitenkin ja pysyy osat linjassaan ja kanava auki. 

 

T: Niin mä olen ainakin tehnyt :-)

 

ps. ISO Kiitos rujoist rojuist.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...