Jump to content

-64 Kupla ilman koria, mitä kannattaisi käydä nyt läpi


Recommended Posts

Elikkäs -64 on pelkkänä alustana tallissa. Mitä kaikkea kannattaisi tässä vaiheessa tehdä, jotta varautuisi mahdollisiin tuleviin juttuihin. Nythän ne on helpompi vetää kuin sitten, kun kori ja verhoilu paikallaan.

 

Mietin seuraavia asioita:

- 1-piiristen jarrujen vaihto 2-piiriseen

- sähköjen uusiminen edestä taakse

- muutaman varajohdon vetäminen edestä taakse, esim. antureita tai muita varten

- RCA-piuha edestä takapenkin alle vahvistinta varten

- paluukanava mahdollista ruiskua varten. Onkohan turha?

- ryyppyvaijeri. Olisko tässä järkeä?

- 6V -> 12V konversio, koska kone menee uusiksi

- kaasuvaijeri, koska vanha on jo pois paikaltaan

- jarruletkut ja kanavat uusiksi

 

Polttoainekanava on just laitettu uusiks, se olis muuten listalla.

Link to comment

No tietenkin ekaksi pohjalevyn putsaus hitsaus ja maalaus. Jousilattojen kumit on huomattavasti kivempi vaihtaa kun on tilaa räveltää. Vaihdevivusto ja sen etummainen pusla kannattaa tarkistaa ja vaihtaa. Jotkut on myös kytkinvaijerin suojaputken hitsauksia parantanut tunnelin sisällä. Tietty jarrut ja akselistot kannataa kunnostaa ja asentaa ennen kuin on koppa päällä.

Link to comment

Unohtu tosiaan mainita, että pohjassa on uudet pellit paikallaan, ne on maalattu. Samaten takana on uudet vetarin kumit, jousilaatta ja sen ympäristö on ehostettu, vaihdelaatikon takimmaiset kumikannakkeet on vaihdettu. Sen lisäksi takana on uudet jarruletkut ja putket.

 

Tuo etummainen pusla on hyvä pointti.

 

Nämä em. on tehty edellisen omistajan toimesta.

 

Suurin ehostusurakka on tällä hetkellä etuakselin ympäristö, uusi jarrusylinteri, putket ja letkut eteen ja jarruputken vienti taakse. Droppiolat ja raidetangon päät löytyy hyllystä, joten ne varmasti menee paikalleen. Jarrurumpujen sisään en ole vielä katsonut.

 

Se tosiaan kiinnostaa, että onko jotain jota kannattaa tehdä varmuuden vuoksi, nyt kun tilaa on.

Link to comment

Mietin seuraavia asioita:


- 1-piiristen jarrujen vaihto 2-piiriseen Tämän tekisin itsekin, koska ei näemmä ole mikään 100% entisöinti kyseessä.


- sähköjen uusiminen edestä taakse Sähköt on korissa, ei siis ajankohtaista pohjalevyn kanssa


- muutaman varajohdon vetäminen edestä taakse, esim. antureita tai muita varten Ks. ed.


- RCA-piuha edestä takapenkin alle vahvistinta varten No tämän ehtii sujauttaa maton alle vaikka katsastuksen jälkeenkin.


- paluukanava mahdollista ruiskua varten. Onkohan turha? Tätä ei voi muut tietää.


- ryyppyvaijeri. Olisko tässä järkeä? Ei mitään järkeä.


- 6V -> 12V konversio, koska kone menee uusiksi Ks. ed.


- kaasuvaijeri, koska vanha on jo pois paikaltaan Kaasuvaijerin voi laittaa ennen koria, jos laittaa koneenkin. Ei kummonen homma laittaa myöhemminkään.


- jarruletkut ja kanavat uusiksi Joita alanpiireissä myös jarruputkiksi kutsutaan, kantsii uusia, kuten Tanhis jo mainitsi.


 


Mitään vanhoja alkuperäisosia ei kannata vaihtamisen ilosta vaihtaa tarvikkeisiin, koska todennäköisesti alkuperäiset tulee kestämään tarvikkeita pidempään.


Edited by -tipi-
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...