Guest Tuoppi Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 moro, muistelisen et jossain netissä oon nähny keskustelu siitä mitä hyötyjä saa jos kieputtaa lämpöeristeen pakoputken päälle...nyt en sitä löytäny joten kysyn teiltä et ootteko kokeillu ja onko hyötyä/haittaa? Tekstissä oli mainittu jotain siitä et pakokaasut pysyy pitempään kuumina näin ollen helpottavat virtausta ja miten on ton ruostumisen kanssa...toisaalta vesi ei pääse putkeen nakertaan mut mitenköhän on? heittäkäähän kokemuksia peliin!! Quote Link to comment
Ketsa Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 Taitaa kuplassa suurin etu tulla siitä, että J-putket ei lämmitä venakoppia ja epätiiviistä konehuoneen pohjasta ei ole niin suurta haittaa. Quote Link to comment
aki Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 ...toisaalta vesi ei pääse putkeen nakertaan mut mitenköhän on? heittäkäähän kokemuksia peliin!! Tai siis päinvastoin: Vesi ei taida juurikaan pitkään viihtyä kuuman rännin päällä, mutta kastunut eriste hautoo kosteutta pitkään ja edistää ruostumista. Omat kokemukset todistavat saman teorian. Quote Link to comment
Guest Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 ...toisaalta vesi ei pääse putkeen nakertaan mut mitenköhän on? heittäkäähän kokemuksia peliin!! Tai siis päinvastoin: Vesi ei taida juurikaan pitkään viihtyä kuuman rännin päällä, mutta kastunut eriste hautoo kosteutta pitkään ja edistää ruostumista. Omat kokemukset todistavat saman teorian. Just näin. ja pakokaasun kuumana pitäminen ylläpitää sen nopeuden, eli se tulee putkesta ulos nopeammin. Jäähtyessään kaasun tilavuus pienenee ja nopeus näinollen pienenee kun putken loppuosaan mahtuukin enemmän kaasua kuin mitä koneesta tulee.. eli jäähtyneellä kaasulla ei ole mikään kiire ulos, se jää harhailemaan sinne loppupäähän putkea etsiskellen baaria. :) Kuplan tapauksessa on tosiaan iso etu jos saa konehuoneen alapuolella lämpötilan laskemaan, ja putken teipaus auttaa siihen HUOMATTAVASTI. Ei pala maalit takahelmasta eikä tiivistekumit käryä eikä konehuoneeseen vuoda kuumaa ilmaa pilaamaan jäähdytystä, ja moottorin alapuoli pysyy sekin vieeleämpänä kun se saa viileämpää ilmaa pyörteilemän sinen auton alle. Jan Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted March 22, 2006 Share Posted March 22, 2006 okei, eli olisi hyvä eristää, mutta ruoste raiskaa entistä nopeammin...voivoi! kaikki muu puoltaisi teippaamista, kai sen vois teipata saahan noita uusia putkia kaupasta :) mulla on aivan pakasta revitty hituck putkisto ja öljypumppu jossa ulostulo ja takasin paluu kannessa ja letkut on aika lähellä pakoputkia joten siinä ois tarvetta eristykselle. mistä ootte teippiä ostanu ja mitä on suunnilleen maksanu. kiitoksia vastauksista -Tuomas- Quote Link to comment
Ketsa Posted March 22, 2006 Share Posted March 22, 2006 Thermotec, mitä myydään ainakin ralliosaviripajoissa, ei ole teippiä vaan ihan nauhaa jokoa kieputetaan pakosarjan ympäri. Quote Link to comment
Per Jernström Posted March 22, 2006 Share Posted March 22, 2006 Eikä vaaraa että ruostuu kun on rosteripakosarja. :) Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted March 23, 2006 Share Posted March 23, 2006 Kiitoksia oikein paljon, motonet kutsuu -Tuomas- Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.