Jump to content

Etupyörän laakeri tiukka?


Recommended Posts

Tilanne on se, että etupääremontin yhteydessä vaihdoin vanhat kuulalaakerit rullasiin. Nyt sit jarrut kasattu ja päätin koittaa rumpua paikalleen, ni tuntuu se sisemmän sisäkehä melko tiukalta akselille. En sitä sinne alkanu väkivoimalla ahtamaan, mutta mitä noita nyt on tullu vaihettua muihin autoihin, ni yleensä melko helposti on menny napa paikoilleen. Akselissa ei äkkiäkatsottuna mitään kiinnileikkautumia tms näy.

Link to comment

Normisettiä... Laakerikooli pikkaisen liian tiukka, itse olen vingulla ja hienolla kivellä hionut tuosta karvan verran pois että kooli lumpsahtaa kivasti paikoilleen jolloin laakerin voi purkaa särkemättä vaikkapa jarruremontissa...

Link to comment

Sisälaakereita on muistaaksein Ø27mm ja Ø29mm, jos sulle on myyty 27:t ni tuskin uppoo jos akseli on 29. Mulle myytiin Motonetistä TL:ään just toisin päin, enkä varmistanu mittoja vanhoista. Onneks huomasin pyörän lonksumisen ennen 1000km kesälomareissua.

Link to comment

Joo eli 30305 on sisempi ja 30304 ulompi. Noilla numeroilla ne hain IKH:lta. Ja eikse vaihu just tuossa "8/65" muutoksessa, tää mun on se vanhempi sekasikiö. Mutta tässä tapauksessa ei ole 2mm erosta kyse, se on vaan vähä liian nafti. Niin se oli se alkuperäinen kuulakoolikin, ku koitin.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...