Guest kaipas Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 Miten ilmankierron tuulilasille ja jalkatilaan saa tarvittaessa katkaistua? Hyvähän se on että on ilmankiertoa mutta aiheuttaa kylmyyttä ja vetoa. Kojelaudassa kyllä on kiertonappulat ilmankierrolle, mutta niiden kääntelyllä ei vaikutusta. Lisäksi lämmitystä ei takatilaan tule vaikka kytkimet kääntää penkin vierestä ylös. Mikä näissä voisi olla vikana? Ja mikä olisi ratkaisu ilmankierto ja lämmitysongelmiin. Auto siis on typ1 eli kupla ja vuosimalli 1972. Quote Link to comment
Tanhis Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 En nyt juurikaan tunne että millainen systeemi tämän ikäisissä kuplissa on mutta kuullostaa siltä että ohjausläpistä on tiivisteet sököt ja näin ollen ei tiivistä ajoviimaa vaan puhaltaa läppien ohi. Quote Link to comment
Paadre Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 (edited) Tuleeko lasille lämmintä? Jos ei ja eteen jaloille tulee niin epäilen vahvasti niiden pahviputkien olevan rutussa/poikki/puuttuvan jotka näkee todella huonosti nokkapellin alta, kulkevat a-pilarin lähellä. Edited April 12, 2016 by Paadre Quote Link to comment
NO H2O Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 Kylmä ja veto voinee olla myös ajoviimaa joten kannattanee tutkia mahdollisia vuotopaikkoja nokkapellin suunnalta. Paras ratkaisu on korjata alkuperäinen systeemi jolla lämmitys ja ilmankierto ongelmat kyllä häviävät... Omissa paksutolpissa on välillä hiukan liiankin lämmin näin keväällä nyt kun hiljalleen on saanut joka paikan pelaamaan niin kuin kuuluu... Quote Link to comment
Guest kaipas Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 (edited) Onkohan se kallis juttu alkuperäisensysteemin korjaus? Ja miten näissä jutuissa tuo pakokaasujen vuoto kabiiniin? Edited April 12, 2016 by kaipas Quote Link to comment
Tanhis Posted April 13, 2016 Share Posted April 13, 2016 (edited) Onkohan se kallis juttu alkuperäisensysteemin korjaus? Ja miten näissä jutuissa tuo pakokaasujen vuoto kabiiniin? Riippuu siittä mitä sulta puuttuu ja mitä on rikki. Aika usein olen törmännyt ajattelumalliin autoa hitsatessa että lämpöputket hitsataan umpeen tai niistä ei välitetä lainkaan "kun kerran tällä ei enää ikinä ajeta talvella". Esim jos sulla on ehjät lämmönvaihtajat auton alla ja lämpöputkia ei ole hitsattu umpeen niin se on parin kympin remppa käytetyillä osilla ja 60-100€ uusilla osilla. Jos lämmönvaihtimet on poistettu käytöstä kabiiniin tulevan pakokaasun vuoksi niin hitsaustaitoiselle se on yllä mainittu + parin kympin korjaus palaset ja muutama kymppi uusiin pakotiivisteisiin. Jos haluat vaihtimet kokonaan vaihtaa uusiin niin silloin se on 200-300€ paketti. Ja lämmönvaihtimista ei tule käryjä sisälle jos ne ei vuoda eikä pakoputkisto vuoda. Mutta jos pakoputki vuotaa ja koneen ympärillä ei ole tiiviste eristämässä koneen alaosaa yläosasta niin jossain vaiheessa tulee varmasti käryjä sisälle. Ja nuo hinnat on sitten ihan hatusta heitettyjä sinnepäin arvioita. EDIT: Unohdin J-putket eli jos lämmönvaihtimet on korvattu pelkillä j-putkilla niin silloin luonnollisesti täytyy ostaa lämmönvaihtimet uudet tai käytetyt. Edited April 13, 2016 by Tanhis Quote Link to comment
Guest kaipas Posted April 13, 2016 Share Posted April 13, 2016 Kiitos asiallisesta vastauksesta. Täytyy ruveta tarkemmin selvittelee. Jotkut kuplaharrastajatkin ovat poistaneet putket moottoritilastakin tuon pakokaasujutun takia. Quote Link to comment
jusssi Posted April 13, 2016 Share Posted April 13, 2016 Lainaan aihetta; Miten takajalkatilassa olevat läpät tulisi olla, miten ne langat tulee läpille kiinni? Quote Link to comment
Tanhis Posted April 13, 2016 Share Posted April 13, 2016 (edited) Lainaan aihetta; Miten takajalkatilassa olevat läpät tulisi olla, miten ne langat tulee läpille kiinni? Vähän huono kuva löytyi googlaamalla mutta jotenkin noin. Edit: Vähän tarkempi kuva ghiasta samalla tavalla pitäisi muistaakseni kuplassakin olla. Edited April 13, 2016 by Tanhis Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.