Pepe Posted April 4, 2006 Share Posted April 4, 2006 Mäkistartti -tapahtuman saldoksi saatiin 1kpl jumittuneita 1200 vaihteistoja. Jäällä rauhallisesti ajaessa jäi lootaan silmään kakkosvaihde. Eli autolla voi ajaa ihan normaalisti mutta vaihdetta ei saa pois silmästä. Ja kyllä, katsottiin ihan ensimmäiseksi takapenkin alle että liike ihan oikeasti välittyy vaihteistoon :) Mikähän siellä on voinut jumia? Onko tyypillistä? Sikäli ihmetyttää koska autossa on 1200 moottori ja mittari pyörähtänyt todennäköisesti vasta kerran ympäri joten ei se nyt ihan älyttömälle Stroker rasitukselle ole joutunut... Tänään tiputettiin öljyt ulos ja vähyyttä ei ollut havaittavissa. No vaihteistohan on nyt joka tapauksessa irroitettava joten tämä on nyt tälläistä pohtimista. Lienee enää turha laittaa vanhaa lootaa takaisin. Mahtaa naurattaa jos sen nyt saiskin kuntoon esim nokkakappaleen avaamalla ja sitten jollain Kiikalan reissulla jumii uusiksi. "Katso, enää 420km kotiin" Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted April 4, 2006 Share Posted April 4, 2006 normi juttu,siirtäjät päällekkäin,eiköhän sen saa toimimaan laatikkoa irrottamatta,yleensä. Quote Link to comment
Pepe Posted April 4, 2006 Author Share Posted April 4, 2006 Kappas, osaisikohan joku kertoa että miten tämä onnistuu? Öljypropun reiästä? Quote Link to comment
DOODAH Posted April 5, 2006 Share Posted April 5, 2006 Joo isolla meisselillä kääntö taakseppäin. Annaskun arvaan aski on 67 mallista? Ite oon kolmeen kuusseiskaan saanu saman tilanteen päälle... Quote Link to comment
Sami P. Posted April 5, 2006 Share Posted April 5, 2006 Kyseinen loota on vuosmallista -64. Näköjään vakiokepilläkin on mahdollista suorittaa "nopea vaihto". Quote Link to comment
Pepe Posted April 6, 2006 Author Share Posted April 6, 2006 No niin, kiitos vinkistä. Rattaiden siirtäminen oli nopeasti tehty ja taas VW rullaa. Jenkkifoorumilla spekuloitiin että jos lootassa on liian vähän öljyä niin tuollainen tilanne voi käydä. Eikö palstan strippikuskeille ole käynyt noin, jos nopeat vaihdot juuri tuota aiheuttavat? :) Noh, vaihdettiin samalla brasilialaiset tms vetarin suojakumit uusiin. Olivat autossa alla yhden (1) vuoden - kolme reikää eri kohdissa. Älkää ostako __ikinä__ brasilialaisia paskakumeja. Ei ole päätä ei häntää. Kävin hakemassa varaosapuljusta jotkut tuplasti kalliimmat, kumi oli varmaan 3 kertaa paksumpaa ja ainakin vaikutelman perusteella älyttömästi laadukkaamman oloiset. Nimim. Emme osta enää ikinä brasiliakumeja. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.