Jump to content

ketään turun lähistöltä?


Guest 1300cc

Recommended Posts

Guest 1300cc

ketään turun lähistöltä joka kasaa koineita, tarvisin noin 100hp koneen? Pitäis olla kestävä ja hyvä muutenki:P

miten kauan kestäis et sellasen tekis?

mitäköhän sellanen maksais?

Link to comment

Käytännössä tuo vaatii (yksi helppo konsti) 90,5 Pytyt vakio alakerralla ja 200mm pari kiloa kevennetyllä Vp:llä, (1776cm3) ja Puristusta n.9.0-9.5:1,Englen 120-125 Nokka,Isoventtiilikannet imu 40-42,pako 35.5,Kanavat ja palotilat käsittelyn kautta,Vakiot tai 1.25 keinut,38mm Käärmeenpesä+J-putket.,009 Jakaja,2x40 Tuplat n.32mm kurkuilla.

 

Tuolla paketilla tulee 100-120 hp kampiakselin päästä riippuen osista ja tekijästä. Ja käyttöikä riippuu käyttäjästä ja viritysasteesta,mitä kirempi sitä lyhytikäisempi.

 

Ja moottorin kokonaishinta siitä ostatko esim. kaasarit uutena jne. Ja kuinka paljon erikoista palikkaa höystetään mukaan esim. vastapainokampi jne. Tai voithan vaikka ostaa hestecit jos kukkaro kestää.

 

Tälläinen on yksi vaihtoehto jos OIKEASTI haluat 100HV. Tuntuu kyllä joka kuplassa olevan jossa tuplat ja peltisarja ja nokka vaihdettu aina 100hv puheiden mukaan,mutta totuus on toista. Hepat maksaa,80 heppaan päästään helposti,100 rahalla ja 100 eteenpäin isolla rahalla Jos kestävyyttä halutaan myös. Mikä on sitten kellekkin paljon rahaa on toinen asia.

Link to comment

Hyvä kansityö maksaa varmasti enemmän kuin uudet ja karheat kannet suuremmilla venoilla. Muutenkin niin asiallinen työ maksaa aina joten kannattaa budjetoida uusilla osilla jos ei tee itse. Mulla meni kuvauksenmukaiseen koneeseen noin 2000€ osiin kun haalin niitä pikkuhiljaa kasan. Toki edullisemmallakin pääsee, mutta kun sana kestävä oli spekseissä niin se hinta sitten pompsahtikin. Jo kaasareihin menee iso summa. Uudet 36mm tuplat ovat 360€ pari ja käytetyt 40mm noin 400€, eli hinta suoraan millien mukaan freetechnicsiltä.

 

Ne muutamat V-Wauhtipisteen tekemät koneet mitkä olen nähnyt ovat olleet erittäin asiallisia. Ja joskus kun itse kyselin niin kaverit kertoivat suoraan mikä kestää ja mikä ei.

Link to comment
Guest ritariässä

virikoneeseen saa kestoikää muutenkin kuin ostamalla rahalla kalleimpia osia ja pulttaamalla ne kasaan. keston kannalta tärkeää miten kone kasattu, osien välykset, tasapainotukset jne.. kunnossa ja se puhtaus konetta kasattaessa. moni uusi osa tarvitsee "viilausta" jne... koneen tehot ja kestoikä on riippuvainen niin kasauksen kuin osavalintojen onnistumisesta ja loppu käyttäjästä kiinni.

 

nimimerkki virikoneen uusia osia vesihiomapaperilla ja hiomatahnalla viimeistelevä:)

Link to comment
Uudet ja karheat kaupasta ostetut kannet on vasta myös aihiot. Niin Cb:n 044:set kuin kaikki muutkin.

 

 

Just näin.

 

Mä ostin jokku isovenakannet (600eur?) ja kaikkien muutosten jälkeen hinta oli melkein tuplaantunut.. ja suuren osan muutoksista tein itse. Porttaus ja venatyöt teki ammattilainen.

 

Jan

Link to comment

Siis tarkoitinkin että ovat aihiot mutta silti niissä on enemmän virtausta kuin vakiokansissa. Jos CBn ilmoittamat virtausluvut pitävät noin paikkansa lienee kustannustehokkaampaa laittaa uudet kuin ruveta hieromaan vanhoja vakiokansia. Se on sit toinen juttu jos malttaa olla hieromatta niitä uusia kansia tietäen että niistä saa vielä enemmän irti.

Link to comment
Guest Keiteleen Kone

Viritystyön jälkeen 40x35,5 kansista sain teoreettista tehoa reilu 180 hp.

ja kannet virtaavat erittäin hyvin pieniltä venttiilin nostoilta lähtien.

 

Kannet riittävät hyvin Jokkis-autoon, katsotaan mitä tehoja saadaan moottorista.

Link to comment

SCAT tarjoaa erittäin hyviä vaihtoehtoja ns. isovenakansissa.

 

Tuossa edulliset Pro Street kannet 40x35,5 venttiileillä:

 

http://aircooled.fi/shop/index.php?categoryID=317

 

Sitten on esim. Mini-D, Super-D ja Wedge portatut 40, 42 ja 44 imuventtiilillä olevat kannet, jotka ovat oikein kilpailukykyiset, koska ne on valmiiksi portatut ja niihin saa match-portatut imusarjat kaasareista riippuen.

 

Mini-D (40x37,5)

 

http://aircooled.fi/shop/index.php?categoryID=318

 

Super-D (42x37)

 

http://aircooled.fi/shop/index.php?categoryID=320

 

Wedge (44x37,5)

 

http://aircooled.fi/shop/index.php?categoryID=319

 

CB-Performancen sivuilta voi toisaan vilkuilla noiden eri porttausten aikaansaamia tehoja. Toki noissa CB lukemissa on selvää amerikka-lisää, joten ison veden yli tuotaessa hevoset tippuvat jonkin verran, mutta pienellä viilauksella noista saa aivan mainiot kannet:

 

http://www.cbperformance.com/cnc/

Link to comment
Guest ritariässä

yritän nyt kysyä niin ettei puolet palstalaisista revi herneitä aukkoihin jne...

 

mut asiaan, olen kuullut scatin kansista hyvääkin, mut onko scatin taholta mitään virtaustodistuksia noista kansista olemassa ja jos on, onko ne kuinkakin paikkansa pitävät nykyisin myynnissä olevien versioiden kanssa jne...

olis vaan hyvää tietoo ostajille je helpottais kansien valinnassa. suurin kun ei oo aina kauneinta kanavien koossakaan kaikiin koneisiin/käyttötarkoituksiin:)

Link to comment
Siis tarkoitinkin että ovat aihiot mutta silti niissä on enemmän virtausta kuin vakiokansissa. Jos CBn ilmoittamat virtausluvut pitävät noin paikkansa lienee kustannustehokkaampaa laittaa uudet kuin ruveta hieromaan vanhoja vakiokansia. Se on sit toinen juttu jos malttaa olla hieromatta niitä uusia kansia tietäen että niistä saa vielä enemmän irti.

 

Cb 044:set olen uutena ostanut ja teettänyt ammattilaisella omaan moottoriini ja täytyy sanoa että työnjälki on todella karkea tehtaalta,melkein voisin väittää että HYVÄLLÄ 1600 2-reikäkannella 35.5/32 jossa ns. paremman mallin avaremmat imukanavat päästään hyvin lähelle samaa moottoritehoa kun mitääntekemättömällä 044:sella. 044:sessa on monta etua ja lisäksi siinä on ainavahvuutta todella paljon+pieni tulppa,mutta hukkaan menee rahat jos suoraan koneeseen laittaa.

Kansikoneistajan jälkeen kannet ovat kuin eri planeetalta. Tosin niitä kansikoneistajiakin on moneen kelkkaan.

Link to comment
yritän nyt kysyä niin ettei puolet palstalaisista revi herneitä aukkoihin jne...

 

mut asiaan, olen kuullut scatin kansista hyvääkin, mut onko scatin taholta mitään virtaustodistuksia noista kansista olemassa ja jos on, onko ne kuinkakin paikkansa pitävät nykyisin myynnissä olevien versioiden kanssa jne...

olis vaan hyvää tietoo ostajille je helpottais kansien valinnassa. suurin kun ei oo aina kauneinta kanavien koossakaan kaikiin koneisiin/käyttötarkoituksiin:)

 

Ja kuvat ko. kansista helpottais myös myymistä. Monikaan ei tiedä minkälainen juuri ko.kansi on.

Link to comment

Itsellä tuo 100 luotettavaa hevosta hakusessa!

Ja uusista osista olen kasaamassa konetta.

Vastapainokampura, uudet i-profiili kanget, kevennetty vauhtis, empin-kannet 40/35.5 venoilla, 90.5 pytty mäntä satsi, 1.25 keinusarja, englen w-120 nokka, puristukset 9.2, lisä öljypohja, weberin 40 tuplat nurkkiin, merged-putkisto phat boy vaimentimella, full flow systeemi, t-4 jäähdytin ja uudet laakerit!

 

Ja sitten vielä kun lisätään koneistuksien/tasapainotuksien +muitten pikku hipleiden hinnat niin ollaan siellä Kyöstin mainitseman 3000euron paikkeilla ja ehkä myös ylikin mutta mikään ei ole ilmaista.

 

Ja tarkoituksena itse kasata kone ja dyno aikanaan näyttää minkälaisiin tuloksiin päästiin!

Link to comment
Guest ritariässä

millaset noi "empin" kannet on? kanavat/seetit tehtaan jäljiltä perusmitoissaan vai jonkun pajan porttaamat. jos ensimmäistä vaihtoehtoa, älä pety tuloksiin.

Link to comment

Keiteleen koneesta ostin kannet. Vähän isommat kanavat kun vakio kansissa, kanavat siistin itse valupurseitten jäljiltä. Hytönen teki venttiilityöt. Virtauksista en osaa sanoa mitään ku ei oo mitattu!

Link to comment
Keiteleen koneesta ostin kannet. Vähän isommat kanavat kun vakio kansissa, kanavat siistin itse valupurseitten jäljiltä. Hytönen teki venttiilityöt. Virtauksista en osaa sanoa mitään ku ei oo mitattu!

 

kunnolla porttaamalla virtaa 12mm nostolla semmoset 160+ heppaa. Pakopuolelle ei kannata koskea, vain imupuolta sorkkia jos haluaa. Pako on valmiiksi jo hemmetin iso.

 

Jan

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...