nalleolut Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 tämän vuoden aikana 3:S setti tulppia menossa käy päivän nätisti ja seuraavana päivänä kolmella... ekaksi vaihdoin häiriön poistajat johtojen päihin pelas 3 pv jees,ja taas sama ongelma ,nyt ostin uudet johdot,mutta sama ongelma jatkuu.... rikkooko paskana olevat johdot myös tulpan? ehkä ehkä ei... huomenna kokeilen vielä kerran uusilla tulpilla,pitänee ostaa tukkupakkaus kerralla.... ! Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 rikkooko paskana olevat johdot myös tulpan? ehkä ehkä ei... Rikkoo. Quote Link to comment
nalleolut Posted April 18, 2006 Author Share Posted April 18, 2006 jeah ...huomenissa tulppa ostoksille....jokohan niistä saisi jo alennusta....! Quote Link to comment
Racing Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Käytätkö moottoria lyhyitä aikoja kerrallaan,tällä lailla tulppia menee kun leipää,kun ne ei kerkiä koskaan lämmitä kunnolla. Quote Link to comment
Guest Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 ngk.n tulppia oon minäkin muutaman saanu pimenemään tosi vikkelään vw,ssä mutta bosch tulpat on kestäny vaikka käyttö ollu aina samanlaista! ja johtoja en oo vaihtanu!!! Quote Link to comment
Guest Kimmo Antikainen Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Juu Boschit saa myös äänensä täältä ilmajäähyvolkkareihin _o/ Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 mulla taas ngk tulpat kestäneet niin harrastewaunuissa kuin käyttöautoissa yli odotusten. Quote Link to comment
Sakke Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 ngk o perseestä..ei kestä volsussa eikä käyttiksessä.. Quote Link to comment
Racing Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 NGK:t on tälläkin hetkellä yhtälailla kestää kun Boschit :kin. Quote Link to comment
Marko Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Laittakaa MSD:t niin ei tarvi tuskailla. Varmasti tulee kipinää. Oli sitten kynttilänä mikä hyvänsä. Quote Link to comment
Tomppa Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Ikivanha viisaus sanoo, että jos sytytysjärjestelmästä paukkuu jatkuvasti jokin osa, niin jossain on vikaa. (tämä taitaa päteä aika monessa eri asiassa). Jos tulpat pimenee niin vika voi olla johtimissa (onko Motonetin euron hyllystä kiskotut itse mitatut sköndäpiuhat) vai esimerkiksi valmistajan suosittelemat alkuperäiset tai alkuperäistyyliset johtimet. Tai sitten vika voi olla jakajassa, puolassa, kärjissä, konkassa, jakajan kannessa, pyörijässä... uudemmissa autoissa sytkäboksi paukkuu tiivistä tahtia, jos jossain vähäpätöiseltä tuntuvassa osassa on vikaa. Itse pyrin hankkimaan aina parempilaatuista tavaraa ainakin kun sytkäosista puhutaan, enkä ole nähnyt eroa NGK:n tai Boschin välillä laatukriteerejä punnitessani ainakaan, kun puhutaan tulpista... Mutta... nää nyt on tällasia "kokeile itte niin tiiät" juttuja. Kun olet tarpeeksi monta sarjaa tulppia polttanut ja repinyt hiuksia päästä susihuonojen sytkäosien kanssa niin yleensä kynnys hankkia kunnolliset madaltuu kummasti. Siinä sitten tulee mietittyä, että miksi "säästin" alun perin. Quote Link to comment
Guest Posted April 19, 2006 Share Posted April 19, 2006 Boschit ainoat tulpat jotka olen nähnyt pimenevän kaikki kerrallaan ekalla käynnistyksellä, sen jälkeen muuta muuttamatta ngk:lla 25000km. samana kesänä. Mystistä! Quote Link to comment
nalleolut Posted April 19, 2006 Author Share Posted April 19, 2006 bossilaisia käytän ja nyt kirmaa taas ku vasikka kevät niityllä.... Quote Link to comment
Mekanikko Posted April 19, 2006 Share Posted April 19, 2006 Mun käytössä Ngk kestäny, Bosch saksalainen kesti pirun hyvin (saako vielä jostain), brasilian Boschit jollakin lain... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted April 19, 2006 Share Posted April 19, 2006 Paikkunu possit, ängeekoot ja densot. Sit vaihoin piuhat, eikä paukkunu muuta kun tulppa konehuoneen seinään. Kannattaa säästää ajamalla vanhoilla piuhoilla ja ostamalla koko ajan tosi halpoja kynttilöitä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.