Jump to content

sytytystulpat rikki(kö)


Recommended Posts

Posted

tämän vuoden aikana 3:S setti tulppia menossa käy päivän nätisti ja seuraavana päivänä kolmella... ekaksi vaihdoin häiriön poistajat johtojen päihin pelas 3 pv jees,ja taas sama ongelma ,nyt ostin uudet johdot,mutta sama ongelma jatkuu.... rikkooko paskana olevat johdot myös tulpan? ehkä ehkä ei... huomenna kokeilen vielä kerran uusilla tulpilla,pitänee ostaa tukkupakkaus kerralla.... !

Guest Mika Raussi
Posted
rikkooko paskana olevat johdot myös tulpan? ehkä ehkä ei...

Rikkoo.

Posted

ngk.n tulppia oon minäkin muutaman saanu pimenemään tosi vikkelään vw,ssä mutta bosch tulpat on kestäny vaikka käyttö ollu aina samanlaista! ja johtoja en oo vaihtanu!!!

Guest Kimmo Antikainen
Posted

Juu Boschit saa myös äänensä täältä ilmajäähyvolkkareihin _o/

Guest ritariässä
Posted

mulla taas ngk tulpat kestäneet niin harrastewaunuissa kuin käyttöautoissa yli odotusten.

Posted

Ikivanha viisaus sanoo, että jos sytytysjärjestelmästä paukkuu jatkuvasti jokin osa, niin jossain on vikaa. (tämä taitaa päteä aika monessa eri asiassa).

 

Jos tulpat pimenee niin vika voi olla johtimissa (onko Motonetin euron hyllystä kiskotut itse mitatut sköndäpiuhat) vai esimerkiksi valmistajan suosittelemat alkuperäiset tai alkuperäistyyliset johtimet.

 

Tai sitten vika voi olla jakajassa, puolassa, kärjissä, konkassa, jakajan kannessa, pyörijässä... uudemmissa autoissa sytkäboksi paukkuu tiivistä tahtia, jos jossain vähäpätöiseltä tuntuvassa osassa on vikaa.

 

Itse pyrin hankkimaan aina parempilaatuista tavaraa ainakin kun sytkäosista puhutaan, enkä ole nähnyt eroa NGK:n tai Boschin välillä laatukriteerejä punnitessani ainakaan, kun puhutaan tulpista...

 

Mutta... nää nyt on tällasia "kokeile itte niin tiiät" juttuja. Kun olet tarpeeksi monta sarjaa tulppia polttanut ja repinyt hiuksia päästä susihuonojen sytkäosien kanssa niin yleensä kynnys hankkia kunnolliset madaltuu kummasti.

 

Siinä sitten tulee mietittyä, että miksi "säästin" alun perin.

Posted

Boschit ainoat tulpat jotka olen nähnyt pimenevän kaikki kerrallaan ekalla käynnistyksellä, sen jälkeen muuta muuttamatta ngk:lla 25000km. samana kesänä. Mystistä!

Guest Mekanikko
Posted

Mun käytössä Ngk kestäny, Bosch saksalainen kesti pirun hyvin (saako vielä jostain), brasilian Boschit jollakin lain...

Guest Mika Raussi
Posted

Paikkunu possit, ängeekoot ja densot. Sit vaihoin piuhat, eikä paukkunu muuta kun tulppa konehuoneen seinään.

 

Kannattaa säästää ajamalla vanhoilla piuhoilla ja ostamalla koko ajan tosi halpoja kynttilöitä.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...