Guest Hande Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Osaiskohan joku kertoa, että missä vikaa, vai onko missään? Eli -72 kupla 1600 tai siis vaihdettu 1700 putket, kun antaa reilummasti kaasua nii kiihytyssuppiloista tulee raakasti bensaa sumuna. Kaasari on dellorton 40 kakskurkku, bensasuuttimet muistaakseni jotain 65 ja ilmasuuttimet 160. Onko ihan normaalia vai jos ei, nii mistähän sitä mahdollista vikaa etsisi? Quote Link to comment
Guest Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Osaiskohan joku kertoa, että missä vikaa, vai onko missään? Eli -72 kupla 1600 tai siis vaihdettu 1700 putket, kun antaa reilummasti kaasua nii kiihytyssuppiloista tulee raakasti bensaa sumuna. Kaasari on dellorton 40 kakskurkku, bensasuuttimet muistaakseni jotain 65 ja ilmasuuttimet 160. Onko ihan normaalia vai jos ei, nii mistähän sitä mahdollista vikaa etsisi? Tuo ilmiö on ison maailman kielellä Fuel Standoff. Hankala päästä eroon. Johtuu imusarjan pulsseista, sieltä iskee takaisinpäin heijastusaalto joka kerta kun venat menee kiinni. Jotai semmosta. Google kertokoon lisää. Kukas ja miten tuo kaasari on säädetty? Suuttimista: tyhjäkäynti ilmeisesti tuo 65 ja pääsuutin 160. Ilmasuutin normaalisti 180 ja seosputki xxxxx.2 joka on kuplaan sopivin Mitkä kurkut? Kuvauksesta päätellen vain yksi Dellu keskellä. Se on pakostikin säädettävä rikkaalle että se toimisi edes siedettävästi. Eli bensaa menee tarpeettomankin paljon, ja siitä riittää vielä sumuksi asti pyörteilemään :) Hiukan auttais kenties korkeammat imusuppilot. Jan Quote Link to comment
Ketsa Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Pidemmät imutorvet auttoivat aikoinaan omassani. Quote Link to comment
Guest Hande Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Imutorvet 42, 52 mm korkiat, seosruuvit n 3 kierrosta auki, sais varmaan laittaa enempikin? Quote Link to comment
Guest Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Imutorvet 42, 52 mm korkiat, seosruuvit n 3 kierrosta auki, sais varmaan laittaa enempikin? Täältä ruudun takaa on vaikea antaa säätöohjeita :) Kaikki on tapauskohtaisia käytännössä. Jos seosruuvia pitää avata yli 3 kierrosta, niin herää jo epäilys että suutin on liian pieni. 1.5 -3 pitäis riittää. Mutta sen standoffin perusteella ei seoksia säädetä. Ja joka tapauksessa pitää ensin säätää sytkä ja venavälykset kohilleen ennenkuin kaasaria puukottaa. Jan Quote Link to comment
Ketsa Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Yli 100mm torvet oli mulla. Quote Link to comment
Guest Hande Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Kyllä syttypuolella kaikki on ok, samoten konepuolella. Mutta pitää kokeilla pitempiä torvia. Kiitos vinkeistä!!! Quote Link to comment
Tomppa Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Olen säädellyt vain Dellorton 40mm nurkkakaasareita, mutta mun makuun tuo 160 ilma kuulostaa pieneltä. Nurkissa oli 180, mikä on kaikkien virikirjojen ohje-suositusten mukainen ja voisi kuvitella, että keskikaasariversiossa sais olla ehkä vielä isommatkin. Viisaammat taas sitten korjaa... :) Quote Link to comment
mikan Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Pidemmät imutorvet auttoivat aikoinaan omassani. Painekotelo ja ahdin auttaa myös. :-) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.