Jump to content

Kytkinlevyistä (Black Magic?)


Guest KooTee

Recommended Posts

Guest KooTee

Nyt tarttis kokemusperäistä kommenttia kytkinlevyistä ja asetelmista. Mulla on tällähetkellä paikoillaan vakio asetelma ja 200mm 4-lapainen sintterilevy. Pitää hyvin, mutta kuten arvata saattaa - hiukan kömpelö päivittäisessä käytössä....

 

Mitäs mieltä ootte RLR Black Magic levyistä + vakio 200mm asetelma?

...vai toimisko joku Kennedy asetelma+HD vakiotyyppinen levy paremmin?

---vai jotain muuta ideaa?

 

Pitoa pitää olla +200hv tehoille, mutta sais olla hiukkasen mukavuuttakin:)

Pääosin tulee ajeltua kadulla, mutta ainakin kerran-pari kesässä olis tarkoitus kiihdytellä.

 

-kalle

Link to comment

>Mitäs mieltä ootte RLR Black Magic levyistä + vakio 200mm asetelma?

 

Luisti vaivattomasti (=liikaa) toi yhdistelmä ja 75-80hp. Petyin.

EDIT: muistin väärin, se olikin ProGrip mikä luisti :)

 

>...vai toimisko joku Kennedy asetelma+HD vakiotyyppinen levy paremmin?

 

Kennedy stage 1 ja vakion kaltainen levy, ei ongelmia 150hp... Ja mukava ajella. En tosin ole äkkilähtöjä ottanu paikaltaan, kun lodju on vakio. Luistava kytkin suojaisi vakiolaatikkoa. Jos kytkin pitää hulluna, niin seuraava heikko lenkki on veemäisempi korjata.. se on perän pikkurattaat useimmiten kai.

 

>Pitoa pitää olla +200hv tehoille, mutta sais olla hiukkasen

>mukavuuttakin:)

 

Kandeis koittaa uuden mallista Kennedy Stage 2:sta kenties. Tai Stage ykkönen ja hybridilevy, sintteri toiselta puolelta ja tavallinen massalevy toiselta. http://www.aircooled.net/new-bin/viewpr ... 01&cartid=

Noita on isot pojat tyytyväisenä käyttäneet.

 

Jan

Link to comment

Kennedy 1 ja CB Cush lok levy on ollut ihan hyvä vääntävässä katukoneessa,kytkimen pito edellyttää että vauhtipyörä on pinnaltaa myös virheetön ja etäisyysmitta oikea 21mm itse olen nuo sorvattanut suoriksi varman päälle aina varsinkin kun on viritetystä kyse. Vakiossa toimii vaikka vähän pientä uraakin olisi...

Link to comment

RLR levy ei ole tehty katukäyttöön eikä sitä siellä kannata käyttää. Kennedy3 ja PRO Grip levy riittää sun käyttöön mainiosti. Vähän voi olla raskas polkea mutta ei luista vielä noilla tehoilla ainakaan paskasella katu asfaltilla. Liima radasta ei kokemuksia. Itsesiassa tuossa kyllä kannattaa miettiä sen koneen vääntöä enemmänkin kuin huipputehoa. Mulla on toi em. yhdistelmä käytössä koneessa josta on mitattu 233nm vääntöä eikä ongelmia.

Link to comment
Guest marko jääskeläinen

steg 1 ja black magic kestää +400hv hyvinkin tosin käyttöikä on levyn kanssa olematon verrattuna tavallisiin levyihin.unohda black magic kadulle ja käytä jotain muuta toi 2 puolinen levy ja 2 tai 3 steg asetelma niin toimii ihan hyvin,kytkimen käytön kannalta kannattaa tarkistaa tasoppinnat että ovat suorat,joku jo mainitsikin asiasta,sorvaaminen ei ole paras vaihtoehto vaan hiominen,sorvaus jättää pahimmassa tapauksessa kyhmyjä jos on palanut vauhtipyörä

t-jääskeläinen

Link to comment
Guest KooTee

Kiitokset kommenteista! Niin, vääntöhän se kytkintä luistattaa... Oman ajotyylini tuntien, tuolla nykyiselle levyllä särkyy pian jotain:)

 

Mulla oli aikoinaan pitoongelmia ex-turbokuppelissa just väännön kanssa =aina kun paine pääsi positiiviselle puolelle. Silloin käytössä oli muistaakseni Kennedy 1+vakiotyyppinen levy. Taidan kokeille tuota Kennedy 2 asetelmaa... niin ja vauhtis on uudesta kevennetty.

 

Kiitos ja kumarrus... nyt ostoksille!

-kalle

Link to comment

Mun asetelma on muistaakseni 2000 lbs ja 4-lapanen sintteri. Ei se mun mielestä ole mitenkään toivoton ajettava normaalissa katukäytössä. Ja ainakaan se ei vielä kertaakaan ole osoittanut minkäänlaista luistamisen oiretta. Tosin ei tuollaisessa pikkuturbomotissa varmaan sitä vääntöäkään ole ihan hulluna. Auton paino ja välitykset vaikuttaa myös asiaan.

 

t. Mika

Link to comment
Guest KooTee

Joo, kyllä minäkin tuolla 4-lapa sintterillä pärjäisin, mutta kun tuo vaimo....:)

 

Tuli sitten tilailtua Kennedy II ja massalevy, saas nähdä pitääkö...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...