HBR Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 Elikkäs, koitan elvyttää pitkään seisonutta eeberin b1l lämmitintä. Laitoksessa lähtee puhallin pyörii ja polttoainepumppu naksuttaa,mutta kirkkaassa letkussa näkee että bensaa se koittaa nostaa mut ei riittävästi (joitakin pisaroita) ja mielestäni se ei saa ilmaa sekaan. Fillarin pumpulla jos auttaa bensa-astiasta nostetusta letkusta niin alkaa lämmittää hetkellisesti. Voiko pumppu olla kuoleentunut tjn? Ohjeita yritetty huomioida letkujen ja pumpun asennuksessa... Quote Link to comment
multanen Posted February 8, 2017 Share Posted February 8, 2017 Tuohan on siis annostelupumppu, eli se tikittää juuri oikean määrän polttoainetta suoraan suuttimen läpi liekkiin. Ilmaa ei saa olla yhtään polttoaineputkessa, anna tikittää pitkään että tulee kaikki pois. Pumppu tulee niin että se pumppaa hieman "ylämäkeen", ilmeisesti ilma tulee helpommin pois silleen. Joku roska tai lika voisi varmaan estää pumppua toimimasta, jos se kerran muuten säksättää. Quote Link to comment
HBR Posted February 8, 2017 Author Share Posted February 8, 2017 Yritin kiristellä lemmareita, nyt ei toimi ku hetken kun pumppu ja puhallin sammuu, ei ees yritä nostaa bensaa. Ja pumpun asentoa mittailin. Paineilmaakin tuli tarjottua,ja läpi tulee. Osaisko joku sanoo ton pumpun sisällöstä, onko kuvassa kaikki tarvittavat osat ja oikeessa järjestyksessä? Mikä mahtaa olla ton jousen virka? Quote Link to comment
-tipi- Posted February 9, 2017 Share Posted February 9, 2017 Olettaisin, että jousen jommassa kummassa päässä olis kuula, eli toimis venttiilinä? Quote Link to comment
HBR Posted February 9, 2017 Author Share Posted February 9, 2017 No jotain epäilin välistä puuttuvan ja googlekin väittäs samaa kun -tipi- :) Nyt tarvis vaan keksiä mistä noin pienen kuulan tekis, tuplista kiihdytyspumpun kuula tjn.... Quote Link to comment
HBR Posted February 9, 2017 Author Share Posted February 9, 2017 Joo,kuulia löytyi vanhasta skillin epäkeskohiomakoneesta:)ainakin bensaa liikkuu... Wihurilla kävin ja sieltä sain ohjeet polttoaineen määrän säätämiseen ja mittaamiseen. Mut millä saa laitteen olee käynnissä minuutin ettei sammu? Seuraavaksi ei tunnu sytyttävän, tai sit on niin tarkka polttoaineen määrästä tai kyrväytin tulpan ja niitähän ois ollu siellä Wihurilla tietysti =\ Quote Link to comment
-tipi- Posted February 10, 2017 Share Posted February 10, 2017 Tästä ketjusta voi löytyä ohjeet sinunkin lämmittimesi vianetsintään ja komponenttien testukseen. Quote Link to comment
HBR Posted February 10, 2017 Author Share Posted February 10, 2017 Nonni,pumpun sai käymään pidempään kun otti tulpan irti. Mittailin ja säätelin syötön ja syy kun ei lähtenyt lämpee, oli tyhjä akku. Toinen akku,niin lähti heti vörkkii,aivan tajuton savu joka jäi sellaseksi mustaksi usvaksi. Mittasin uudestaan syötön,se oli tuplat mitä piti olla joka johtui varmaankin yhden tiivisteen vaihdosta, säädön jälkeen näytti palavan puhtaasti. Eli kyllä siitä taitaa tulla lämmitin vielä:) 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.