Jump to content

Mitä eroa juhlamallin kuplassa?


Recommended Posts

Taisi olla -72 kun siitä maailmanmestari tuli, helmikuussa. Weltmeisterissä ei tosiaan muita eroja kuin väri ja vanteet,omasta pitäisi maalata tuo keskusta mustaksi... Tuo laatta taas 20 miljoonan valmistetun volkkarin ylityksestä, eri asioita.

Link to comment

Juu niinhän se taitaa ollakin. Laitoimpa laatan kuvan nyt kuitenkin tähän jos jotakuta sellainen nähdä kiinnostaa,historiaa sekin on.

 

Taitaa olla juhlamallissa vielä sellaiset kapeat kumilistat puskureissa. ja tuo väri on yksi hienoimmista mitä kuplaan on tuohon aikaan saanut.

 

toinen kuplani oli tuollainen maailmanmestari -72:nen 1300.

Link to comment

Erikoismalleista puheen ollen....kuinka moni mahtaa tunnistaa ajelevansa "May Beetlellä"?

 

http://www.sebeetles.com/may.htm

 

On meinaan saman vuoden hitusen harvinaisempi erikoismalli, ja taatusti vähemmän tunnettu. Toki tämä(kin) oli vain yksi myyntikampanja muiden joukossa (Bajat, Weltmeisterit ja GT:t), mutta May Beetleä on tehty alle 15 tuhatta kun taas Weltmeistereitä lätkillä tehtiin se 15 000 kpl. Saksaan May Beetlestä jäi reilut 6 tuhatta, loput Amerikkaan ja Eurooppaan.

 

Itsellä selvitystyö alkoi mallivuodelle erikoisesta väristä: meidän '72 1302 on tipun- tai kirkkaankeltainen eli umpiauto oli maalattu avon värillä.

Link to comment

Meidän 1302S oli myös tipunkeltainen (alkuperäiseltä väriltään). Myöhemmin joku oli sotkenyt pintaan viininpunaisen metallihohtovärin ja sisustaan punaisen plyyssin :(

Link to comment

Tämä täysin totta, sekoitin näihin muihin "sondermodelleihin". Eli sitä lätkällistä autoa on tehty se 5000 kappaletta. Ja tämän koko topicin alkuun viitaten jos lätkä autosta löytyy niin kannattaa pelastaa se aihio heti paikalla ja hommata joku muu ähtäriaihioksi :D

Link to comment
Tämä täysin totta, sekoitin näihin muihin "sondermodelleihin". Eli sitä lätkällistä autoa on tehty se 5000 kappaletta. Ja tämän koko topicin alkuun viitaten jos lätkä autosta löytyy niin kannattaa pelastaa se aihio heti paikalla ja hommata joku muu ähtäriaihioksi :D

 

Lätkä on irrotettu jo 90 luvun alussa / 80 luvun lopussa jostakin kuplasta,kiva kun ei ole suoraa alustanumeroa niin ei tiedä edes mistä! Se auto voi olla jollakin meistä 1% mahdollisuudella. mutta mä uskon että jokkisporukka on "pelastanut" senkin auton jo ennen meitä.

Link to comment
Tämä täysin totta, sekoitin näihin muihin "sondermodelleihin". Eli sitä lätkällistä autoa on tehty se 5000 kappaletta. Ja tämän koko topicin alkuun viitaten jos lätkä autosta löytyy niin kannattaa pelastaa se aihio heti paikalla ja hommata joku muu ähtäriaihioksi :D

 

Hitto, tuon kun ois aikoinaan tiennyt... ei ois pitänyt päästää käsistä vaikka joku sen olkin jo ähtäröinyt. Viimeksi kun autosta kuulin se oli oulun suunnalla. XE-... alkuinen oli rekisteri. onko kellään havaintoja?

Link to comment

Aika vähän jengillä on tietoa näistä seiskytluvun alun kuppeleista ylipäätään. Toisaalta se on ihan kiva, sillä väheksytyistä pallokeulista tulee pikkuhiljaa harvinaisia. Toisaalta se on aivan persiistä, sillä esim. noita lätkällisiä autoja ei varmasti kovin montaa alkuperäiskunnossa löydy. No, arvo vaan nousee...:)

Link to comment
  • 2 years later...

Itsellä lepäilee suulissa -72 XE- alkuisella rekisterinumerolla oleva 1300.

 

Lätkän poiminut talteen joku aikaisemmista omistajista.

 

Takaluukku vaihtunut w-luukuksi, sisusta ähtäröity.

Autossa orkkis vanteet tallella sentään, vielä..

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...