ekam Posted April 30, 2017 Posted April 30, 2017 Eli vipu lyö tyhjää eikä luukku nouse jousen varaan. Kevyt repiminenkään ei saa mitään aikaseks. Miten tuon saisi auki mitään rikkomatta? Quote
DWL_Puavo Posted April 30, 2017 Posted April 30, 2017 Perinteinen keino vaijerin katkettua taitaa olla sahata etukahva kahtia jonka jälkeen sen voi kiertää auki. Quote
metake Posted April 30, 2017 Posted April 30, 2017 Riippuu taas vuosimallista. Makaavalamppuinen ilman kahvassa olevaa painonappia aukeaa vaijerin katkettua kun kahvaa (ja luukkua) painaa kevyesti kiinnipäin, sen verran että lukituskappale ei ole kuormittuneena. Quote
ekam Posted May 1, 2017 Author Posted May 1, 2017 Kiitos. Malli on -74 ja painonapilla, joten sahaten siis? Quote
pahanapuhallin Posted May 1, 2017 Posted May 1, 2017 Jos ei oo vararengasta paikalla, niin etuakselin puolelta iso pellilätkä mikä on kiinni pelliruuvilla, siitä käännä ruuvin vastapuolelta peltiklipu suoraksi ja työnnä läppä sisään sitten vaan sohimaan tarpeeksi pitkällä tangolla lukko auki. Nimimerkillä näin sain luukun auki. Quote
ekam Posted May 1, 2017 Author Posted May 1, 2017 Jos ei oo vararengasta paikalla, niin etuakselin puolelta iso pellilätkä mikä on kiinni pelliruuvilla, siitä käännä ruuvin vastapuolelta peltiklipu suoraksi ja työnnä läppä sisään sitten vaan sohimaan tarpeeksi pitkällä tangolla lukko auki. Nimimerkillä näin sain luukun auki. Tämä mahdollisuus täytyy tutkia ehdottomasti. Quote
ekam Posted July 9, 2017 Author Posted July 9, 2017 (edited) Nokkapelti viimein avattu. Kiitos vinkeistä: Perinteinen keino vaijerin katkettua taitaa olla sahata etukahva kahtia jonka jälkeen sen voi kiertää auki. Ei ihan onnistunut näin. Nappi kun esti kiertämästä kahvan alaosaa eikä yläosakaan alkanut yhteistyöhön, joten päädyin sahaamaan kahvan ylä- ja alaosan kiinnitysruuvit rautasahalla poikki kahvan juuresta. Näin kahva irtosi ja pelti pomppasi irti lukkoraudasta. Piti vaan tyhmyyksissä sahata nuppikin poikki niin liimaushommiksi meni, kun uutta lukkorunkoakaan ei viitsi hommata. Sauma jää onneksi uuden kahvan sisään piiloon. Jos ei oo vararengasta paikalla, niin etuakselin puolelta iso pellilätkä mikä on kiinni pelliruuvilla, siitä käännä ruuvin vastapuolelta peltiklipu suoraksi ja työnnä läppä sisään sitten vaan sohimaan tarpeeksi pitkällä tangolla lukko auki. Nimimerkillä näin sain luukun auki. Eipä ollut vararengasta paikoillaan mutta oli öljykannu, rengasavain ja verhoilulevy esteenä niin täältä ei pitkälle päässyt. Varmasti toimii jos ei esteitä tiellä. Loppujaan vaijerikin oli ehjä ainoastaan rasvauksen puutteesta johtuen vaijerissa oleva ruuvikiinnitteinen pää luisti läpi. Eli rasvaa ja kasaus vaijeria kiristäen auttoi tässä tilantessa, ainakin toistaiseksi. Uudestaan en ajatellut kahvaa sahata, joten rakensin vara-aukaisusysteemin, jolla luukun saa auki hätätilassa mitään rikkomatta. Edit kirjotuvihreitä Edited July 9, 2017 by ekam Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.