Guest arapaho Posted June 25, 2017 Posted June 25, 2017 Kyseessä -72 1300 kupletti. Kaasarin ultrapesun jälkeenkään automaattiryypytin ei toimi. Voiteluyritys aseöljyllä ei auttanut. Sehän pitäs kaasupolkimen polkasulla jäädä ryyppyasentoon,ei jää. Noh..käyn ennen starttia sormeilemassa ryypyn päälle,ryyppy tippuu polkasun jälkeen alemmas muttei riittävästi. Juhannuskin meni,joten ryypyttely sais loppua.. Onko joku akseli kulunut/taipunut sen verran ettei pelitä? Kiristysmutteri ei ole liian kireällä,vaikuttaneeko edes? Millä pitää voidella että toimii? Quote
Kemin Karavaanari Posted June 25, 2017 Posted June 25, 2017 (edited) Hyvää huomenta! Ryyppyhän on säädettavissä. Oletko yrittänyt säätöä ryypyn kantta kääntämällä? Eli kannessa johon ryypyn sähköjohto tulee kiinni on merkki, kuten kaasarin rungossakin. Edited June 25, 2017 by Kemin Karavaanari Quote
Guest arapaho Posted June 25, 2017 Posted June 25, 2017 Kiitos tiedosta! En o tienny,mutta mahtaako vaikuttaa tahmeaan liikkumiseen... Kunhan tuo vesisade loppuu,mänen ja kokeilen. Lisää vinkkejä,kiitos! Quote
Kemin Karavaanari Posted June 25, 2017 Posted June 25, 2017 Tuon kannen sisällä on metalli kierukka. Kylmänä kääntää ryypyn päälle ja auton käydessä saa sähköjohdosta virtaa, lämpeää ja kääntää ryypyn pois. Koita ensin säätää tuota kantta. Jos ei auta ja läppäakseli ei muuten tunnu nihkeältä kääntää niin oisko vikaa siinä ryypyn metalli kierukassa. Quote
hpa Posted June 25, 2017 Posted June 25, 2017 (edited) Kannattaa kansi irroittaa ja kokeilla että läppäalseli liikkuu ilman jousta.Sitten asentaa kansi takaisin kiertämällä jouseen avausjännitys. Edited June 25, 2017 by hpa Quote
Guest arapaho Posted June 27, 2017 Posted June 27, 2017 Kiitos! Tuo avausjännityksen säätö? Mites paljon sitä kannattaa säätää....Jos pikkasen avaat tietoa lisää,minulla kun sitä(kään) taitoa ole. Joskun oon miettiny,että kannattaako näin hölömön pitää tällasta vanhempaa autoa...TOSIN täältähän tietoa saa. Mielenkiintoista touhuahan tämä on ja mukava verestellä vanahoja muistoja,kupla kun oli eka oma auto.En muista mikä malli, mutta-60 luvulle menee.Oon koittanu ettiä valokuvia siitä,ajan hammas(eukko)syönyt,niissä kun oli sen aikanen pimu melko ohkasissa vaatteissa mukana ;) Quote
hpa Posted June 27, 2017 Posted June 27, 2017 Kääntää niin paljon että rikastinläppä menee aivan kiinni. Quote
Tutkija Posted June 27, 2017 Posted June 27, 2017 Tai lähes kiinni kesälämpöisellä,täysin kiinni tarvii olla vasta -15C lämpötilassa. Quote
Guest arapaho Posted June 28, 2017 Posted June 28, 2017 Mikäs osa siinä liikkuu. Meinaan bimetallijousen kantta.Ja kumpaan suuntaan jousi kiristyy? Quote
Timo Suosalmi Posted June 28, 2017 Posted June 28, 2017 Käännä kantta, näet mihin suuntaan käännettäessä rikastinläppä sulkeutuu eli jousi kiristyy. Tämä ohje oli jo kerran... Quote
Guest arapaho Posted June 29, 2017 Posted June 29, 2017 Hmm...puusilimä ei taas nähny...sorry. Eikä tarttis muistiinkaan luottaa..liikoja. Bimettallijousiahan saanee,jos on lörpähtänyt... Quote
Guest arapaho Posted June 29, 2017 Posted June 29, 2017 Nonni...otin jousikotelon auki ja ylläri ylläri: Tappi johon jousi tulee kiinni,oli vinossa väärään suuntaan!? Eli kun jousen laittoi tappiin,niin kiristettäessä lipes irti. Käänsin varovasti tapin oikeaan suuntaan,nyte tuntuis pelaavan. Kukahan on kasannut sen joskus? Onko muuten mahollista laittaa tappi väärinpäin?En hirvannut irroittaa sitä mustaa muovipohjaa...Kupletti lähdössä J;suuhun oikealle omistajalleen ajoon loppukesäksi. Minun taidoilla&tuurilla olisin saanu jotain rikki/väärinasennettua.. On tietty mahollista,että joku teistä tietävistä tyrmää hommani..Se jousi vain ei muuten pysy. Kertokaa ny kuitenki teinkö hölömöyksiä,kiitos. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.