Kaipaa Posted August 19, 2017 Share Posted August 19, 2017 Minkälainen kaasuvaijerin systeemi noilla pystytuplille (kokoa ja merkkiä en muista) pitäisi olla?? Imusarja on normaalin kaasuvaijeriaukon tiellä, ja tähän koneeseen vaijeri on tullut puhallinkopan yläosan läpi, ja kaasuvipua pitää vetää ylöspäin, takaa katsottuna vasemmalta puolella. Kuvaa en saanut kännykällä lähetettyä tänne jostakin syystä... Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted August 19, 2017 Share Posted August 19, 2017 Mie just tuollaiseen vastaavaan keskituplaan vaihdoin vaijerin, joka tosiaan oli varmaan jossain vaiheessa tullut kopan yläosan läpi mutta sittemmin ihan vaan kopan yli lenkillä ja nippusiteellä ripustettu konepellin saranaan. Pallokeulapakun vaijeri oli riittävän pitkä, mutta sitäkin piti muokata. Vaijerin kuori autossa oli jo valmiina. Palliksen vaijerista piti polkimen puolen lenkkipää ja siinä reilun 10cm päässä oleva tökö leikata sen tökön juuresta poikki ja siitä tuli sitten kaasarin pää. Normaalista kaasarin puolelle tulevasta päästä (jossa on metalliholkki joka normaalisti kiinnittyy kaasarin vipuun) taittelin ruuvipenkissä pedaaliin tulevan "S-mutkan". Ilmanputsarin pohjassa oli kyljessä valu ja holkki johon vaijerin kuori sitten tuli. Toisessa päässä vaijerin kuoressa oli isompi metalliputki joka tuli runkotunnelin vaijeriputkea vasten. Puavo Quote Link to comment
Kaipaa Posted August 19, 2017 Author Share Posted August 19, 2017 Mie just tuollaiseen vastaavaan keskituplaan vaihdoin vaijerin, joka tosiaan oli varmaan jossain vaiheessa tullut kopan yläosan läpi mutta sittemmin ihan vaan kopan yli lenkillä ja nippusiteellä ripustettu konepellin saranaan. Pallokeulapakun vaijeri oli riittävän pitkä, mutta sitäkin piti muokata. Vaijerin kuori autossa oli jo valmiina. Palliksen vaijerista piti polkimen puolen lenkkipää ja siinä reilun 10cm päässä oleva tökö leikata sen tökön juuresta poikki ja siitä tuli sitten kaasarin pää. Normaalista kaasarin puolelle tulevasta päästä (jossa on metalliholkki joka normaalisti kiinnittyy kaasarin vipuun) taittelin ruuvipenkissä pedaaliin tulevan "S-mutkan". Ilmanputsarin pohjassa oli kyljessä valu ja holkki johon vaijerin kuori sitten tuli. Toisessa päässä vaijerin kuoressa oli isompi metalliputki joka tuli runkotunnelin vaijeriputkea vasten. Puavo Siis joo, keskellä olevasta kuplan pystäristä on kyse... Mutta siis koko kaasuvaijerin joutuu vaihtamaan, siihen ei ole olemassa erillistä vivustoa tms moottorin puoleiseen päähän?? Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted August 19, 2017 Share Posted August 19, 2017 Joo, kaasuvaijeri tulee suoraan kaasarin kaasuvipuun kiinni, siinä välissä ei oo mekaniikkaa. Periaatteessa ihan toimiva systeemi mutta käytännössä oli vähän nahkea vaikka samalla oli hyvä rasvata vaijerinkuoi ja runkotunneliinkin sumuttelin. Quote Link to comment
Kaipaa Posted August 19, 2017 Author Share Posted August 19, 2017 No miten tuo kaasuvaijeri jatkuu siitä keskitunnelista tulevasta putkesta?? Onko siinä joku holkki tms. johon kiinnitetään vaijerin kuori joka jatkaa matkaa kaasuttimelle?? Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted August 19, 2017 Share Posted August 19, 2017 No tavallaan - tässä tapauksessa oli semmoinen punainen vaijerinkuori jossa oli kiinteänä se holkki joka asettuu runkoputken päähän, semmoinen vajaa puolitoistametrinen. Vastaavasti toinen pää vaijerinkuoresta, ihan sellaisenaan ilman holkkia, asettui kaasariin ilmanputsarin pohjalevyyn valettuun kiinnikkeeseen. Onnistuu varmasti irtoholkeillakin sinne runkotunnelin päähän mutta en osaa suoraan sanoa onko sopivan kokoista saatavilla koska se runkoputken pää on huomattavasti suurempi halkaisijaltaan kuin vaijerin kuori. Hitsi kun en älynnyt ottaa kuvia, kehtuutti em. remontti muutenkin verrattain paljon. Quote Link to comment
Kaipaa Posted August 19, 2017 Author Share Posted August 19, 2017 No mutta kiitos vinkeistä, jos tuota kuorta ei löydy valmiina niin pitää laittaa sorvi käyntiin ja tehdä soviteholkki tuolle kuorelle... Quote Link to comment
tolvana Posted August 19, 2017 Share Posted August 19, 2017 http://www.aircooled.fi/tuote/714/kaasuvaijeri-keskikaasuttimeen-cb http://www.aircooled.fi/tuote/1505/ilmanpuhdistin-idf-drla-keskikaasuttimiin-alumiini-75mm-cb 1 Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted August 19, 2017 Share Posted August 19, 2017 No ilmankos siinä miun huoltamassa versiossa oli aivan apinainen vaijerin kiinnityssysteemi. Kuori oli just tuollainen punainen ja putsarin aluslevy myös, mutta vaijerin kiinnitys oli joskus muutettu sekä kaasarin että pedaalin päähän, no, lähestulkoon kelvottomaksi. Quote Link to comment
Kaipaa Posted August 20, 2017 Author Share Posted August 20, 2017 (edited) Miten tuon Tolvanan laittaman linkin takana oleva vaijeri pujotetaan keskitunnelin putken läpi kun siinä on lenkit molemmissa päissä?? Ja onko tuo koukku tarkoitettu kaasuvipuun suoraan?? Edited August 20, 2017 by Kaipaa Quote Link to comment
Kaipaa Posted August 20, 2017 Author Share Posted August 20, 2017 (edited) ....ilmansuodattimena toimii vaahtomuovipatruuna joka on painettu noiden kaasuttimessa olevien kurkkupillien päälle, joten vaijerin kuorelle tarkoitettu aluslevy puuttuu.... Kaasutin on Dellorto DRLA40. Kaasutinvipu on vain lätkä, eli ei sellainen hahlo kuten vakiokaasarissa johon voi laittaa nipan, eli tuosta lätkästä varmaan puuttuu jotain johon vaijeri lukitaan tai sitten veto tehdään tuolla vaijerissa olevalla koukulla?? Edited August 20, 2017 by Kaipaa Quote Link to comment
Kaipaa Posted August 20, 2017 Author Share Posted August 20, 2017 Jos jollakin on tuollainen kaasuvaijerin yleismallin kiinnitin ylimääräisenä, niin tarjoa... http://aircooled.fi/tuote/5099/kaasuvivustoon-yleismallinen-vaijerin-kiinnitin Quote Link to comment
tolvana Posted August 20, 2017 Share Posted August 20, 2017 Miten tuon Tolvanan laittaman linkin takana oleva vaijeri pujotetaan keskitunnelin putken läpi kun siinä on lenkit molemmissa päissä?? Ja onko tuo koukku tarkoitettu kaasuvipuun suoraan?? Mä ainakin katkasin sen pään pois mikä ei tullut käyttöön ja sit tökkäsin sen polkimen vierestä putkeen. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.