Jump to content

Golffin penkkien kavennus??


Guest eemeli

Recommended Posts

Guest eemeli

Hep!

 

Mikä on siistein/vaivattomin tapa kaventaa golffin penkkien takajalkojen haritusta notta saa kuplan kiskoille paikalleen?

 

Leveyseroa näyttäs olevan noin 30-40 mm silmämitalla.

 

Jos vääntää vaan suoraan kapeemmalle (siis vain 1 mutka/puoli), niin jääkö päät liian vinoon ettei mene kiskoille?

 

Onnistuuko putkentaivuttajalla, ja mistä löytyy sopivan mallinen taivutin?

 

Ja koska on kesä ja laiskottaa, niin kysynpä vielä että kuka haluaa ekana taitella noi mulle kohilleen? =)

 

-eemeli-

Link to comment

en varsinaisesti taivuttanut, mutta otin kuplan penkin johon hitsasin jalkojen väliin tuet ja katkaisin molempien penkkien jalat sopivalta kohtaa ja hitsasin kuplan jalat golfin penkkiin ja lopuksi poistin välituet.

Link to comment
Guest eemeli

Hep!

 

Mä kun en ole mikään varsinainen luokkahitsari, oon saanu läpi vaan ns reikäluokat reikäsuhteella 5 (kun yhden reiän tukkii, tulee viereen 5 uutta) niin etenkin kiinnostas selviäiskö ilman hitsuuta.

 

Kävi kyllä mielessä, että jos tuhoisi vanhat penkit, niin niistä takajalat mutta jotenkin koittas laistaa tuosta peltiliimasta, kun se ei iteltä oikeen erinomaisesti suju.

 

Sitäkin mietin, että jos purkas kaiken palavan pois, ja lämmittäs putkea, ja sitten tekis mutkaa, mutta tiedä häntä.

 

Muuten vaikuttas ihan kivoilta jakkaroilta.

 

-eemeli-

Link to comment
Guest kadeemi1

Jos vaan tallista peltiliimaus välineet löytyy niin an palaa, harjotus tekee mestarin ja jostainhan se on alotettava...

 

en muuten tarkottanu sit kirjaimellisesti sitä palaa osioo...

 

Hitsaa pois hyvä siitä kuitnki tulee...

 

 

PS. itellä tuntu joskus samalta

Link to comment

mina aikoinaan leikkasin takajalat poikki, ja uudestaan kiinni limittain, etta osui leveys kohilleen, ja puuttuvan materiaalin tein tavallisesta putkenpatkasta leikkaamalla etta jalkojen liitoskohdasta tuli siisti eika porrastettu. Korotin muistaakseni samalla hiukan, golffin penkit kuplassa istuu aika takakenossa joten kallistin penkkia eteenpain vahan.

 

jan

Link to comment
Guest eemeli

Hep!

 

Kait sitä vois kokeilla että vääntäs mutkapalat.

 

Sitten vanhat jalat poikki, sitte laittas mutkapalat väliin, ja sisään se putki joka justiin mahtuu, ja sitten liimalla kiinni.

 

Kyllä mä 5 paikkaa pohjaan sain aikaan, ja varapyöräkotelon pohjan muistaakseni 14 erillisestä palasesta, mutta ei tosiaan laadulla pääse kehumaan.

 

Tarttee hakee putkea ja ensin vähän testata jos vaikka onnistuis.

 

Toisaalta melkeen mikään, mitä oon tosissaan yrittäny, ei oo vielä epäonnistunu täydellisesti, joten olishan sekin uusi kokemus =)

 

(tosin kaikkea hankalaa oon vähän vältelly =)

 

-eemeli-

Link to comment
Guest eemeli

...vähän aattelinkin.

 

Nuista on kovasti apua, kiitos vain.

 

Mitäs setä katsastusasemalla tuohon sanoo, kun on penkkien kiinnikkeitä hitsailtu? Välillä kuulostaa että kaikki hitsaaminen on kielletty, paitti paikkojen, jotka sitten pitää olla 100% hyvin.

 

Entä jos koeajan penkkejä julkisessa liikenteessä, ennen ku menen muutoskatsastamaan (muitakin muutoksia tulossa sitten samalla) ja joutuu ratsiaan, niin tuleeko rapsut kun muutettu penkit eikä katsastettu muutosta?

 

Tosin jos noi kolopallon penkin taka-aisojen päät sopii kiskoille, niin niitä ennemmin käyttäs.

 

Edelleenkään kun en ole löytänyt niitä kuplan muovikolmioita mitkä takaa penkin liukumisen kiskoilla. 3 puuttuu vieläkin.

 

Kait se on sitte ite otettava jyrsin karvaiseen käteen ja tuotettava omat liukupalat.

 

 

-eemeli-

Link to comment
Guest eemeli

Hep!

 

Päädyin tekemään mutkapalat, putket 2 kohdasta sahalla melkeen poikki, taivutukset, ja kiilat väliin.

 

Onneksi on mahdollisuus käyttää konesahaa...

 

Sitten alkuperäsistä putkista siivu pois välistä ja noi tilalle, samalla tulee pikkusen korkeuttakin lisää niin voi jopa toimia.

 

Mites ootte penkin siirron junaillu? Näyttäs, että alkuperäset kilkkeet keskitunnelin molemmin puolin vois nakata kuuseen, ja käyttää penkkien omia?

 

Peltiliimaus on muuten ihan kivaa, mutta kun ei oo varaa pimenevään ruutuun, niin lähinnä arvauksen perusteella tarttee alottaa. Onneksi on hiomakone.

 

Pienihalkasijaisten pyörähdyskappaleiden hitsuu näyttäs olevan muutenkin aika haastavaa.

 

Ekasta tuli täysi susi, toisesta enää vaan susikoira. Jos kolmannen vois käyttää niin oisin ihan tyytyväinen.

 

Kävi jo mielessä, että halvimmalla pääsis, jos kiikuttas valmiiksi tehdyt pätkät hitsaamoon ja pyytäs nätisti liimaamaan ne yhteen. Tuskin kovin montaa kymppiä maksaskaan?

 

-eemeli-

Link to comment

Mä sain kuppipenkit kiinni alkuperäisillä kiskoilla ja lukoilla... leikkasin ne vaan irti ja hitsasin putket väliin ja kiinni kuppipenkkiin... ihan kivasti toimii.. ja jalkatilaakin sai lisää kun veti kiinnitykset niin taakse ku mahdollista ;)

Link to comment
Guest eemeli

Hep!

 

Kuskin jakkara on jo kokeilussa. Pikaisella perstuntumalla ei aivan pöljä, mutta ei aivan täydellinenkään kyllä.

 

Lyhytjalkaselle tuli vähän ylös. Etureuna taitaa olla kolopallon penkissä korkeemmalla ku kuplan?

 

Reikäkisko tuli kutakuinkin suoraan, tuntuma silti, etä istusko vähän korkeella. Tarttee vähän mittailla.

 

Lyhytjalkaselle tulee onkelmia, kun pitää olla penkin niin tolkun likellä rattia, että vissiin pakko laittaa pienempi ratti...

 

On se raspi-roope aika ihmekone kyllä.

 

-eemeli-

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...