Jump to content

Pakoputkeen hitsattava lambda anturin kierretulppa


Recommended Posts

Moi. Mihinkäs kohtaan ootte asentanut ja hitsannut palliksen taikka kuplan pakoputkeen kierreholkkia mihin saa lambda anturin kiinni säätöjä varten. Huomenna olis tarkoitus hitsata sellainen siihen kiinni niin sen takia kyselen. Onko mitään erityistä paikkaa mihin se kannattaa hitsata? Kiitos jo etukäteen.

Link to comment

Ei taida vakio pöntöissä olla mitään hyvää kohtaa. Koneesta tuleva pakokaasut sekoittuu pöntön siellä jo olevaan kaasuun, joten mittari reakoi hitaasti muutoksiin, erityisesti matalilla kierroksilla. Täyskaasulla kaasut vaihtuu nopeammin.

Minulla bussissa ahnendorpin "pönttömallinen" vaimennin, jossa valmistaja on laittanut anturinpaikan ylös keskele. Kyllä siitä mittarista hyötyä on, mutta hyvä tiedostaa tuo ongelma ettei tee vääriä johtopäätöksiä.

Ahnendorp.JPG

Link to comment
8 hours ago, JaniM said:

Tai mittaa vaan yhdestä pytystä.

 

Riippuu polttoaineen syötöstä. Jos on keskikaasari, niin seokset eri pytyissä ei ole samat vaan voi heittää paljonkin. Jos on nurkkatuplat tai läppärunko joka pytylle, niin sillon yhdestä pytystä mittaaminen olis parempi kuin pöntön keskeltä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...