harrastaja3250 Posted July 9, 2006 Share Posted July 9, 2006 Onko kukaan teetättänyt ikkunoita ? Mitähän maksoi ? Käytittekö karkaistua vai laminaattilasia ? Entä myydäänkö niitä perkeleen ruostuvia ikkunanpokia jossain vai oletteko tehneet ihan ite ? Itse olen suunnitellut homman niin, että teen ite vahvat pokat laseille jotka hitsaan rei´itettyyn koriin kiinni. Sitten meinaan teetättää uudet lasit laminaattilasista ja uudet tiivisteet etolasta. Joku on varmaan joskus tehnyt saman homman ennenkin. Oliko mitään järkeä ? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 ikkunakieppi bussiin maksanee 300-400 eskoa "tehtaasta riippuen" Muut karkaistua, tuulilasit laminoitua. perkeleen ruostuvat ikkunanpokat? missä niitä on, puhelet vissiin avattavien kehyksistä, ja joo, niitä saa kyllä uutena peltisenä sekä kiilloitetusta alumiinista. Hintaa valmistajasta ja mukaan kuuluvista osista riippuen 160-250€/pari Onnea vaan etolatiivisteiden aseenukseen. Miksi ostaa etolasta metrikamaa, mikä on likipitäen yhtä arvokasta kuin hyvä reprotiiviste joka pitää 90% varmasti paremmin kuin etolan, ei kurviin istuva metrikama, mikä näyttää aivan helvetin kamalalta oikeesti?!?! kannattaa tehä ihan vaikka oman hermonsa takia vertailu. Mitä maksaa etolasta ei istuvat tiivisteet joille nauretaan selvinkinpäin kippurassa kun ajelet tapahtumissa ja mitä maksa reprotiivarit jotka istuu ku isi äitin selkään. jos himottaa katsella parasta reprotiivaria junikseen, voin ottaa koko sarjan mukaan esim urhon ajoihin tai himokselle. Lisäksi voin toki ottaa etolatiivarin pätkiä niin saat vertailla. mulla taitaa olla tällä hetkellä ainakin etupään lasisettejä aika keko joutavana jos originaaleja tarttet. saattaa löytyä jopa sivulasisettikin. Quote Link to comment
harrastaja3250 Posted July 10, 2006 Author Share Posted July 10, 2006 Juu en tarkoita avattavia systeemejä vaan rojektissani on kyseessä puhkottu umpipaku jossa joku on joskus asentanut ikkunat tiivisteineen suoraan puhkottuun peltiin. No senhän arvaa ettei se vettä ole pitänyt. Nytpä sitten meinaankin tehdä ikkunoille pokat, jossa ikkuna upotetaan kylkeen niin, ettei tiiviste pullota ulospäin. Lisäksi ajattelemani poka mahdollistaa sen että ikkunoiksi käy suora lasi, eikä kupera kuten autossa oli. Etolan tiiviste maksaa kiristyslistoineen n. 6,5 e/m. En ymmärrä miksi se olisi rumaa, se on mustaa kumia ja sellaista on käytetty esim linja-autoissa jo kymmeniä vuosia. Jos sen asentaa huonoon pokaan päin persettä on eri juttu, kyllä varmaan vuotaa ja on ruma kuin perse. Vastauksen kysymykseeni voin kyllä päätellä itsekin, ei niitä kukaan tee kun ei hotcarskaan sellaisia myy. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 helpompi on vaihtaa bussin ikkunakyljet. Vaikka puhkottuun reikään koriliimalla takaapäin. Ne etolat ei juurikaan istu muutenkaan ku noihin puhkottuihin... ja kyllä muuten puhkottu vettä pitää kun homma on tehty ammattitaidolla. ja reiät on passelit tiivarille että lasille. Quote Link to comment
Guest Tomi Posted July 14, 2006 Share Posted July 14, 2006 Itse teetin omaan bussiin lasit Jaakko tuotteella, hintaa sävylasi sarjalle tuli kotiinkuljetettuna 300 euroa mitä en kyllä pitänyt pahana! Piirrät sivulaseista paperille mallit ja lähetät sinne, muihin laseihin niillä onkin siellä jo mallit. Orkkis sivulasien mallit siellä kanssa mutta kun puhkotut kyljet niin tiedä minkä kokoisia ovat lasit.. Quote Link to comment
JaniM Posted July 14, 2006 Share Posted July 14, 2006 Ainut vaan puhkottujen lasit eivät ole sitten suorat, vaan kyljen muotoiset kuperat. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.