Guest arapaho Posted May 18, 2018 Posted May 18, 2018 Kupla 1,3/-73,vilkun-ja pyyhkijöiden viiksien vaihto. Miten saa purettua sen metallikuoren,jossa on virtalukko? Vaatis kätilön sormet,joita minulla ei ole,saada johdot ujutettua liittimelle. Ihmettelin kauan,miksei vilkut ja pyyhkijät ei toimi niin kuin on tarkoitus...syy löytyi kun otin ratin irti...muovit,joissa viikset on kiinni,oli kummatkin halki(???) Nooh,helppoa oli tilata uudet aircooled´ilta,mutta nyt tekee kiusaa saada uudet kiinni. Uusissa viiksissä on (ylimääräinen)musta maajohto...mihis se tökätään?Johto ei ole paketissa muiden kanssa. Vanhassa viiksessä ei moista ollut. Mahdollisimman nopeata vastausta toivon! KIITOS! Quote
peruskallio Posted May 18, 2018 Posted May 18, 2018 (edited) Onkohan näitä useampaakin mallia? omassa autossa laitetaan vain viikset paikalleen ja tökätään johdot takakautta kiinni. tulee siis viiksipaketin liitin näkyville rattiputken alapuolelle kun kurkistaa kuskin jalkotilasta ylöspäin. Edited May 18, 2018 by peruskallio Quote
Guest arapaho Posted May 18, 2018 Posted May 18, 2018 Kuulemma on... Johdot on viiksissä melko lyhyet,eikä montaa kautta edes mahdu kulkemaan pelti"putkessa" Näkyy nippanappa alapuolelta,muttei tarpeeksi että sais liittimet kiinni. Helpottais paljon,jos sais peltihäkkyrän irti.Sauma siinä näkyy olevan,mutta ruuveja ei ole näkyvillä... Virtalukon päällä oleva pikku peltipala kyllä lähtee kahdella ruuvilla,muttei paljon auta. Quote
Tutkija Posted May 18, 2018 Posted May 18, 2018 Koko paketti irti rattipukesta jos lisää tilaa haluaa. Quote
Zigzag Posted May 18, 2018 Posted May 18, 2018 Veikkaisin, että se ylimääräinen musta johto on sähköistä pissapoikaa varten, eli siitä pitäisi tulla +12V kun vedät pyyhkiän viikseä itseesi päin. Minulla vastaavassa pyyhkiän viiksessä oli noin. Quote
Guest arapaho Posted May 18, 2018 Posted May 18, 2018 Niin onko "ohjaustanko" otettava irti?Ei kai? Jos niin työläs,niin täytyy keksiä joku muu keino saada johdot paikoilleen. Siitä mustasta johdosta Aircooledilla sanoivat,että kaikissa sitä ei ole. Vanhassa paketissa ei ollut.Pissapoika toimii viiksestä,vararenkaasta paineet. Eli ilmeisesti ei tartte laittaa mustaa mihinkään? Quote
Tutkija Posted May 18, 2018 Posted May 18, 2018 Yläosa irtoaa rattiputkesta ja rattiakselista. Yläosa on yhtenäinen valukappale jossa on vilkun/valonvaihtajan ja pyyhkijöiden viikset ja rattiakselin laakerointi. Yläosa on kiinni kojelaudassa ja rattiputkessa pulteilla ja muistaakseni lukkorengas rattiakselilla minkä joutuu poistamaan yläosaa irrotettaessa. 10min homma kun oivaltaa miten se irtoaa. Quote
Kraft Posted May 18, 2018 Posted May 18, 2018 (edited) Tänään viimeksi omasta irroitin, -73:nen sekin. 1. Liittimet irti viiksipaketista, rattiakselin alaosassa, lähtee ihan vetämällä. 2. Töötti irti, lähtee vetämällä reunuksen takaa, saa käyttää kohtalaisesti voimaa. Myöskin 1 liitin irroitettava töötin takaa kun se on irti ratista. 3. Ratista 27mm pultti irti + prikka sen takaa, muista merkata ratti että saat samoille booreille! 4. Löysää rattiakselin alla olevaa pulttia hieman, löytyy vasemmalta puolelta, ilmeisesti jokin kiristin. 5. Irroita 4 talttaruuvia viiksipaketin reunoilta ja nitkuttele ulos varovasti vetämällä viiksien juuresta paketti ulos. Siinäpä lyhykäisyydessään. Tuo yksi musta johto on tosiaan ylimääräinen, voi jättää pois. Itse vedin kylmästi sivuleikkureilla pois. Uuden tarvikeviikset ovat sitten ihan perseestä, oli sitten se 30€ osa tai 80€ osa, täys susia. Itsellä tuo "laadukkaampi" osa, mutta aivan muovinen ja tuntuu että menee poikki joka kerta kun sitä vääntää, heiluukin vähä joka suuntaan. Edited May 18, 2018 by Kraft Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.