Jump to content

Kuva latausreleen johdotuksesta tasavirta


Guest Jukka

Recommended Posts

Guest Jukka

Voisiko joku laittaa kuvan miten johdot tulee tohon uudempaan boschin releeseen kiinni, kun ei viitsi kokeilla onnea 😀 kun on tumpelo (vanha rele kun on orkkiskamaa ja liitĂ€nnöistĂ€ vihree vĂ€hĂ€n epĂ€varma) 

ja olisko tietoa miksi pitkien merkkivalo sammunut ? Ei pala kyl latausvalon keltanenkaan vaikka ei varmasti lataa ? Voiko olla joku maadotusomgelma ? Ja kuvia kiitos, kun ei rohkeus riitĂ€ 😂 

vm 72 ja 156000tkm ajettu unelma jota pakko vaalia 😀 

ja mistÀ tietÀÀ onko starttimoottori lopussa ?

paljon kysymyksiĂ€, mutta osalle nÀÀ lienee helppoja (mulle ei kun rohkeus puuttuu, kun pelkÀÀ mokaavansa 😀)

kiitos jos joku vaivautui auttamaan

4520CF36-3DF0-4E64-A85A-A671597AE9D9.jpeg

Link to comment

Johdot tulee kuten vanhassakin sÀÀtimessÀ, eli se mikÀ menee vanhassa sÀÀtimessÀ liittimeen B+ menee siihen myös uudessa jne.

 

SiitÀ tietÀÀ ettÀ starttimoottori on lopussa, kun se ei enÀÀ starttaa. Tosin starttaamattomuus voi johtua hyvin monesta muustakin syystÀ kuin siitÀ ettÀ startti olisi lopussa, mutta noin pÀÀpiirteittÀin sitten kun muut syyt on suljettu pois eikÀ vielÀkÀÀn starttaa niin voi olettaa startin olevan lopussa.

Link to comment
Guest Jukka

Kiitos ystĂ€vĂ€llisestĂ€ vastauksesta tumpelolle. Jos löytyy t1 for dummies kirja ostan 😀 

oon kyl purkanu sen 16v ja kasannut mut vanha on varovainen 😀 ja 16v se oli ihan sama 😀

 

Link to comment

Oma kokemukseni rajoittuu mittaristoon jossa on punaiset valot lataukselle ja öljynpaineelle, mutta katsoisin ettÀ polttimo saa kontaktin sen pitimien pohjasta. Jousikuormalla painaa pÀin polttimoa. YleensÀ auttaa kun vÀhÀn heiluttelee polttimoa ja rapsuttelee hapettumat pois. Ongelma palaa sitten jollain aikavÀlillÀ...

 

pitkien polttimossa plussa tulee polttimon pÀÀssÀ olevaan nastaan ja miinus mittarin rungon kautta. Jos mittaristossa taustavalot ym. Muu toimii ei ole maavika.

 

latauksen merkkivalo saa ainakin tuossa omassa mittaristossa plussan polttimon rungon kautta ja miinuksen sieltÀ pohjanastasta. Sammuu kun lauturi alkaa latamaan ja molempiin napoihin tulee 12v = potentiaaliero 0. Ei siten luonnollisesti pala jos johto on  sÀÀtimen pÀÀstÀ irti, tai kytketty siten ettÀ akun jÀnnite tulee siihen kokoajan. 

Polttimon ja johdotuksen toiminnan voi todeta laittamalla sÀÀtimen pÀÀstÀ johto maihin, eli auton runkoon kiinni.

 

 

Edited by peruskallio
Link to comment
7 hours ago, Jukka said:

Kiitos ystĂ€vĂ€llisestĂ€ vastauksesta tumpelolle. Jos löytyy t1 for dummies kirja ostan 😀 

oon kyl purkanu sen 16v ja kasannut mut vanha on varovainen 😀 ja 16v se oli ihan sama 😀

 

 

Mulla on ja myynnissÀ

IMG_0475.JPG

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...