Jump to content

Kuva latausreleen johdotuksesta tasavirta


Guest Jukka

Recommended Posts

Guest Jukka

Voisiko joku laittaa kuvan miten johdot tulee tohon uudempaan boschin releeseen kiinni, kun ei viitsi kokeilla onnea 😀 kun on tumpelo (vanha rele kun on orkkiskamaa ja liitännöistä vihree vähän epävarma) 

ja olisko tietoa miksi pitkien merkkivalo sammunut ? Ei pala kyl latausvalon keltanenkaan vaikka ei varmasti lataa ? Voiko olla joku maadotusomgelma ? Ja kuvia kiitos, kun ei rohkeus riitä 😂 

vm 72 ja 156000tkm ajettu unelma jota pakko vaalia 😀 

ja mistä tietää onko starttimoottori lopussa ?

paljon kysymyksiä, mutta osalle nää lienee helppoja (mulle ei kun rohkeus puuttuu, kun pelkää mokaavansa 😀)

kiitos jos joku vaivautui auttamaan

4520CF36-3DF0-4E64-A85A-A671597AE9D9.jpeg

Link to comment

Johdot tulee kuten vanhassakin säätimessä, eli se mikä menee vanhassa säätimessä liittimeen B+ menee siihen myös uudessa jne.

 

Siitä tietää että starttimoottori on lopussa, kun se ei enää starttaa. Tosin starttaamattomuus voi johtua hyvin monesta muustakin syystä kuin siitä että startti olisi lopussa, mutta noin pääpiirteittäin sitten kun muut syyt on suljettu pois eikä vieläkään starttaa niin voi olettaa startin olevan lopussa.

Link to comment
Guest Jukka

Kiitos ystävällisestä vastauksesta tumpelolle. Jos löytyy t1 for dummies kirja ostan 😀 

oon kyl purkanu sen 16v ja kasannut mut vanha on varovainen 😀 ja 16v se oli ihan sama 😀

 

Link to comment

Oma kokemukseni rajoittuu mittaristoon jossa on punaiset valot lataukselle ja öljynpaineelle, mutta katsoisin että polttimo saa kontaktin sen pitimien pohjasta. Jousikuormalla painaa päin polttimoa. Yleensä auttaa kun vähän heiluttelee polttimoa ja rapsuttelee hapettumat pois. Ongelma palaa sitten jollain aikavälillä...

 

pitkien polttimossa plussa tulee polttimon päässä olevaan nastaan ja miinus mittarin rungon kautta. Jos mittaristossa taustavalot ym. Muu toimii ei ole maavika.

 

latauksen merkkivalo saa ainakin tuossa omassa mittaristossa plussan polttimon rungon kautta ja miinuksen sieltä pohjanastasta. Sammuu kun lauturi alkaa latamaan ja molempiin napoihin tulee 12v = potentiaaliero 0. Ei siten luonnollisesti pala jos johto on  säätimen päästä irti, tai kytketty siten että akun jännite tulee siihen kokoajan. 

Polttimon ja johdotuksen toiminnan voi todeta laittamalla säätimen päästä johto maihin, eli auton runkoon kiinni.

 

 

Edited by peruskallio
Link to comment
7 hours ago, Jukka said:

Kiitos ystävällisestä vastauksesta tumpelolle. Jos löytyy t1 for dummies kirja ostan 😀 

oon kyl purkanu sen 16v ja kasannut mut vanha on varovainen 😀 ja 16v se oli ihan sama 😀

 

 

Mulla on ja myynnissä

IMG_0475.JPG

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...