Jump to content

Pääsuuttimen koko


Recommended Posts

Taitaa kupla saada liikaa bensaa kun takana ajavat kertovat että bensa haisee kun perässä ajaa. Auttaisiko pääsuuttimen vaihto pienempään.

Moottori 1600 sylintereillä, 2-reikä kannet, kaasareina nurkkakaasarit Solex 32PBIC, sähkoinen bensapumppu.

 

Kaasareissa pääsuutin koko nyt 175 .  Vaikuttaako suuttimet turhan isoilta?

 

Onko ehdotuksia mitä voisi kokeilla?

 

Comments

 

Edited by BUG63
Link to comment
26 minutes ago, Tanhis said:

Suurelta kuullostaisi mutta oudot on kaasaritkin. Onko nyt varma ettet ole sekoittanut ilma korjaus suutinta pääsuuttimeen?

Jos siellä onkin Okrasan viritysosia tungettu konehuoneeseen?

Edited by ARTO
Link to comment

Yhtään en tunne minäkään noita kaasareita, mutta todella isolta kuulostaa pääsuutin. Onko tulpat kuinka nokiset? Ihan vaan lonkalta veikkaisin, että 130 olis lähempänä oikeaa.

Liika bensa voi toki johtua myös kaasarin tulvimisesta: liika bensapainetta, neulaventiili ei toimi, bensapinta liian korkealla...

 

Link to comment
15 minutes ago, x-pj said:

Yhtään en tunne minäkään noita kaasareita, mutta todella isolta kuulostaa pääsuutin. Onko tulpat kuinka nokiset? Ihan vaan lonkalta veikkaisin, että 130 olis lähempänä oikeaa.

Liika bensa voi toki johtua myös kaasarin tulvimisesta: liika bensapainetta, neulaventiili ei toimi, bensapinta liian korkealla...

 

 

Tulppiin en ole katsonut.. täytyy huomenna ottaa tulppaa pois ja kurkata. Neulaventtiilit uusin tarvella ku laitoin molempiin kaasareihin korjaus sarjat. Vaikka asiaa en oikeen tunne niin vaikuttaa omasta mielestänikin isoilta nuo pääsuuttimet. No tilaan kokeeksi muutaman pienemmän suuttimen vaikka 140, 130, 120 ja testailen kun saan suuttimet.

 

 

Edited by BUG63
Link to comment

Tässä taulukossa pitäisi olla lähtökohdat suuttimien säätämiselle vintage speed koneisiin.

 

1088517.jpg

 

Tuosta kun nappaat tuon 1500S lähtökohdaksi 32 mm kaasareilla niin tuskin ihan kauhean huono lähtökohta olisi.

Link to comment
8 hours ago, Tanhis said:

Tässä taulukossa pitäisi olla lähtökohdat suuttimien säätämiselle vintage speed koneisiin.

 

1088517.jpg

 

Tuosta kun nappaat tuon 1500S lähtökohdaksi 32 mm kaasareilla niin tuskin ihan kauhean huono lähtökohta olisi.

  

Kiitos Tanhis.. tuosta taulukosta on varmasti apua. Kokeilen 120 pääsuuttimeksi. Air correction jet mulla on 170 eli suunta oikea 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...