Guest misku Posted July 13, 2006 Share Posted July 13, 2006 Elikkäs käykös normi vakio 1300 kuuppeliin toi Shellin uusi "ferrari" bensa? Oli jotain 99+ oktaanista, ja tarviiko kupla lisäaineen venttiliien suojaksi? Nyt on tullu jo aika paljon ristiriitaisia vastauksia duunikavereilta eli ajattelin kysästä alan harratajilta jospa tietoa löytyisi,,,tietenkin löytyy ; ) Quote Link to comment
Guest Raggare Posted July 13, 2006 Share Posted July 13, 2006 käy mutta ei siitä hyötyy oo. ellet lisää ennakkoo jne. eli parhaillaa jossai nakutunnistimen kanssa olevas autos. Quote Link to comment
Guest misku Posted July 13, 2006 Share Posted July 13, 2006 Mut tarviiko sen lisäaineen bensan sekaan? Siis venoja säästävä lisis,,,siitäkin on monia ohjeita,,, vai pitäis ennekkoa säätää, mut kandeeko säätää vakoa pahnasta kun on kyse? Quote Link to comment
Guest Raggare Posted July 13, 2006 Share Posted July 13, 2006 no '66 kai on sellanen raja et vw ei tarttis enää lisäaineita, mut ei se pikkuliraus ainakaan pahaa tee. v-power 1300 vakiokoneessa=tuhlausta Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted July 13, 2006 Share Posted July 13, 2006 Mut tarviiko sen lisäaineen bensan sekaan? Siis venoja säästävä lisis,,,siitäkin on monia ohjeita,,, vai pitäis ennekkoa säätää, mut kandeeko säätää vakoa pahnasta kun on kyse? Vakiokupla kulkee normaali 95:lla hyvin. Ei tarvitsisi noinkaan isoa oktaanilukua vaan eipä ole 92:sta enää myynnissä. Tuolla oktaaniluvulla taas ei ole mitään tekemista sen kanssa tarvitaanko suoja-ainetta. Itse käytän sitä omissa ilmavolkkareissani. Quote Link to comment
Guest misku Posted July 13, 2006 Share Posted July 13, 2006 No nytpä voin kertoa töissä pojille terkkuja että ihan kaikkea ei pidä sit uskoa mitä lukee ja sanotaan siitä v-powerista,,, no kyllä siitä on apua ilmeisesti kun olis paukkua koneessa,,,kun vaan ei ole eikä tule ; ) ehkä! Quote Link to comment
GT78 Posted July 13, 2006 Share Posted July 13, 2006 Juu usein menee oktaanit ja lisäaineen tarpeet ilosesti sekasin...kuplaanhan voi tankata huoletta 95:sta mutta se lisäaine joka korvaa sen kaikista Suomen (ja kai EU:n) alueella myytävistä bensalaaduista poistuneen lyijyn suojelee niitä venttiileitä. Itse käytän aina lisäainetta, 10 juuroo maksaa Shellin pullo ja se kestää meidän ajoilla noin yhden kesän ajot. Virikoneissa korkeampi oktaani on kaiketi perusteltua, mutta toi Shellin 99 taitaa olla markkinointiosaston tapa vedättää ns. "pientä kuluttajaa". Tuskin tekee ladasta ferraria vaikka tankkiin tota laittaiskin :) Quote Link to comment
Art_Zi Posted July 13, 2006 Share Posted July 13, 2006 Itse olen lukenut jostain juttua kun pojat olivat laittaneet tuommoseen 400 heppaseen autoon tuota v-poweria ja dynossa käyneet niin oli tullut jotain 30 suomenhevosta lisää...eli eipä tuosta kait ole isoa hyötyä näissä normikoneissa. Mutta tuskin haittaakaan, paitsi lompakon puolella ;) Quote Link to comment
Guest Raggare Posted July 13, 2006 Share Posted July 13, 2006 mulla meinaa välillä olla hiinä ja hiinä et vaikka loraus tolueenii vois tehä poikaa. pitäs testaa toi fiat bensa eka. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.