Jump to content

Mitä bensaa kuplaan?


Guest misku

Recommended Posts

Guest misku

Elikkäs käykös normi vakio 1300 kuuppeliin toi Shellin uusi "ferrari" bensa? Oli jotain 99+ oktaanista, ja tarviiko kupla lisäaineen venttiliien suojaksi? Nyt on tullu jo aika paljon ristiriitaisia vastauksia duunikavereilta eli ajattelin kysästä alan harratajilta jospa tietoa löytyisi,,,tietenkin löytyy ; )

Link to comment
Guest misku

Mut tarviiko sen lisäaineen bensan sekaan? Siis venoja säästävä lisis,,,siitäkin on monia ohjeita,,, vai pitäis ennekkoa säätää, mut kandeeko säätää vakoa pahnasta kun on kyse?

Link to comment
Mut tarviiko sen lisäaineen bensan sekaan? Siis venoja säästävä lisis,,,siitäkin on monia ohjeita,,, vai pitäis ennekkoa säätää, mut kandeeko säätää vakoa pahnasta kun on kyse?

 

Vakiokupla kulkee normaali 95:lla hyvin. Ei tarvitsisi noinkaan isoa oktaanilukua vaan eipä ole 92:sta enää myynnissä.

Tuolla oktaaniluvulla taas ei ole mitään tekemista sen kanssa tarvitaanko suoja-ainetta. Itse käytän sitä omissa ilmavolkkareissani.

Link to comment
Guest misku

No nytpä voin kertoa töissä pojille terkkuja että ihan kaikkea ei pidä sit uskoa mitä lukee ja sanotaan siitä v-powerista,,, no kyllä siitä on apua ilmeisesti kun olis paukkua koneessa,,,kun vaan ei ole eikä tule ; ) ehkä!

Link to comment

Juu usein menee oktaanit ja lisäaineen tarpeet ilosesti sekasin...kuplaanhan voi tankata huoletta 95:sta mutta se lisäaine joka korvaa sen kaikista Suomen (ja kai EU:n) alueella myytävistä bensalaaduista poistuneen lyijyn suojelee niitä venttiileitä. Itse käytän aina lisäainetta, 10 juuroo maksaa Shellin pullo ja se kestää meidän ajoilla noin yhden kesän ajot.

 

Virikoneissa korkeampi oktaani on kaiketi perusteltua, mutta toi Shellin 99 taitaa olla markkinointiosaston tapa vedättää ns. "pientä kuluttajaa". Tuskin tekee ladasta ferraria vaikka tankkiin tota laittaiskin :)

Link to comment

Itse olen lukenut jostain juttua kun pojat olivat laittaneet tuommoseen 400 heppaseen autoon tuota v-poweria ja dynossa käyneet niin oli tullut jotain 30 suomenhevosta lisää...eli eipä tuosta kait ole isoa hyötyä näissä normikoneissa.

 

Mutta tuskin haittaakaan, paitsi lompakon puolella ;)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...