Jump to content

Lohkon isot mutterit


Recommended Posts

Terve

 

Näistä kyselin jo aiemmin, mutta juttu jäi silloin siihen. Eli kyseessä nuo 6 isoa mutteria, millä tuo puolikkaitten liittäminen aloitetaan. Tässä moottorissa ei ole niitä tiivisteitä lohkon puolikkaitten välissä, niissä paksuissa pinnapulteissa. Ei ollut syvennyksiä niitä varten. Alkuperäiset mutterit olivat punaisella tiivisteellä, saman näköiset kuin öljypumpun mutterit. En kuitenkaan löytänyt vastaavia tilalle, joten nyt on tavalliset mutterisarjan mukana tulleet mutterit ja aluslevyt.

Sambaa lueskeltuani oon lähes varma että alkaa vuotaa öljyä niistä...Nyt kun kone on (edelleen) tuossa irrallaan, niin tohtiiko noita avata yksi kerrallaan ja laittaa jotain? väliin. Punaista loctitea vai jotain muuta? Sylinterit ja kannet on myös paikoillaan, niin tapahtuuko jotain venymistä ja vääntymistä jos noita muttereita lähtee availemaan?

Link to comment

Jotta saat mutskut momenttiin, niin pitsä ottaa kansi + sylinterit pois. Siellä ei yksinkertaisesti ole tilaa vetää rojuja takas monenttiin.

 

Jos siellä on syöpymättömät pinnat lohkossa / rikoissa, nii sitten laita samaa tiivistelakkaa jota laitoit lohkon väliin. Tää on epätodennäkäistä.

 

Jos taas on oletuksellisesti syöpymää, nii sitten semmosta tiivistettäjossa on täyttö parempi. Esim moottorisilikoonia

Edited by P_Valtonen
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...