Jump to content

Kupla hyytyi :D


Recommended Posts

Ajelin äsken tuonne Haaparantaan nikotiininhakureissulle ja lämmintä on 24astetta. 30km ajettuani kupla alkoi hyytymään. Pykälsin pienempää ja taas liikkui jonkin matkaa. Sitten otti ja sammui kokonaan.

 

Nooh..tienvarteen-> takapelti auki-> tarkistus = öljyä on-> 10-15min ihmettelyä-> starttaus-> taas mentiin.

 

Oisko kone käyny liian kuumana, kun pelti kiinni ajelin 80km/h tuon 30km?

Sisällä Shell X100 öljyt.

Oon miettiny Valvolinen öljyjä. Kuullu niistä pelkkää hyvää.

 

Takaisin tullessa ei mitään ongelmia kun ajelin takapelti auki.

 

Arto

 

niijoo ja kuuluuko koneen pyöriä helposti kun käsin pyörittää?

Pyörii meinaan aika jäykästi kun kävin kokeileen. Just ja just sai liikkumaan.

Link to comment

Kantsii katsoo missä bensaletkut menee, jos liian lähellä pakosarjaa ym. lämmintä paikkaa niin saattaa tehdä ilmalukon eikä bensa kulje... joskus taistellut vastaavan ilmiön kanssa ja vika oli siinä, letku oli koneen etupuolella päässyt roikkumaan turhan lähellä sorsaa....

 

Ei sen koneen ihan helposti tarvi pyöriä jos käsin pyörittää... jos pyörii käsin kevyesti niin eipä oo paljoa puristuksiakaan kotona... eri asia jos on kaikki tulpat irti, silloin pyörii helpommin ;o)

Link to comment
Guest zemial

nuita tuommosia hyytymisongelmia oli entisessä oranssissa kuplassani ihan riittämiin, kahden asian korjaamisen jälkeen ne siirtyivät historiaan.. eli 1: puola alkaa vanhemmiten hajoamaan monesti silleen että se kuumennuttuaan alkaa lyömään läpi. 2: Pesun jälkeen virranjakajaan pohjalle kertynyt kosteus höyrystyy jossain kohdalla ja aiheuttaa pienen ajon jälkeen ongelmia kunne se sieltä sitten katoaa kokonaan.

Link to comment
  • 3 weeks later...

hmm..voispa ollaki ku kattelee tuonne vasempaan reunaan nii siin o näköjää samalla kohalla piuhat kii...näkeekö mistään pyöriikö se tuuletin?

 

p.s oon melko pihalla noitten tekniikkahommien kans kuten jotku o varmaan jo huomannu ;) mut pakko se o välillä kysellä tyhmiäki, siinä sitä oppii aina kaikkee uutta ja ihmeellistä :D

Link to comment
Guest Mika Raussi

Kyllä se huomaa ihan ilman liikkumisesta. Voit tietty tunkea sormet sinne taakke ja kokeilla, mutta varaa ea-laukku viereen ja näppäile puhelimeen 112 valmiiksi.

Link to comment

Toivottavasti se "ominaisuus" rajautuu puolaan.

Itse oon ajanut omalla Kuplalla pari tuhatta kilometriä kesäkuusta lähtien ja välillä on tullut ajettua reilumminkin yhtä soittoa, eli kyllä tollaset 30 km pitäis mennä ongelmitta vaikka ns. lusikka pohjassa.

 

(Off Topic):

 

Nyt kaikki joilla kiinnostaa kokoontua (epävirallisesti) Kemissä sanoo hep joko mulle tai Artzille niin saadaa vielä tälle kesälle kahvittelut aikaan ja pääsee tutustumaan paikalliseen harrastaja piiriin.

Mukavampi sitten touhuta porukalla jatkossakin kun tuntee paikallista väkeä enemmälti.

 

Artzi: heitä yv:tä tai soittele niin palataan juttuun. Laitoinki muistaakseni sulle puh. nron aikaisemmin yv:nä.

Link to comment
Toivottavasti se "ominaisuus" rajautuu puolaan.

Itse oon ajanut omalla Kuplalla pari tuhatta kilometriä kesäkuusta lähtien ja välillä on tullut ajettua reilumminkin yhtä soittoa, eli kyllä tollaset 30 km pitäis mennä ongelmitta vaikka ns. lusikka pohjassa.

 

(Off Topic):

 

Nyt kaikki joilla kiinnostaa kokoontua (epävirallisesti) Kemissä sanoo hep joko mulle tai Artzille niin saadaa vielä tälle kesälle kahvittelut aikaan ja pääsee tutustumaan paikalliseen harrastaja piiriin.

Mukavampi sitten touhuta porukalla jatkossakin kun tuntee paikallista väkeä enemmälti.

 

Artzi: heitä yv:tä tai soittele niin palataan juttuun. Laitoinki muistaakseni sulle puh. nron aikaisemmin yv:nä.

 

Missähän sitä kenties vois kokoontua? Ehkä sitä joskus joutas kenties. VW harrastajia on kuitenkin tällä seudulla aika monta.

Link to comment
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...