Husqy Posted February 27, 2019 Share Posted February 27, 2019 Olen pähkäilemässä minkä kokoinen pakoputkisto sopis parhaiten tulevaan moottoriprojektiin. Tarkoitus on saada pirtea ja vääntävä ajokone 181 thingille näillä palikoilla: 90,5 x 82 40 x 35,5 bugpack street pro kannet C35 nokka 1,25 : 1 keinut Idf40 tuplat Seuraavana hankintalistalla olis pakoputkisto, mutta minkä kokoista? 38mm vai 42mm vai joku muu? Kuinka paljon se voi vaikuttaa tälläisellä kokoonpanolla? Koska se tulee thingillä on valmiit vaihtoehdot vähissä ja ainut löytämäni vaihtoehto on erikoistilattava yläkautta kääntyvä sidevinder tyypistä systeemiä kun tavallista kuplan systeemi tulee aivan liian matalalla. Quote Link to comment
Meto Posted February 27, 2019 Share Posted February 27, 2019 Minä laittaisin 42 mm pakosarjan tuon kokoiseen kohtuullisesti viritettyyn moottoriin. Quote Link to comment
Husqy Posted March 1, 2019 Author Share Posted March 1, 2019 Voiko joku sanoa kuinka paljon vaikuttaa eri kokoiset putkistot? Voiko olla iso ero tällaisella koneella laitetaanko 38mm, 42mm tai jopa vielä isompi? Quote Link to comment
x-pj Posted March 1, 2019 Share Posted March 1, 2019 15 minutes ago, Husqy said: Voiko joku sanoa kuinka paljon vaikuttaa eri kokoiset putkistot? Voiko olla iso ero tällaisella koneella laitetaanko 38mm, 42mm tai jopa vielä isompi? Jos on noiden välillä jotain eroa, niin se on ainoastaan tehokäyrän yläpäässä. Normaaliajossa voi olla että pienempi toimii jopa paremmin. Quote Link to comment
wp Posted March 1, 2019 Share Posted March 1, 2019 C35 +1.25 keinut loppuu hengitys (teho ei enää nouse) arviolta 5000-5500 1/min 2,1 litran alakerralla. Vääntävään moottoriin riittää silloin 38mm primäärit, käyttökelpoiset kollektorin resonanssipituudet 545, 1090 ja 2170mm 60-63mm loppuputkiston/vaimentimien putkikoko, nämä pikaisesti Pipemaxilla laskettuna Quote Link to comment
Husqy Posted March 1, 2019 Author Share Posted March 1, 2019 1 hour ago, wp said: C35 +1.25 keinut loppuu hengitys (teho ei enää nouse) arviolta 5000-5500 1/min 2,1 litran alakerralla. Vääntävään moottoriin riittää silloin 38mm primäärit, käyttökelpoiset kollektorin resonanssipituudet 545, 1090 ja 2170mm 60-63mm loppuputkiston/vaimentimien putkikoko, nämä pikaisesti Pipemaxilla laskettuna Näin itsekin oletin että 38mm riittäis mutta onko isompi sitten enemmän haittaa kuin hyötyä? Quote Link to comment
wp Posted March 1, 2019 Share Posted March 1, 2019 50 minutes ago, Husqy said: Näin itsekin oletin että 38mm riittäis mutta onko isompi sitten enemmän haittaa kuin hyötyä? Tarjoaa 42mm putkikokoa vasta 7000 1/min, hyvin todennäköiseti on juuri ajoalueelta väännöttömämpi Jos primäärien pituus on sama ja vain halkaisija kasvaa niin viritetty pituus siirtyy ylemmäs, sama vaikutus kuin lyhyemmällä putkella. Ala/ keskirekisteriin tulee vääntökäyrään kuoppa jota ei saa tasoitettua ennakkoja ja seoksia säätäen, vaikutus ollut 5-10hv haarukassa verrattuna pienempihalkaisijaiseen ja oikean pituiseen primääriputkeen mitattuna inertiadynossa. 5 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.