juhis70 Posted May 24, 2019 Share Posted May 24, 2019 Mitenkähän nuo takaistuimen alla olevat, "nuolipellin" läpi tulevat lämpöputken pätkät lähtee irti? Eli ne, mihin moottorin puolelta menee se haitariputki, ja näitten toisessa päässä on y-haara joka jakaa puhalluksen takajalkatilaan ja eteen. Ne haarat kyllä lähti mutta nämä toiset ei. Vuosimalli on siis -67, kupla. Putki on soikean mallinen, ei mitään ruuveja kauluksessa eikä mitään irtoavan näköistä. Ainoa vaihtoehto jotenkin varovasti leikata? Kuvassa tuo matkustamon puoleinen pää, mutta samanlainen pieni kaulus on moottorin puolella. Quote Link to comment
metake Posted May 24, 2019 Share Posted May 24, 2019 Mitenkähän nuo takaistuimen alla olevat, "nuolipellin" läpi tulevat lämpöputken pätkät lähtee irti?Kulmahiomakoneella tai puukkosahalla.Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment
juhis70 Posted May 24, 2019 Author Share Posted May 24, 2019 Homma selkee. Tosin pitää nuo putket saada ehjänä, kun en ole niitä nähnyt myytävän. Joten pienemmät vehkeet ... Ja hiukan niinkuin asiaan liittyen: Nämä peltihommat on olosuhteitten pakosta tehtävä ulkona. Talliin ei mahdu ja siellä ei voi hitsata, tai kohta ei ole tallia lainkaan. Hiukan mielipiteitä kaipaan toteutukseen. Itse ajattelin näin: Selkeät läpi/umpiruostuneet kohdat uusiksi, ja koska homma kuitenkin kestää, niin spraypullosta vaan jotain kohtuu hyvää tavaraa päälle. Kun tarvittavat kohdat on käyty läpi, niin puhallukseen (lasimurska) ja pohjamaali päälle? Ja sitten vielä tarvittavat viimeistelyt. Välineitä puhallukseen ja maalaukseen ei siis ole, ja talliin mahtuu jos työnnän alustan pihalle. Mutta edelleen talli ei sovellu hitsaukseen. Ja kukkaro ei veny siihen että veisin korin johonkin täyden palvelun liikkeeseen...Eli mielipiteitä otetaan vastaan. Quote Link to comment
Paksu-Tolppa Posted May 25, 2019 Share Posted May 25, 2019 15 hours ago, juhis70 said: Välineitä puhallukseen ja maalaukseen ei siis ole, ja talliin mahtuu jos työnnän alustan pihalle. Mutta edelleen talli ei sovellu hitsaukseen. Ja kukkaro ei veny siihen että veisin korin johonkin täyden palvelun liikkeeseen...Eli mielipiteitä otetaan vastaan. Minä tein joskus Kuplaa yhden auton tallissa, ja kori oli kakkosnelosista tehtyjen pukkien päällä ja alusta renkailla pukkien ja korin alla. Alustan sai aina pukattua ulos pois tieltä ja samalla oli hyvä puuhata korin alapuolta kuntoon. Tätä ennen hitsailin koria ulkona, maalasin aina paikkaukset väliaikaisesti spraylla etteivät ala ruostumaan. Nuo pukit ovat hyvät myös hiekkapuhallushommissa. Quote Link to comment
juhis70 Posted May 25, 2019 Author Share Posted May 25, 2019 Itse asiassa tuollaisen pattingista tehdyn telineen päällä tuo kori onkin, ja pyörät alla. Hiukan pienet vaan, ei ihan huvikseen siirtele hiekalla. Mutta ajatus on juuri tuo, että mahtuvat päällekkäin talliin ja kumpaa vaan voi tarvittaessa siirtää. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.