Guest JuMuS Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 Kysellääs taas vaihteksi vähän, kun en haullakaan tietoa aiheesta löytänyt. Eli kärsiikö vakioventtiileitä keventää sorvissa? Olisi työn alla "vakiot" 2-reikäkannet ja tarkoitus olisi tuota venttiilikoneikkoa vähän herkistellä kierroskestävämmäksi käyttämättä kireämpiä jousia. Vakionostajilla vakiotönäreillä ja -keinuilla on vakaa aikomus budjettisyistä pärjätä, ja enemmän kestoiän lisäämiseen kuin essonbaarihevosvoimiin tässä sorvausprojektissa tähdättäisiin. Pakovenoista en lähtisi välttämättä juurikaan ainetta poistamaan, mutta imuvenojen lautasissa ja varsissa näyttäisi olevan vähän joutavaakin. Onko kellään kokemusta vakioventtiilien "parantelemisesta"? Quote Link to comment
Ketsa Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 EDIToitu sanamuotoa näsäviisauden kestävemmäksi. Vanhoja vakioventtiileja olen muotoilut ja työniloa siitä kokenut. Perstuntumalla muuta iloa hommasta ei katukuppelissa ollut. Kun ottaa huomioon mitä rosterivenat maksavat kuplaan, niin ei kannata. Quote Link to comment
Guest JuMuS Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 Kannattavuusasioitahan en tuossa kysellyt. Kyse on nimenomaan vanhojen ehjien vakio-osien "parantelusta". Quote Link to comment
Guest JuMuS Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 No mitäs kirja on aiheesta mieltä? Anteeksi Ketsa, aikomukseni ei ollut olla näsäviisas.:) Anteeksi myös huonosti muotoiltu kysymykseni... Lähinnä kiinnosti että kestääkö ne venttiilit pientä keventämistä? Eli johtuuko enää lämpö ohennetusta lautasesta ohennetun varren ja lyhennetyn ohjurin kautta kanteen tarpeeksi hyvin vai putoaako koko tatti männästä läpi kun tarpeeksi kuumenee?? Quote Link to comment
Guest Forsbacka Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 Ketsa, millä hinnalla niitä rosterivenoja alkaa suunnilleen saamaan? Jaksa alkaa kauppiaita piinaamaan, kun en niitä juur nyt ole ostamassa ja ei taida hintoja olla netissä suoraan. Quote Link to comment
mikan Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 Tässä pari vaihtoehtoa: http://www.hm-osatuonti.fi/upload/index ... abf6851cf2 http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=204 http://www.lautamakimotorsport.fi/moottori.htm t. Mika Quote Link to comment
Tomppa Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 http://www.aircooled.fi/shop/index.php?categoryID=267 Quote Link to comment
Guest Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 Se kirja antaa samat ohjeet pako- ja imuventtiileille: lautasen alta 45 asteen pinnan terävä pykälä pois (venttiilinvarren puoleinen reuna). Lautasen päällyspuolen ulkoreuna pyöristetään. Ei mitään varsinaisia keventämisiä /ohentamisia. Varovaisempi ottaa vain imulautasen alta sen kulman pois ja pyöristää pelkän pakopuolen ulkokantin. Varmaan huolettomampaa on pistää jousien alle shimmit kuin ajella ohennetuilla brasilialaisilla vakioventtiileillä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.