Jump to content

Varaosia mukaan tien päälle?


Recommended Posts

Minkäslaista osavalikoimaa suosittelette mukaan otettavaksi? Tarkoitus olisi ajella väliä Joensuu-Pälkäne-Joensuu ~800 km. yhteensä ja tuolla choptopilla olisi tarkoitus kulkea. Nyt on ajokilometrejä tullut muutama kymmenen ja tarkempaa tuntumaa autoon ei ole. Moottorilla olen ajanut viime syksynä joitakin satoja kilometrejä, silloin toimi kohtalaisen hyvin.

 

Jos näette tuon punaisen levikehirviön tien poskessa Pälkäne-viikonloppuna niin pysähtykää vaikka "vittuilemaan" :)

 

 

t: seppo

Link to comment

Kokemuksesta vähät testikilometrit lupaa yleensä vähemmän huoletonta retkeä. Ottaisin ainakin laturin hiilet, varajakajan, -bensapumpun ja -kaasarin, nuo eivät suurta tilaa vie. Ja sitten tietenkin matkanvarrella asuvien Volkkaristien puhelinnumeroita, esim. yhistyksen jaoksien yht.hölöt jne.

 

Ja kotiin varattava vetoauto ja traileri maanantaiksi :D

Link to comment

Mulla oli vähän sama tilanne ennen torpin 800 km:n reissua. Eli hyvin vähän kilsoja takana. Varaosina mulla oli muistaakseni tulpat, b-pumppu, jakaja, puola, sytkäjohto ja kenties jotain muuta. Sitten öljyä, renkaan täyttöpullo, sammutin, hinausköysi, käynnistyskaapelit, rautalankaa, nippusiteitä, pultteja, muttereita, crc ja työkaluja. Niin ja reipas mieli!

 

t. Mika

Link to comment
Eix se kannata laittaa auto kuntoon ennen reissuja niin ei tien päällä tarvi käsiä sotkea.

 

Periaatteessa kyllä, mutta niin vaan sitä voi tapahtua matkan varrella vaikka mitä. Hyvänä esimerkkinä tän kesän Torpin reissu jossa suomalaisten autoista meni pari laturia, mäntä ja jarru/pyöränlaakeri.

 

t. Mika

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...