Nikladz Posted February 14, 2020 Share Posted February 14, 2020 Tiedetään että verkkokaupoista saa ihan tähän tarkotukseen olevat pahvit, vaan onko halvempia ratkasuja? Kupla kyseessä. Quote Link to comment
jrasi Posted February 15, 2020 Share Posted February 15, 2020 https://www.motonet.fi/fi/tuote/606009/RS-bitumi-4mm-75kgm40x100 Tuolla taisin omani tehdä, taivuttelin ne kiinnikepiikit suoriksi ensin, sitten painelin bitumin kuumailmapuhaltimen kanssa sinne tulipeltiin kiinni ja sitten taivutin ne piikit vielä varmistamaan kiinnityksen. Viime kesänä tuli 7000km ja ainakin sen pysyi hienosti kiinni. Quote Link to comment
x-pj Posted February 15, 2020 Share Posted February 15, 2020 Kun tuonne konehuoneen puolelle laittaa eristettä kannattaa tosiaan varmistaa kiinnipysyminen. Joskus lukenut juttuja kuumuuden vaikutuksesta irronneista eristeistä, jotka tukkineet moottorin jäähdytysilman saannin. Siitä voi sitten jo seurata vakavampia vaurioita. Quote Link to comment
jrasi Posted February 15, 2020 Share Posted February 15, 2020 11 minutes ago, x-pj said: Kun tuonne konehuoneen puolelle laittaa eristettä kannattaa tosiaan varmistaa kiinnipysyminen. Joskus lukenut juttuja kuumuuden vaikutuksesta irronneista eristeistä, jotka tukkineet moottorin jäähdytysilman saannin. Siitä voi sitten jo seurata vakavampia vaurioita. Tämä! Edellisen Kuplan kohdalla kävi juurikin näin, mutta onneksi parkkipaikalla tyhjäkäynnillä ja huomasin kun yhtäkkiä öljynpaineet putosi. Quote Link to comment
Zigzag Posted February 16, 2020 Share Posted February 16, 2020 (edited) On 2/15/2020 at 2:11 PM, jrasi said: Tämä! Edellisen Kuplan kohdalla kävi juurikin näin, mutta onneksi parkkipaikalla tyhjäkäynnillä ja huomasin kun yhtäkkiä öljynpaineet putosi. Mulla ei käynyt ihan noin hyvin. Täysremontin jäljiltä jäi pahvi kiinnittämättä kunnolla ja lähti mokoma irti matkalla Länsi-Berliiniin, Itä-Saksan puolella Autobahnalla. Huomasin tuon vasta kun yksi muovinen tarvike tulpanhattu suli ja sytkäjohto lähti irti. Taukopaikalla huomattiin toisenkin tarvike tulpanhatun sulaneen. Vai alkuperäiset bakeliittiset olivat ehjät. Kahdella kuplalla kun oltiin liikenteessä niin toisesta lainattiin yksi tulpanhattu ja päästiin molemmat kolmella pytyllä perille. Seuraavana päivänä Länsi-Berliiniläisen VW auton pihassa syy sitten selvisi. Tuolla ajettiin vielä Euroopan turnee loppuun ja Suomessa sitten koneelle täysremontti. Edited February 16, 2020 by Zigzag Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.