REMI Posted April 28, 2020 Posted April 28, 2020 Alan epäilemään että puolenmiljoonan kuplassa on sittenkin edelleen alkuperäinen moottori vaikka kuulostaa hullulta. Koneen numero 946xxxx on samban taulukon mukaan oikea keväällä 1965 valmistuneeseen autoon, tmä on ensirekisteröity 6.5.1965. Onko jostain muualta kuin tehtaalta mahdollista selvittää alkuperäistä moottorinumeroa? Quote
ARTO Posted April 28, 2020 Posted April 28, 2020 Taikka jäljellä vain alkuperäinen kampikammio joka sekin loppuun aarporailtu tai meistetty toiseen lohkoon taitavasti numerot tai muuten esim samankuukauden aikana valmistunut kammio numero liippaa vierestä tms. Jos ei oo numeroa huoktovihkoon kirjattu, ainoa tapa kysyä syntymätodistuksella, jos niitä vielä saa. Avaa kone, kunto siellä sisällä ratkaisee. Quote
ARTO Posted April 28, 2020 Posted April 28, 2020 Alustanumerolla kubelin valmustusajankohta haarukkaan, voi olla alle kuukauden ikäinen tai useammankin ikäinen syntymästä rekisteröintiin. Quote
REMI Posted April 28, 2020 Author Posted April 28, 2020 1 hour ago, ARTO said: Alustanumerolla kubelin valmustusajankohta haarukkaan, voi olla alle kuukauden ikäinen tai useammankin ikäinen syntymästä rekisteröintiin. Kone ja VIN menee samaan haarukkaan eli molemmat maaliskuulta 1965. Tilasin tehtaalta syntymätodistuksen tänään, nyt niitä taas saa. Jos ensimmäisen omistajan muistiinpanoihin on luottaminen niin kone olisi avattu vasta 268tkm kohdalla ja nyt oltaisiin sen jälkeen menty jo 239tkm. Kuulostaa uskomattomalta vaikka onkin huollettu koko ajan ja ajettu vain kesät. Toki voi olla kuten sanot että vain lohko on alkuperäinen. Kone toimii ihan hyvin, ei tunnu ainakaan päittäisvälystä. Ei availla vielä vaan ajellaan menemään. 4 Quote
jupsu Posted April 29, 2020 Posted April 29, 2020 Oisko sulla kuvaa laittaa vaikka siitä moottorinumerosta. Ei nuo kilometrit vielä mitenkään ihmeellisille kuulosta. Mulla oli -75 kupla joka oli ollut uudesta lähtien samalla omistajalla ympärivuotisessa käytössä kuopion suunnilla . Sillä oli ajettu noin 650tkm. Ekalla koneella oli ajettu 358tkm ja tehtaan vaihtokoneella loput. Edellinen omistaja oli merkannut jokaista tankkausta myöten kaikki ruutupaperivihkoihin , mutta missään välissä ei mainittu että olisi koneille tehty edes kansiremonttia. Tuo autohan tuli jälkeenpäin purettua ja pistettyä paaliin johtuen suuresta ruosteen määrästä ja siitä että alustan etukolmio repesi irti hidastetöyssyyn ajaessa. Pakko kyllä sanoa että nuo koneet oli avattaessa paremmassa kunnossa kuin useimmat alle 100tkm ajetut. Quote
REMI Posted May 19, 2020 Author Posted May 19, 2020 Alkuperätodistus saapui tänään Wolfsburgista. Vahvistui että koneen kampikammio on kuin onkin alkuperäinen. Eli 507tkm ja rapiat ajettu ja matka vaan jatkuu. 8 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.