Jump to content

levyjarrullinen etuakseli


Guest VW KUPLA 69

Recommended Posts

Guest VW KUPLA 69
Posted

onko rumpujarru akseli rakeenteeltaan saman lainen kuin levyjarru akseli?/ mitä muutoksia vaattisi että saisi levyjarrut eteen?

Posted

Riippuu vuosimallista. Mutta jos nimimerkin mukainen auto, niin edellämainittu ohje pätee.

Guest VW KUPLA 69
Posted

jep on 69 vuoden kupla, niin olkka akseli pitäis vaihtaa, levyjarrulisesta akselista,miten pääsylinteri onko sama levy ja rumpu jarruissa ja kiitos näistä tiedoista taas on vähän viisaamppi

Guest Mika Raussi
Posted

Sama pääsylkkä. Laakerit on kans samat ja levyt on samat vääntösauvallisessa sekä noissa nollakakkosessa ja nollakolmosessa.

Posted

Levyjarrullisessa on eri. Etupiirissä tais olla joku venttiili että männät vapautuu kun poljin ylhäällä.

 

1200 8.69--77 ja 1300 rumpuj 8.67--77 ja 1500 8.67--70. . . 23-5220 33.30 ???

1300 levyj 8.67--77 ja 1302/1303 kaikki 71--77. . . . . . . 23-5221 35.50 ???

Guest Mika Raussi
Posted

Ainiin se fakin venttiili! On niitä silti rumpujarrullisissa venttiilittömiä ja ne pelaa kun poraa rejät pikkasen isommaks. Alkaahan nää pikkuhiljaa näköjään palata mieleen. Tosin voi myös ottaa venttiilit ja runnoa niistä sisuskalut vittuhun.

Posted

Ei kaikissa rumpujarrullisissakaan ole niitä venttiileitä pääsylinterissä. ja kun uuden tarvikesylinterin ostaa ei niitä tule mukana. Hyvin on rummut toiminut ilman niitäkin. Ja levyt olen laittanut aina samalla pääsylinterillä eteen tosin missään mihinkä levyt on laitettu ei ole ollut enää paineventtiilihökötyksiä.

Posted

ilmeisesti HC:n jarru sylintereissä ei ole ko. venttiiliä kun ei siellä ole eri mallia levyjarrulliseen.

Posted

Ite ainakin vaihdoin viime talvena 72:seen levyjarrut ilman mitään venttiilihässäköitä. Vaihdoin vain olat, levyt ja satulat, koskematta pääsylkkään, eikä oo mikään jumissa. Levyjarrut oli kuulemma -67 1500:sta.

Posted

niin omiin autoihin mihin oon vaihtanut rumpujen tilalle levyjarrut..on ollut levyjarrut hiukan jumissa...koska rumpujarrujen pääsylinterissä (ainakin mulla on ollut..) esipaineventtiilit..jotta jarrukenkät ovat valmiiksi lähempänä jarrurumpua...

 

levyjarruissa ei tarvita putkistossa esipainetta...ja kun nyt otetaan rumpujarruille tarkoitettu pääsylinteri..niin jarrut jäävät laahaaman hiukan....

 

ja tuon esipaineventtiiliin poistamalla saadaan jarruputkista kokonaan paine pois...ja jarrut palauttavat kunnolla...

 

tämä siis oma kohtaista kokemusta rumpujen muutoksista levyihin...

Posted

niin ja lisätään että sen venttiilin poisto on helppo homma...

 

pääsylinterissä on sellanen välikappale ennen jarruputkea (siis pääsylinterin runkon ja jarruputken välissä..)...

 

tämä välikappale ruuvataan auki...oisko ollut joku 16- 17mm kanta..?

 

ja pihdeilla päästä kiinni niin löytyy pieni jousi ja kuula, jotka otetaan pois...ja holkki takas kiinni...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...