jake1986 Posted May 21, 2020 Posted May 21, 2020 Kysyin taannoin muualla netissä ovaali kuplan moottorin puhallin kopan takana olevasta osasta että voiko ottaa pois kun muissa kuplissa semmoista en oo nähnyt. Päätin osan jättää paikoilleen mutta osan kiristys systeemi on rikki ja siihen pitäisi keksiä jokin keino millä saa sen pysymään paikoillaan, joku meinas et hitsaa paikoilleen mut nyt kysymys kuuluukin että jos hitsaan paikoilleen niin mihin kohtaan se pitää hitsata. Termostaatti kuitenkin pitäis osaa liikuttaa kun moottori lämpeää. Kai toi pelti on joku moottorin lämpeämiseen liittyvä? Laitan kuvaa osasta mitä tarkoitan. Quote
jake1986 Posted May 21, 2020 Author Posted May 21, 2020 Siinä pari kuvaa. Jos joku tietää varmasti mihin kohtaan toi laitetaan ni pistä viestiä. Itse laittasin keskimmäisen kuvan mukaisesti. Hieman auki puhallin kopasta. Vai tarviskos olla ihan kiinni? Quote
Jyrki Toivanen Posted May 21, 2020 Posted May 21, 2020 (edited) Renkaan on oltava 2,5 - 3 senttiä yläreunasta auki, jotta moottori jäähtyy. Kylmänä kiinni. Tämä systeemihän oli 50-luvun moteissa ja 60-luvun alkupäässä. Olikos johonkin -62 asti. Edited May 21, 2020 by Jyrki Toivanen Tarkensin Quote
oskari Posted May 21, 2020 Posted May 21, 2020 Älä hitsaa ja turaa mitään, vaan laita alkuperäinen kiinnitys kuntoon. Kuvan perusteella näyttäisi kaikki orkkis osat olevan paikoillaan, mikä on rikki? Quote
jake1986 Posted May 21, 2020 Author Posted May 21, 2020 Se kiristys klemmari on halki mikä kiristää ton pyöreän tapin tiukkaan ettei se pääse heilumaan millai vaan. Nyt kiristys osa tiukassa ja toi rengas on kokonaan auki ylemmän kuvan mukaan. Quote
Virtanen Posted May 21, 2020 Posted May 21, 2020 Eikö klemmari pidä? Ehkä ylikiristetty ja jotenkin venynyt. Noita holkkeja ja tappeja on ainakin kahta eri pituutta. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.