previa Posted June 17, 2020 Share Posted June 17, 2020 Moro! Pojan autoon hitsattiin puoli neliötä uutta peltiä takajalkatiloihin molemmin puolin. Akku oli luonnollisesti pois paikoiltaan koska juuri se akun ympäristö korjattiin. Lataussäädin oli paikoillaan hitsauksen aikana. Sen sijainti tässä autossa on kuskin puolen lämpökotelossa takapenkin alla. Nyt kun auto kasattiin ja sitä siirrettiin, niin laturin valo jää palamaan. Olen nyt mitannut suoraan laturilta, niin molemmista navoista tulee 0.9v pihalle. Tein polarisoinnin ohjeen mukaan, laturi yritti nytkähtää liikkeelle heikosti. Vasemman puolen hiileltä löi kipinän ja pyöritys yritys loppui. Laturista oli tuolloin johdot irroitettuna sekä hihna. Edelleenkään laturista ei tule mitää pihalle. Onkohan tuo saanut liikaa sähköä säätimen kautta laturille? Hitsikoneen maadoitus oli kiinni samassa kohtaa kuin akun -kaapeli rungossa. Mitä seuraavaksi? Uusi laturi? -Pekka Quote Link to comment
x-pj Posted June 17, 2020 Share Posted June 17, 2020 Yrititkö käsin pyöräyttää liikkeelle polarisointiyrityksen aikana. Mulla se auttoi yhden laturin kanssa. Seuraavalla kerralla lähti itsestään pyörimään. Quote Link to comment
previa Posted June 17, 2020 Author Share Posted June 17, 2020 Juu kokeilin, mutta silloin iski kipinää sielä hiilen aukosta eikä lähtenyt enää edes yrittämään. Kauanko tuota virtaa uskaltaa sinne syöttää? Quote Link to comment
x-pj Posted June 17, 2020 Share Posted June 17, 2020 3 hours ago, previa said: Kauanko tuota virtaa uskaltaa sinne syöttää? Jos ei lähde pyörimään, niin ei se virran syöttö taida auttaa. Kai se kannattaisi avata ja katsoa hiilien ja liukurenkaiden kunto ennen kun homma uuden tilalle. Quote Link to comment
Tutkija Posted June 17, 2020 Share Posted June 17, 2020 (edited) Tasavirtalaturissa kollektori,vaihtovirtalaturissa liukurenkaat... Edited June 17, 2020 by Tutkija 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.