Miieka Posted August 23, 2020 Share Posted August 23, 2020 (edited) Seuraava ongelma kiusaa kovasti ja aiheuttaa myös sen ettei auto suostu käymään, kuin kolmella? Jakaja näyttää YKK:ssa väärää sylinteriä ja sen myötä ajoituskin metsässä? Tulpanjohtojen järjestys käännetty jakajan mukaiseen järjestykseen. Testattu kahdella eri 113 905 205 AJ (musta alipainekello) koodisella jakajalla -> tulos silti sama YKK:ssa pyörijä osoittaa sylinteriin 1. Lähtökohdat: -Venttiilien välykset tarkastettu ja säädetty, ok -Puristuspaineet mitattu, ok -Kärkiväli katkojista tarkastettu ja säädetty, ok -Kärjet putsattu, ok -Tulpat vaihdettu uusiin ja ristiin useamman kerran -Tulpanjohdot uudet NGK merkkiset ja kipinän tulo varmistettu -Jakajaa vaihdettu ja silti suunta on "väärä". Toinen jakaja jopa purettu atomeiksi mahdollisten "viritysten" selvittämiseksi. -Kondensaattori vaihdettu uuteen BOSCH merkkiseen konkkaan -Puola vaihdettu uuteen BOSCH merkkiseen puolaan Lisää vinkkejä mistä lähteä liikkeelle? T. Miika Edited August 23, 2020 by Miieka Quote Link to comment
mikko k Posted August 23, 2020 Share Posted August 23, 2020 Kaasuttimen magneettiventtiili toimii eli napsuu kun katkoo virtaa? Ja johto menee puolan plussaan? Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted August 23, 2020 Share Posted August 23, 2020 Terve. Kun tietää onko kipinän aika iskeä joko 1 tai 3 sylinterissä (venttiilikoppa irrotettuna näkee vaihtaako venttiilit 1syl...kipinä ohjataan 3:lle ,vai 3 sylinterissä..kipinä ohjataan 1 syl.) ja hihnapyörän ajoitus merkit osuu klo 12.00 lohkon liitossaumaan . Kun toteutuu vaikka tämä.. 3 syl venttiilit vaihtaa, toinen sulkeutuu ja toinen alkaa avautua, hihnapyörän ajoitusmerkit on klo 12.00 lohkon saumassa , virranjakajan pyörijä osoittaa minne vaan...niin siitä kohtaa mihin pyörijä osoittaa nyt, laitetaan lähtee tulpanjohto sylinteri no 1 sylinterille. Ja siitä jakajan pyörimissuuntaa järjestyksessä 4..3..2 sylintereihin seuraavat johdot. Sillä ei ole välii mihin se pyörijä osoittaa kun vaan tietää mikä sylinteri haluu kipinän , jaetaan seuraavat kipinät vaan sytytysjärjestyksen mukaan oikeille pytyille ja että ajoitusmerkit on kohdallaan . Toivottavasti vastasin oikeaan kysymykseen...HUOM! jos virranjakaja on ollut irti, niin varmista että jakaja on varmasti pohjaan asti painettuna eikä pyörijä pyöri vapaana.,kokeile kääntää pyörijästä ja varmista ettei pyörijä pääse kiertymään ilman että moottori pyörii! usein jakaja jää irti pyöritinakselistaan ja silloin mikään ei toimi. Quote Link to comment
Miieka Posted August 23, 2020 Author Share Posted August 23, 2020 Tarkemmassa tarkastelussa havaittu koneen käyvän vain kahdella. Molemmat 1&2 pimeenä. Todettu käynnistämällä ilman tulpan johtoja. Mielenkiintoiseksi tämän tekee se, että jokaisesta sylinteristä löytyy tasaiset puristuspaineet ja kipuna tulee tulppaan. Vaihtoehtona voisi olla tulpanjohtojen väärä järjestys? Quote Link to comment
Miieka Posted August 30, 2020 Author Share Posted August 30, 2020 (edited) Imusarja kantoi ja siitä johtuen rankka imuvuoto. Case solved ja kaikki sylkät käy. Edited August 30, 2020 by Miieka 2 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.