EKA Posted August 23, 2020 Posted August 23, 2020 En ole kahteenkymmeneen vuoteen suonut ajatustakaan kytkimelle. Se on toiminut aina, kuten pitää. Tänään ajaessa se kyllä toimitti tehtävänsä, mutta tuntui oudolla tavalla kevyemmältä kuin normaalisti. Neuroottisuuskerroin alkoi kasvaa, mutta niin vaan kaupungin läpi pääsi ilman ongelmia. Väliin tuntui, ettei tässä nyt mitään ongelmaa ole. Eli, mitä kytkimelle on tapahtumassa, tapahtunut? Veikkauksia otetaan vastaan & mikä tässä nyt on worst case scenario? Quote
Kotten Posted August 23, 2020 Posted August 23, 2020 Ääni kytkinvaijerille, se pettää juuri tuolla tavalla. Yksi säie kerrallaan. Ei muuta kuin polkimet pois ja mutteri takapäästä irti ja vaijeri vaihtoon. 3 Quote
jori Posted August 23, 2020 Posted August 23, 2020 Eräs harrastelija antoi hyvän kuvauksen; kun kytkin vaijeri antautuu se on kuin polkimen alla olisi tennispallo. Kun palloa painaa peukalolla, aluksi hieman kova mutta sitten lumpsahtaa helpostikkin kasaan. Quote
EVK Posted August 24, 2020 Posted August 24, 2020 Mites kytkimen palautusjousi laatikon päässä? Jos se on poikki, niin osa palautusvoimasta katoaa, jäljelle jää vain asetelman antama palautusvoima. Itselläni oli kyseinen jousi poikki enkä ollut huomannut asiaa polkimen tuntumassa, saattaa olla että oli ollut poikki niin kauan kuin auto on mulla ollut. Se jousi on siis laatikon ulkopuolella käyttövivun juuressa, eli vasemmasta takapyöränkotelosta sen näkee. Quote
pahanapuhallin Posted August 24, 2020 Posted August 24, 2020 16 hours ago, Kotten said: Ääni kytkinvaijerille, se pettää juuri tuolla tavalla. Yksi säie kerrallaan. Ei muuta kuin polkimet pois ja mutteri takapäästä irti ja vaijeri vaihtoon. Näin kävi juuri, että ensin oli kytkin kevyt ja parin päivän päästä ei kytkin enää irrottanut. Ei menny poikki asti mutta oli enää parilla säikeellä kiinni. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.