Guest ana wastapuu Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Alustan madaltamisesta muutama kysymys: Katkaisen Polon 1990 jousituksesta kierteen pois. Mitä kuittaa katsastusinssi? Joskushan näin ei saanut tehdä... Kuis nyt? Haluaako ne vain rahaa (muutoskatsastuksen). Quote Link to comment
Guest Raggare Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 kato ettei se pyöri ku hullunmulukku siel kolossaan ku pyörä ilmassa Quote Link to comment
Guest ana wastapuu Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Siis pitäs ostaa lyhemmät iskarit. Miten helvetissä mä sit oikean mittaset löydän? Tai hitsaan jousen kiinni tolpan yläkuppiin... Quote Link to comment
Guest Raggare Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 http://ffp-motorsport.com/bb/index.php tässä vaiheessa suosittelen tuota :D Quote Link to comment
mikan Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Lyhennä iskaria. Tai laita vahinko kiertämään ja osta kupla! t. Mika Quote Link to comment
Guest ana wastapuu Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Kiitos, ei kiitos. Tai oikeestaan ei kiitos vaan nyt. Oon päättänyt ostaa 60-lukulaisen 13v. sisällä. Tytär nyt kohta 5v. Se jo kertoilee kaverille et se saa Kuplan ku sil on tsetti taskussa. Uusin Riemukupla on tsekattu valehtelematta 20 kertaa. Onhan mulla noita kuplia ollut suunilleen n. 20 kpl + muut ilmajäähdytteiset (2 x 1600, 411 Variant, 412) ja epämääreisen lukema 70- ja 80-luvun vesivessoja. Nyt tytär diggaa ylikaiken tästä Polosta. Pieni, punainen ja nätti (kuulemma). Olin duunissa viikon Lohjalla ja mittasin kulutuksen max. nopeus 110km/h. 5,82 ltr/100km. Quote Link to comment
Guest Forsbacka Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 Eiks se periaatteessa oo niin, että niitä jousia ei sais katkoa. Siis leimainssin mielestä. En tiedä miten se nykyään on, vaativatko jotain papereita noista alustoista vai oliko se niin, että vaativat vain tuoreemmista madalletuista autoista (onko -90 tuore?). Ite joskus vedin pätkityt jouset sikaflexillä kiinni lautasiin, etteivät turhaan tipahda pois paikoiltaan siellä konttorilla. Hyvin pysyivät ainakin sen aikaa. Quote Link to comment
Lasse Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 Aken ohjeen mukaan katkaistu jousi tulkitaan katkenneeksi -> hylsy. Ja kun jousitusta laskee, pitää auto muutoskatsastaa ja siihen vaaditaan (ainakin pitäisi) vaatia jousien valmistajan todistus sopivuudesta. Quote Link to comment
mikan Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 Aken ohjeen mukaan katkaistu jousi tulkitaan katkenneeksi -> hylsy. Ja kun jousitusta laskee, pitää auto muutoskatsastaa ja siihen vaaditaan (ainakin pitäisi) vaatia jousien valmistajan todistus sopivuudesta. Ei kyllä mene ihan noin. Aiheesta AKEn ohjeessa: http://www.ake.fi/pdf/3367-208-2003.pdf Ja sieltä voi poimia kohdan: "Hyväksyttävät madalluskeinot EY-tyyppihyväksyntävaatimuksen alaisen auton jousitus saadaan madaltaa automalliin tarkoitettuja madallusjousia tai madallussarjaa käyttäen. Tällöin on noudatettava auton tai madallusosien valmistajan taikka tutkimuslaitoksen antamia ohjeita. Autoon voidaan hyväksyä muutossarja, joka rajoittaa sallittua akselimassaa. Sallittujen akselimassojen summan tulee olla vähintään suurimman sallitun kokonaismassan suuruinen. TÜV:n hyväksymiin jousiin on aina merkitty hyväksyntänumero. Valmistajan alkuperäisissä jousissa saattaa tun-nistamista varten olla väri- tai muita merkintöjä. Muun auton jousituksen saa madaltaa jousia säätämällä, takomalla tai vaihtamalla. Jouset saavat olla tarkoitettu myös muuhun automalliin. Alkuperäiset tai muuhun automalliin tarkoitetut kierrejouset saa tällaisessa autossa lyhentää. Epäasianmukaisesti katkaistut tai käytössä katkenneet jouset on hylättävä." t. Mika Quote Link to comment
Guest Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 Vesivessan tontitus, pilkottuna helposti ymmarrettaviin tyovaiheisiin: 1. Tankataan liian vahan bensaa 2. ajetaan auto melkein kaverin/sukulaisen mokille 3. tyonnetaan autoa loppumatka 4. Juodaan koppa keskiolutta ja kirotaan 5. Parkkeerataan auto saunan taakse 6. kustaan konepellille, liukastutaan poistuessa ja loukataan polvi/kyynarpaa/selka 7. luodaan autoon viimeinen vilkaus 8. annetaan maatua. Tehtava suoritettu, ajoneuvon pitaisi olla hyvinkin tontissa kun perikunta aikanaan haastetaan sita noutamaan palaneen saunan takaa, kuusen alta muutamaa vuotta myohemmin. Jan Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.