Jump to content

Turbo vai vapari


Recommended Posts

Eli tässä mietin että kummin olis järkevämpi tehdä.

 

 

 

Ensinmäinen vaihtoehto..

 

2r kannet 38/42 venttiiläillä

 

Pytyiksi 90.5

 

Vakio iskulla

 

Jokku halvimmat nurkka dellut

 

Ja jyrkällä nokalla n10 mm nostolla

 

 

Toinen..

 

Jamat kannet

 

Pyttyinä vakio 1600cc

 

Takomännät

 

Isku vakio

 

Yksi keski dellorto 45-50mm

 

Joku sopiva turbo käytettynä

 

Turbolle sopiva nokka n10mm nostolla

 

 

 

Ja tossa ei nyt ollu kaikkea lueteltu mutta pää osat...

 

Eli mitäs mieltä te olette, kumpi on parempi suunnitelma?

Link to comment
Guest ritariässä

tosin ei oo toi ekakaan vaihtoehto kovin fiksu. vakioiskuinen kone 90,5 putkilla eli hiukka alle 1,8 litranen ja imuvenoiksi haaveillaan ihan turhaan 42 millisiä. 40 millisillä saadaan kansi kyl virtaamaan helposti yli 150 heppaa, joten siitä ei jää kiinni ja pienemmän kanavan kautta virtausNOPEUS suurempi ja tärkeetä vääntöö/kaasuun reagointia koneeseen lisää.

 

samoin halvimmat nurkkadellut varmaan kuulostaa 40 millisiltä ja niilläkin pääsee mukavan pitkälle.

 

toi maininta jyrkästä nokasta ei oo mikään oikea termi kuvaamaan nokka-akselia. nostoa toki voi olla se kymppi taikka alle tai jopa ylikin. nokan asteet ja nokkaprofiili onkin sit eri jutzka. haluutko käyttää 1,1 välitteisille keinuille tarkoitettuja nokkia kuten esim w120 tai sit esim vaikkapa fk8 nokkaa 1,4 keinujen kanssa tai sit ns oikeesti nokkarampeiltaan jyrkkiä FK4x sarjan muhkuroita.

 

kerro mitä teho/käyttöaluetta koneelle haet niin on helpompi kertoo mikä olis fiksu kokonpano ja samaten myös lompakon paksuus niin nähdään mikä projekti on realistinen. saa myös kertoo millaista käyttöikää koneelta halutaan niin voidaanp äätellä kestääkö pitkää esim kaytetyillä vai uusilla osilla tietyllä budjetilla.

 

ai kun se on helppoa toi virikonene teko. viriluetelot käteen ja visa vinkumaan:)

Link to comment

Ei kannata lähtee turhaan kasvattaa venttiilikokoo "älyttömästi".Mulle on paikallinen kansiguru kirjottanu tuohon virtaus lappuun,mitattu superflo 300penkissä 36"h2o. Kansi riittää 174,8 max.tehoon, pako maks. 7700rpm/1600cc ja venttiilit vain 40imu,36pako.

Link to comment
Ei kannata lähtee turhaan kasvattaa venttiilikokoo "älyttömästi".Mulle on paikallinen kansiguru kirjottanu tuohon virtaus lappuun,mitattu superflo 300penkissä 36"h2o. Kansi riittää 174,8 max.tehoon, pako maks. 7700rpm/1600cc ja venttiilit vain 40imu,36pako.

 

eli oikeesti riittää noin 150 heppaan ?

 

No kaip sitte pittöö ostaa uuvet venat..

Link to comment
Guest ritariässä

millasia kansia oot suunnitellu? meinaan, et on aika haastava projekti jos oikeesti tavoittelet vähintään 150 heppasta 1776 mottia. realistinen haave vai virtuaaliviritystä?!

Link to comment
millasia kansia oot suunnitellu? meinaan, et on aika haastava projekti jos oikeesti tavoittelet vähintään 150 heppasta 1776 mottia. realistinen haave vai virtuaaliviritystä?!

 

sen takia kerralla isot jos vähän putket suurenee ja isku pitenee.

 

Eiköhän se 150 tulis 1776 turbolla ja ruiskulla

 

Mutta raha puoli ei ihan nyt riitä noihin eli tehään mietona aluks.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...