Roope Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 Eli tässä mietin että kummin olis järkevämpi tehdä. Ensinmäinen vaihtoehto.. 2r kannet 38/42 venttiiläillä Pytyiksi 90.5 Vakio iskulla Jokku halvimmat nurkka dellut Ja jyrkällä nokalla n10 mm nostolla Toinen.. Jamat kannet Pyttyinä vakio 1600cc Takomännät Isku vakio Yksi keski dellorto 45-50mm Joku sopiva turbo käytettynä Turbolle sopiva nokka n10mm nostolla Ja tossa ei nyt ollu kaikkea lueteltu mutta pää osat... Eli mitäs mieltä te olette, kumpi on parempi suunnitelma? Quote Link to comment
mikan Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 Ylempi. Toimii paremmin ja on helpompi tehdä ja vähemmän ongelmia. t. Mika Quote Link to comment
Guest ropes Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 Mä kans kannatan tota ekaa... Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 tosin ei oo toi ekakaan vaihtoehto kovin fiksu. vakioiskuinen kone 90,5 putkilla eli hiukka alle 1,8 litranen ja imuvenoiksi haaveillaan ihan turhaan 42 millisiä. 40 millisillä saadaan kansi kyl virtaamaan helposti yli 150 heppaa, joten siitä ei jää kiinni ja pienemmän kanavan kautta virtausNOPEUS suurempi ja tärkeetä vääntöö/kaasuun reagointia koneeseen lisää. samoin halvimmat nurkkadellut varmaan kuulostaa 40 millisiltä ja niilläkin pääsee mukavan pitkälle. toi maininta jyrkästä nokasta ei oo mikään oikea termi kuvaamaan nokka-akselia. nostoa toki voi olla se kymppi taikka alle tai jopa ylikin. nokan asteet ja nokkaprofiili onkin sit eri jutzka. haluutko käyttää 1,1 välitteisille keinuille tarkoitettuja nokkia kuten esim w120 tai sit esim vaikkapa fk8 nokkaa 1,4 keinujen kanssa tai sit ns oikeesti nokkarampeiltaan jyrkkiä FK4x sarjan muhkuroita. kerro mitä teho/käyttöaluetta koneelle haet niin on helpompi kertoo mikä olis fiksu kokonpano ja samaten myös lompakon paksuus niin nähdään mikä projekti on realistinen. saa myös kertoo millaista käyttöikää koneelta halutaan niin voidaanp äätellä kestääkö pitkää esim kaytetyillä vai uusilla osilla tietyllä budjetilla. ai kun se on helppoa toi virikonene teko. viriluetelot käteen ja visa vinkumaan:) Quote Link to comment
Roope Posted November 18, 2006 Author Share Posted November 18, 2006 Haluttu teho alue olis korkeelta ja kovaa ;) Eli tässä ei olis tarkotus mitää joka päivä töihin mottia tehä... sitä varten o vesi vessat ja toine kupla vakio mosalla Quote Link to comment
Roope Posted November 18, 2006 Author Share Posted November 18, 2006 Joo ja tarkotuksena on että kaikki mahollinen tehään ite.. Eikä mitään suoraan bolt on hössötyksiä Quote Link to comment
jukkis Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 Ei kannata lähtee turhaan kasvattaa venttiilikokoo "älyttömästi".Mulle on paikallinen kansiguru kirjottanu tuohon virtaus lappuun,mitattu superflo 300penkissä 36"h2o. Kansi riittää 174,8 max.tehoon, pako maks. 7700rpm/1600cc ja venttiilit vain 40imu,36pako. Quote Link to comment
Roope Posted November 19, 2006 Author Share Posted November 19, 2006 Ei kannata lähtee turhaan kasvattaa venttiilikokoo "älyttömästi".Mulle on paikallinen kansiguru kirjottanu tuohon virtaus lappuun,mitattu superflo 300penkissä 36"h2o. Kansi riittää 174,8 max.tehoon, pako maks. 7700rpm/1600cc ja venttiilit vain 40imu,36pako. eli oikeesti riittää noin 150 heppaan ? No kaip sitte pittöö ostaa uuvet venat.. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 millasia kansia oot suunnitellu? meinaan, et on aika haastava projekti jos oikeesti tavoittelet vähintään 150 heppasta 1776 mottia. realistinen haave vai virtuaaliviritystä?! Quote Link to comment
Roope Posted November 19, 2006 Author Share Posted November 19, 2006 millasia kansia oot suunnitellu? meinaan, et on aika haastava projekti jos oikeesti tavoittelet vähintään 150 heppasta 1776 mottia. realistinen haave vai virtuaaliviritystä?! sen takia kerralla isot jos vähän putket suurenee ja isku pitenee. Eiköhän se 150 tulis 1776 turbolla ja ruiskulla Mutta raha puoli ei ihan nyt riitä noihin eli tehään mietona aluks. Quote Link to comment
Marko Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 1776/150hp jopa enemmän vaparina on mahdollista jos tietää mitä tekee. Budjetista en sano mitään. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.